آموزشمقالات اختصاصی

محدودیت های کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها

محدودیت های کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها

رمز ارز و خرید و فروش آسان آن با وجود تحریم های زیادی که علیه ایران وجود دارد به یکی از مهمترین دغدغه ها برای کاربران ایرانی تبدیل شده است.

مقدمه

آیا می دانید کاربران ایرانی با چه محدودیت هایی در دنیای رمز ارزها مواجه هستند؟ آیا می دانید جهت دور زدن تحریم ها چه اقداماتی باید انجام داد؟ آیا وجود تحریم ها باعث خواهد شد تا کاربران ایرانی با خطر از دست دادن ارزهای دیجیتال خود مواجه شوند؟ در این مطلب از سایت تترفا قصد داریم تا شما عزیزان را با خطراتی که کاربران ایرانی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را تهدید می کند، آشنا نماییم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

خرید و فروش رمز ارزها در ایران
خرید و فروش رمز ارزها در ایران

خرید و فروش رمز ارزها در ایران

امروزه، خرید و فروش رمز ارزها به یک بخش خیلی مهم در اقتصاد جهانی مبدل شده است. اکثر افرادی که در اطرافمان می بینیم و با آنها در ارتباط هستیم در ارزهای دیجیتال فعال هستند. نفوذ ارزهای دیجیتال در زندگی ما به هیچ عنوان قابل انکار نیست. برای همگی ما مهم است که در دنیای اقتصاد چه می گذرد. با وجود تحریم ها و مشکلاتی که اقتصاد کشور را تهدید می کند، آگاهی در مورد نرخ روزانه طلا و ارز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در کشور ما، فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال در بین علاقه مندان به دنیای اقتصاد بسیار رایج است. در واقع، فعالیت در این حوزه به یک کسب و کار مستقل تبدیل شده است. امروزه، ترید ارزهای دیجیتال در سایت های صرافی های مخصوص و اپلیکیشن های موبایلی کیف پول رمز ارزها امکان پذیر شده است. در ادامه قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم که محدودیت کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها شامل چه مواردی می باشد.

در این رابطه بخوانید: معاملات ارزهای دیجیتال در زمان قطعی اینترنت

تحریم؛ مهمترین محدودیت کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها
تحریم؛ مهمترین محدودیت کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها

تحریم؛ مهمترین محدودیت کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها

امروزه، صرافی های مختلفی در سراسر دنیا وجود داشته که امکان ترید رمز ارزها را برای کاربران فراهم می کند. اما متاسفانه، این مشکل برای کاربران ایرانی بیشتر از سایر کاربران در سراسر دنیا وجود دارد. به دلیل تحریم های بین المللی علیه ایران، برخی از صرافی ها از ارائه خدمت به کاربران ایرانی امتناع می ورزند. در اکثر اوقات هم به دلیل وجود تحریم ها، حساب کاربران ایرانی مسدود خواهد شد.

شاید خاطرتان باشید که صرافی بیترکس در سال 2017 برای اولین بار جهت مسدود سازی حساب ارزهای دیجیتال کاربران ایرانی اقدام نمود که باعث بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی ها در این سایت شد. بعد از آن، صرافی های دیگری نظیر: بایننس و… هم دست به این اقدام زدند. همین امر موجب شد تا کاربران ایرانی به ناچار از صرافی های جایگزین جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده نمایند. فریز کردن ارزهای دیجیتال ایرانیان تازگی ندارد. به هر حال باید به دنبال راهکارهای کاربردی جهت جلوگیری از خسارت های ناشی از تحریم ها برای کاربران ایرانی فعال در ارزهای دیجیتال بود.

در این رابطه بخوانید: دلیل مسدود شدن کیف پول های بیت کوین دو شرکت ایرانی توسط ایالات متحده چیست؟

قوانین سخت برای کاربران ایرانی فعال در حوزه رمز ارزها

امروزه شاهد وضع قوانین جدید جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستیم. با اعمال تحریم های جدید، تعداد کشورهایی که به ترید قانونی ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، روز به روز افزایش می یابد. اکثر این قوانین به دلایل مختلف از جمله: جلوگیری از پولشویی در ترید ارزهای دیجیتال وضع می شود. به دلیل همین عوامل، ترید ارزهای دیجیتال با محدودیت ها و قوانین بیشتر از سوی بعضی کشورها همراه خواهد شد.

آشنایی با بهترین صرافی های رمز ارز برای کاربران ایرانی
آشنایی با بهترین صرافی های رمز ارز برای کاربران ایرانی

ایالات متحده آمریکا، یکی از مهمترین کشورهایی است که جهت امنیت بهتر کاربران و محدود سازی تراکنش های ناامن به دنبال وضع قوانین سختگیرانه می باشد. ایران از جمله آن کشورهایی می باشد که همواره مورد تحریم های شدید آمریکا بوده است. از همین رو، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا سیاست های سختگیرانه ای را جهت جلوگیری از سواستفاده از ارزهای دیجیتال، مبارزه با پولشویی و… علیه ایران اعمال کرده است.

در این رابطه بخوانید: دور زدن‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم های مالی در حوزه ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟

آشنایی با بهترین صرافی های رمز ارز برای کاربران ایرانی

با اینکه کاربران ایرانی با محدودیت های زیادی جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال مواجه هستند، اما برخی صرافی های خارجی وجود داشته که با وجود تحریم ها خدمات خود را به ایرانیان ارائه می دهند. در اکثر این صرافی ها، امکان فعالیت بدون احراز هویت و برای مبالغ پایین تر برای کاربران ایرانی وجود دارد. انتخاب بهترین صرافی خارجی به معیارهای کاربر برای معاملات بستگی خواهد داشت. البته ناگفته نماند که جهت کار با این صرافی ها به یک آی پی اروپایی نیاز خواهید داشت. از جمله بهترین صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

Kucoin

صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی می باشد که می توان در محیط امن و کاربر پسند آن به انجام معاملات پرداخت. از جمله مهمترین مزایای صرافی کوکوین می توان به امنیت بالا، کارمزد پایین و رابط کاربری ساده اشاره نمود. حتی امکان انجام معاملات به صورت ناشناس بدون نیاز به احراز هویت در این صرافی وجود دارد.

Coinex

این صرافی هم به مانند صرافی قبلی، محیطی امن و کاربر پسند را برای کاربران ایرانی جهت ترید رمز ارز فراهم می کند. امنیت بالا، رابط کاربری ساده و امکان استفاده از معاملات مارجین و کارت های بانکی جهانی از جمله مهمترین مزایای استفاده از صرافی کوینکس به شمار می روند. با احراز هویت در این صرافی می توان روزانه تا سقف یک میلیون دلار برداشت نمود.

HitBTC و OK-EX

هیت بی تی سی و اوکی اکسچنج از جمله بهترین صرافی های خارجی جهت انجام معاملات بی دردسر برای کاربران ایرانی می باشند. جهت کار با این صرافی ها بهتر است از اطلاعات جعلی استفاده کرده و ثبت نام خود را با ایمیل تکمیل نمایید.

در حال حاضر، بیش از 30 صرافی داخلی مشغول به فعالیت بوده که در دوران تحریم می توانند خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه دهند. هر کدام از این صرافی های داخلی از مزایای و معایب مخصوص به خود برخوردار می باشند. از جمله مهمترین این صرافی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صرافی نوبیتکس
  • صافی والکس
  • صرافی اکسیر
  • صرافی رابین کش
  • صرافی بیتستان
  • صرافی رمزینکس
 نتیجه گیری

در این مطلب از سایت تترفا سعی نمودیم تا شما عزیزان را با محدودیت های کاربران ایرانی در دنیای رمز ارزها آشنا نماییم. امروزه، متاسفانه به دلیل اعمال تحریم های ناعادلانه علیه ایران، امکان خرید و فروش رمز ارز برای کاربران ایرانی بسیار دشوارتر می شود. اما با این حال، برخی از صرافی های خارجی و داخلی وجود داشته که از طریق آنها بتوان معاملات را در محیطی امن و مطمئن انجام داد.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا