آموزشمقالات اختصاصی

معاملات ارزهای دیجیتال در زمان قطعی اینترنت

معاملات ارزهای دیجیتال در زمان قطعی اینترنت

معاملات ارزهای دیجیتال در دوران قطعی اینترنت یکی از مهمترین چالش­هایی بوده که ذهن کاربران فعال در این حوزه را به خود مشغول کرده است. محدود شدن سایت­های خارجی و قطعی گسترده اینترنت می­تواند برای فردی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارد، نامطلوب باشد. در این مطلب از سایت تترفا راهکارهای کاربردی جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در دوران قطعی اینترنت را برای شما عزیزان تشریح کرده ایم.

مقدمه

معاملات ارزهای دیجیتال در زمان اختلالات اینترنتی به چه نحوی مدیریت خواهد شد؟ متاسفانه به دلیل اتفاقات ناگوار در کشور دسترسی به اینترنت، سرویس ها، شبکه ها و پلتفرم های خارجی با محدودیت زیادی مواجه شده است. یکی از دغدغه های کاربران و سرمایه گذاران در این دوران، نحوه مدیریت معاملات رمز ارزها در زمان قطعی اینترنت می باشد. مسلما جهت انجام فعالیت های معاملاتی به برخی از پلتفرم های خارجی نیاز است. محدود شدن سایت های خارجی و قطعی گسترده اینترنت می تواند برای فردی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارد، نامطلوب باشد. بهتر است تا بهتر شدن شرایط، صبوری نموده و از راهکارهایی که به شما آموزش میدهیم استفاده کنید. پس با تترفا تا انتهای مطلب همراه باشید.

نقش کیف پول های رمزنگاری در معاملات ارزهای دیجیتال
نقش کیف پول های رمزنگاری در معاملات ارزهای دیجیتال

نقش کیف پول های رمزنگاری در معاملات ارزهای دیجیتال

اگر در معاملات ارزهای دیجیتال نقش فعالی دارید، می توانید از کیف پول های رمزنگاری جهت نگهداری دارایی های خود استفاده نمایید. کیف پول های رمزنگاری، امنیت فوق العاده بالایی داشته و تنها در مواقع نیاز عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل نیازی است که در این باره نگرانی جدی داشته باشید. تنها در صورت اتصال به اینترنت جهانی می توانید معاملات خود را انجام دهید. در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید تا زمان اتصال مجدد صبر نموده و تراکنشی نداشته باشید.

اما اگر می خواهید فعالیت های معاملاتی فوری خود را در زمان قطعی اینترنت انجام دهید باید سرورهای خارجی (VPS) تهیه نمایید. یکی از مهمترین ویژگی های سرور خارجی، اتصال به کیف پول های دیجیتال نظیر: اکسودوس، مای اتر والت، متامسک و… می باشد. تنها کافی است که با وارد کردن عبارت بازیابی در این کیف پول های دیجیتالی، تراکنش ها را انجام داد. اما مورد مهمی که باید جهت حفظ امنیت اطلاعات خود انجام دهید این است که بعد از استفاده از سرورهای خارجی نباید هیچ گونه داده ای بر روی آنها باقی بماند.

نحوه مدیریت معاملات ارزهای دیجیتال
نحوه مدیریت معاملات ارزهای دیجیتال

نحوه مدیریت معاملات ارزهای دیجیتال در زمان قطعی اینترنت از زبان مدیر خانه بلاکچین ایران

محدودیت های اینترنتی و عدم دسترسی به اینترنت بین الملل، ضرر چشمگیری را به کسب و کارهای آنلاین، معاملات ارزهای دیجیتال، استارتاپ های نوپا و صرافی های ارز دیجیتال وارد نموده است. یکی از مهمترین دغدغه های کاربران و سرمایه گذاران این است که با محدودیت های شدید اینترنتی چگونه می توان به انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال پرداخت. علی پاک باخته گان زنجانی، مدیر خانه بلاکچین ایران در این باره اظهار نظر کرده و راهکارهایی را پیش پای معامله گران فعال در بازارهای مالی قرار داده است. وی با ابزار نگرانی در مورد اختلالات و قطعی های مکرر اینترنت گفت: طبق آخرین آمارهای رسیده به دست ما، حدود 12 میلیون کاربر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بازار ارزهای دیجیتال در کشور فعالیت دارند. اختلال اینترنت، ضررهای چشمگیری را به این بازار وارد نموده که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه اینترنت، بستر لازم جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال می باشد افزود: با وجود قطعی های مکرر اینترنت، انجام معاملات در بازار رمز ارزها متوقف نخواهد شد. کاربران می توانند از جایگزین های دیگری البته در ابعاد محدود که در برخی از کشورها وجود داشته استفاده نمایند. به رغم اعمال محدودیت های شدید اینترنتی، امکان انجام معاملات بیت کوین یا هر گونه رمز ارز دیگری برای کاربران وجود دارد. البته تمام این راهکارها جهت انجام معاملات در دوره های کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. وی با تاکید اینکه چاره ی جز صبوری وجود نداشته اضافه کرد که در این دوران افراد می توانند از صرافی های خارجی که از کاربران ایرانی پشتیبانی می کنند جهت انجام معاملات خود استفاده نمایند.

علی پاک باخته گان زنجانی در ادامه اذعان داشت که با توجه به آنلاین بودن کیف پول های دیجیتالی، کاربران می توانند از سرورهای خارجی استفاده کرده تا امکان انتقال دارایی های آنها به یک کیف پول ارز دیجیتال غیر حضانتی نظیر: تراست والت، لجر، ترزور و… وجود داشته باشد.

راهکارهای عملی جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال در زمان قطعی اینترنت

این روزها، شرایط سختی جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال به دلیل محدودیت های شدید اینترنتی برای کاربران ایجاد شده است. اما با استفاده از چند راهکار عملی می توان شرایط متفاوت تری را در زمان های قطعی اینترنت تجربه نمود.

·        استفاده از صرافی های ایرانی (داخلی)

با وجود محدودیت های اینترنت، صرافی های داخلی در حوزه معاملاتی و خرید و فروش ارز فعال هستند. اما با این حال این صرافی ها به کاربران خود توصیه می کنند که تنها در مواقع لزوم جهت نقل و انتقالات دارایی های خود اقدام نمایند. زیرا شرایط اینترنت در کشور غیر قابل پیش بینی بوده و باید تا حد امکان از ضرر و ریسک چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت جلوگیری نمود.

·       استفاده از برنامه های غیرمتمرکز DApp

یکی دیگر از راهکارهای عملی به هنگام انجام معاملات ارزهای دیجیتال در دوران قطعی اینترنت، استفاده از برنامه های غیرمتمرکز DApp می باشد. استفاده از این برنامه ها در شبکه های مختلف بلاک چین به سرویس های خارج از کشور نیاز دارد. به همین خاطر کاربر می تواند جهت اتصال فوری به اینترنت از وی پی ان یا سرورهای مجازی استفاده کند. البته ناگفته نماند که استفاده از وی پی ان به دلیل احتمال قطعی مکرر جهت دسترسی به صرافی های خارجی ارز دیجیتال توصیه نمی شود. استفاده از سرورهای خارجی در شرایط فعلی گزینه مناسبی بوده اما هزینه آن در مقایسه با روش قبلی گران تر می باشد.

عدم استفاده از بدافزارهای جعلی و آلوده در زمان قطعی اینترنت
عدم استفاده از بدافزارهای جعلی و آلوده در زمان قطعی اینترنت

عدم استفاده از بدافزارهای جعلی و آلوده در زمان قطعی اینترنت

نکته مهمی که کاربران در زمان قطعی اینترنت باید بدانند، عدم استفاده از بدافزارها و اپلیکیشن های جعلی می باشد. به تازگی خبری منتشر شده بود که امکان استفاده از اینترنت استارلینک از طریق اپلیکیشن وجود داشته که نسخه های جعلی آن در تلگرام انتشار می یافت.

تنها راه دسترسی به یک منبع مطمئن و ایمن جهت دانلود اپلیکیشن، فروشگاه هایی چون: اپ استور، گوگل پلی و وب سایت های رسمی نرم افزار می باشند. در غیر اینصورت به هیچ عنوان از اپلیکیشن های منتشر شده در فضاهای مجازی چون تلگرام و… استفاده نکنید.

نتیجه گیری

انجام معاملات ارزهای دیجیتال در دوران قطعی اینترنت یکی از مهمترین چالش هایی بوده که ذهن کاربران فعال در این حوزه را به خود مشغول کرده است. در این مطلب از تترفا سعی نمودیم تا راهکارهای اساسی جهت انجام معاملات فوری خود را در زمان های قطعی اینترنت برای شما عزیزان شرح دهیم.

گرداوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا