آموزشمقالات اختصاصی

سبدگردانی ارز دیجیتال Portfolio Management یا مدیریت پرتفو چیست ؟

سبدگردانی ارز دیجیتال Portfolio Management یا مدیریت پرتفو چیست ؟

سبدگردانی ارز دیجیتال Portfolio Management یا مدیریت پرتفو چیست ؟ که در این مقاله از تترفا، مفهوم سبد گردانی یا پرتفوی را برای شما همراهان در حد آشنایی شرح می دهیم با ما همراه باشید.

مدل‌ های کسب‌ و کار با گذشت زمان، گاهی به دلیل تغییرات در بازار و گاهی به دلیل ظهور فناوری، تکامل می‌ یابند که منجر به ظهور روندهای هیجان‌ انگیز جدید می‌ شود.

سبدگردانی ارز دیجیتال Portfolio Management
سبدگردانی ارز دیجیتال Portfolio Management

سبد گردانی چیست؟

می دانیم که بازارهای مالی از جمله بازار بورس همواره با ریسک همراه است و اگر سرمایه گذار سرمایه خودش را تنها روی یک یا دو نماد سرمایه گذاری کند و چنانچه آن نماد با ضرر همراه باشد،

این ضرر روی تمامی سرمایه، سرمایه گذار تعریف می شود، برای مثال اگر سرمایه گذار صد میلیون تومان روی یک نماد سرمایه گذاری کند و بیست درصد ضرر کند،

بدیهی است که بیست میلیون تومان را از دست می دهد، حال اگر تنها ده میلیون روی همان نهاد سرمایه گذاری کند و باقی سرمایه خودش را روی دیگر نمادها سرمایه گذاری کند چه اتفاقی می افتد؟

حال به صراحت نمی توان گفت که فرد بیست میلیون تومان ضرر می کند،

بلکه حداقل دو میلیون تومان ضرر می کند و میزان سود و زیان سرمایه روی دیگر نماد ها پخش می شود.

این گونه ریسک پایین می آید.

پس با این مثال متوجه شدیم که سبد گردانی مجموعه ای از دارایی ها یا سهام ها است که در قالب (اصطلاحا ) سبد با هدف سرمایه گذاری قرار می گیرد.

به زبان ساده سرمایه گذار سرمایه خودش را به جای یک سهام روی چند سهام قرار می دهد.

سبدگردانی ارز دیجیتال یکی از اصطلاحات مهمی است که افراد با ورود به بازار ارزهای دیجیتال، نظیر بیت کوین و سرمایه گذاری در این بازار با آن مواجه خواهند شد.

بازار ارزهای دیجیتال، مانند تمام بازارهای سرمایه‌‌ گذاری همچون بازار بورس، بازار ارز، بازار مسکن، بازار خودرو و غیره ریسک‌ های مخصوص به خود را دارد.

بنابراین بهتر است قبل از ورود به هر بازاری اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهید و با شناخت بیشتر جلوی ضررهای مالی را بگیرید.

همه افراد معمولی، توانایی حضور در این بازار و کسب سود بیشتر را ندارند.

بنابراین برای جلوگیری از ضرر مالی بهتر است که سرمایه خود را به یک سبدگردان باتجریه، حرفه‌ ای و متخصص مانند صرافی ارز دیجیتال تترفا بسپارند.

سبدگردان‌ های ماهر به خوبی بازار را تحلیل کرده و با خرید و فروش به موقع، ارز دیجیتال سرمایه افراد را افزایش می‌ دهند.

سبدگردان کیست؟

سبد گردان طرف حقوقی است که در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع، به چینش سهام و خرید و فروش آن برای سرمایه‌ گذار می‌ پردازد.

به عبارت دیگر سرمایه گذار به سبد گردان وکالت خرید و فروش سهام ها به انتخاب و اختیار سبد گردان را می دهد در حالیکه خود مالکیت سرمایه را دارد.

در حقیقت سبدگردان ( portfolio Manager ) فردی است که با استفاده از دارایی‌ های یک فرد حقوقی یا حقیقی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌ کند.

این فرد می‌ تواند با تجربه و دانش خود وضعیت بازار را تحلیل و پیش بینی کند و پس از نتیجه گیری‌ های لازم برای خرید و فروش و استعلام قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال اقدام نماید.

در واقع این فرد با سبدگردانی ارز دیجیتال مدیریت سرمایه یک فرد دیگر را بر عهده خود می‌ گیرد.

سبدگردانی یا مدیریت پرتفو ( portfolio management ) یکی از اصطلاحات و مفاهیم جذاب و پرکاربرد در بازار سرمایه محسوب می‌ شود.

مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال

اگر به روند و نحوه انجام سبدگردانی ارز دیجیتال توجه داشته باشید، متوجه می‌ شوید که اصول سبدگردانی به‌ طور کلی دارای چند مرحله است.

سبدگردان در اولین مرحله بعد از ایده‌ پردازی‌ های لازم یک پرونده تجاری ایجاد می‌ کند.

سپس روش‌ هایی را که تضمین‌ کننده سرمایه گذاری و سودآوری هستند به ترتیب اولویت دسته بندی کرده و با انتخاب ابتکار عمل، برنامه‌ ریزی‌ های مورد نیاز را انجام می‌ دهد.

در آخرین مرحله نیز با ابتکار عمل و اجرای برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده، باعث دریافت سود بیشتر و بازگرداندن سرمایه خواهد شد.

تمام مراحلی که به‌ طور خلاصه ذکر کردیم دارای فرآیندهای مختلفی هستند که فقط یک سبدگردان ماهر و باتجربه از آن‌ ها آگاه است.

چیزی که در این بین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تصمیم سبدگردان بر اساس همه مراحل و فرآیندهای مربوط به آن است.

  • یکی از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، انعطاف پذیری این روش هست. در سبدگردانی سرمایه گذار به صورت روزانه به پرتفوی خودش دسترسی دارد. اون می تونه عملکرد سبدگردان رو تحت نظر داشته باشه و در صورت تمایل به تغییر استراتژی معامله اون رو با مدیر پرتفوی خودش در میان بذاره. از طرف دیگه سبدگردانی ترکیب متنوعی از دارایی های مالی رو در بر می گیره.
  • یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، عدم نیاز به دانش خاص هست. یکی از چالش های سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال عدم آگاهی و ناتوانی در تحلیل ارزهای دیجیتال هست. همین موضوع باعث میشه تا سرمایه گذار ندونه کدوم ارز مناسب سرمایه گذاری هست.
  •  یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، عدم نیاز به صرف زمان هست. سبدگردان با تخصص و مهارت خودش پرتفوی شما رو مورد بررسی قرار میده. بنابراین، دیگه شما نیاز به صرف زمان برای جستجوی بازار، بررسی عملکرد پروژه ها، تحلیل رمز ارزها و… ندارین.
  • یکی دیگه از مزایای سبدگردانی ارز دیجیتال، مدیریت حرفه ای پرتفوی شما هست. مدیریت پرتفوی شما توسط معامله گران حرفه ای باعث کاهش ریسک در سرمایه گذاری میشه. تیم های سبدگردانی با سال ها تجربه در این زمینه تسلط زیادی به رمز ارزها دارن و سود زیادی رو برای شما به ارمغان میارن.

جمع بندی

سبدگردان در ضرر شریک نمی شوند، یعنی در صورت ضرر کردن سرمایه گذار، مبلغی را به سرمایه گذار پرداخت نمی کنند.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا