آموزشمقالات اختصاصی

در مورد تورچین THORChain چه می دانید؟ آشنایی با ویژگی ها و آینده قیمتی تورچین

در مورد تورچین THORChain چه می دانید؟ آشنایی با ویژگی ها و آینده قیمتی تورچین

تورچین (THORChain) را می توان نوعی شبکه نقدینگی غیرمتمرکز دانست که امکان مبادلات بین زنجیره ای را برای کاربران به راحتی فراهم می کند.

مقدمه

تورچین (THORChain)، یک پلتفرم نقدینگی غیرمتمرکز بوده که با ایجاد پروتکل زنجیره ای می تواند شرایط لازم جهت مبادله امن ارزهای دیجیتال را در شبکه های بلاکچین مختلف برای سرمایه گذاران فراهم نماید. فعالیت THORChain بر بستر یک شبکه مستقل بوده که از این طریق، امکان مبادلات آسان کاربران با اتصال زنجیره ای از شبکه های بلاک چین به همدیگر به راحتی فراهم می شود. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در مورد ارز دیجیتال THORChain و نحوه فعالیت آن، اطلاعات جامع و مفیدی را گردآوری نموده ایم.

تورچین چیست
تورچین چیست

تورچین چیست و چگونه فعالیت می کند؟

پروژه تورچین برای اولین بار در سال 2018 استارت خورد. تیم THORChain این پروژه را با این هدف که نباید از صرافی های متمرکز جهت انتقال رمز ارزها بین بلاکچین های مختلف استفاده شود، آغاز کرد. تمام تلاش اعضای این تیم بر پایه ایجاد یک بلاک چین متمرکز بود که با اتصال به شبکه های خارجی، امکان انتقال آسان رمز ارزها بین بلاکچین های مختلف به راحتی فراهم شود. هدف این تیم، طراحی سیستمی شبیه سیستم غیر متمرکز DEX جهت مستقل ساختن شبکه های نقل و انتقالات رمز ارزها است. از جمله مهمترین ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان دسترسی آسان کاربران به شبکه های مختلف بلاک چین بدون انجام مبادلات بین خریداران و معامله گران
  • دریافت پاداش های واقعی جهت مشارکت کاربران در نقدینگی استخر (تعلق پاداش های واقعی به کاربران از طریق توکن RUNE)

 جالب است بدانید که این پروژه هیچ بنیانگذار و مدیری نداشته و اعضای تیم از افراد عمدتا ناشناس تشکیل شده اند. در واقع این پروژه به وسیله تعدادی از اعضای تیم مدیریت می شود. قبل از پرداختن به نحوه فعالیت THORChain بهتر است به چهار نوع کاربر کلیدی که در این اکوسیستم وجود داشته، اشاره نماییم.

  • Swappers: این کاربران، مبادله کنندگانی هستند که برای انجام معاملات راحت تر دارایی ها از استخرهای نقدینگی استفاده می کنند.
  • Liquidity providers: این کاربران را ارائه دهندگان نقدینگی می نامند. در واقع این کاربران با اضافه کردن نقدینگی به استخرها از پاداش های واقعی بهره مند می شوند.
  • Node operators: این کاربران را با عنوان اپراتورهای گره می شناسند. این کاربران در واقع اوراق قرضه ارائه کرده و به ازای ایمن سازی پلتفرم، پول دریافت می کنند.
  • Traders: این کاربران، معامله گرانی هستند که به منظور کسب سود بر استخرها نظارت کرده و برقراری تعادل مجدد در شبکه بر عهده آنها است.

مبادلات کاربران در تورچین با استفاده از CLP (شبکه استخر نقدینگی پیوسته) انجام می شود. تور سواپ Thorswap را می توان اولین صرافی غیرمتمرکز چند زنجیره ای دانست که به عنوان یک واسطه جهت تسهیل معاملات برای کاربران عمل می کند. به هنگام مبادله دو دارایی دیجیتال در استخر نقدینگی Thorchain، ارز دیجیتال RUNE با هر کدام از آنها جفت می شود. اجازه دهید در مورد این موضوع به یک مثال ساده اشاره کنیم. اگر یک کاربر قصد مبادله ارز دیجیتال تتر USDT با اتریوم ETH را داشته باشد باید در یک استخر نقدینگی، تتر خود را با ارز دیجیتال RUNE معامله کند. بعد از آن کاربر قادر خواهد بود که در استخر بعدی به مبادله ارز دیجیتال RUNE با اتریوم بپردازد. همانطور که گفتیم این پلتفرم با استفاده از شبکه استخر نقدینگی پیوسته، امکان انجام مبادلات آسان را برای کاربر به صورت خودکار فراهم می سازد.

مهمترین ویژگی های پلتفرم تورچین
مهمترین ویژگی های پلتفرم تورچین

آشنایی با مهمترین ویژگی های پلتفرم تورچین THORChain

تورچین از یک سیستم منحصر به فرد استفاده می کند تا ضررهای ناپایدار موقتی را به هنگام تامین نقدینگی کاهش دهد. این ویژگی را می توان از جمله مهمترین ویژگی های THORChain نام برد. این پلتفرم از یک سری فناوری های جدید از جمله: پروتکل TSS برخوردار است. این پروتکل، امکان تسهیل مبادلات توکن ها را در بین زنجیره ها برای کاربران فراهم می کند. از جمله ویژگی دیگر THORChain می توان به سود محور نبودن این پلتفرم اشاره نمود. به عبارتی می توان گفت که تمام کارمزدهای این پلتفرم به کاربران تعلق گرفته و هیچ گونه قانونی در این مورد برای اعضای تیم وجود ندارد. به طور کلی می توان گفت که ویژگی های پلتفرم THORChain شامل موارد زیر هستند:

  • عملکرد واضح و شفاف THORChain در مقایسه با سایر شبکه های بلاکچین
  • امکان مبادله آسان برای کاربر
  • امکان پشتیبانی و حمایت از افزایش نقدینگی

کارمزدهای پایین این شبکه در مقایسه با سایر شبکه های ارزهای دیجیتال

امنیت پلتفرم تورچین
امنیت پلتفرم تورچین

امنیت پلتفرم تورچین چگونه حاصل می شود؟

امنیت پلتفرم THORChain توسط مکانیزم پیشرفته ای نظیر: Tendermint و Proof of Stake تامین می شود. این پلتفرم بر روی Cosmos SDK ساخته شده است. همین امر به امنیت تمام عملیات بر روی شبکه و پل های زنجیره ای منجر خواهد شد.

BFT، یک مکانیزم ابتکاری اثبات سهام بوده که می تواند امنیت شبکه تورچین را تضمین کند. این سیستم با بررسی تراکنش ها و عملیات شبکه می تواند به راحتی گروه های مخرب را ردیابی و جریمه کند.

آشنایی با نحوه خرید ارز دیجیتال RUNE:

جهت خرید ارز دیجیتال تورچین (RUNE) می توان از صرافی معتبری نظیر: بایننس اقدام نمود. کاربر جهت انجام این کار باید از دستورالعمل های زیر پیروی نماید.

  • ورود به حساب کاربری در صرافی بایننس و کلیک کردن بر روی گزینه ترید
  • تایپ RUNE بر روی نوار جستجو جهت نمایش جفت ارزهای معاملاتی
  • رفتن به کادر معاملات اسپات و وارد کردن مقدار ارز دیجیتال RUNE مورد نظر
  • کلیک کردن بر روی گزینه RUNE و ثبت نهایی سفارش
  • انتقال ارز دیجیتال خریداری شده به کیف پول معاملات اسپات

سخن آخر

تورچین (THORChain) را می توان به عنوان یک پروتکل زنجیره ای غیر متمرکز در دیفای دانست که امکان مبادله آسان دارایی های دیجیتال را برای کاربران، فراهم می کند. از جمله مهمترین ویژگی های THORChain می توان به قابلیت انجام مبادلات ارزهای دیجیتالی بین شبکه های گوناگون بلاک چین اشاره نمود. هدف از ورود ارز دیجیتال THORChain به بازار رمز ارزها، ایجاد یک شبکه مستقل بوده که بدین صورت بتواند عملکردی شبیه عملکرد صرافی های غیرمتمرکز را داشته باشد. در واقع این پلتفرم، انقلابی در دنیای کریپتو بوده که توانسته امکان معاملات بین زنجیره ای را برای کاربران به راحتی فراهم نماید. امیدواریم که محتوای این مقاله در مورد پلتفرم THORChain و آشنایی با ویژگی های آن برای شما خوانندگان گرامی مثمر ثمر واقع شده باشد.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا