آموزشمقالات اختصاصی

پکس گلد (pax gold)؛ در مورد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چه می دانید؟

پکس گلد (pax gold)؛ در مورد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چه می دانید؟

پکس گلد (pax gold) را می توان نوعی دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا دانست که در بازار رمز ارزها از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است.

پکس گلد چیست

پکس گلد (pax gold)، یک نوع دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا می باشد. pax gold به دلیل همین پشتوانه توانسته معاملات کاربران خود را از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در امان نگه دارد. 5 سال پس از شروع فعالیت بیت کوین، تتر به عنوان نخستین استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا به بازار رمز ارزها معرفی شد. به دلیل گسترش دامنه فعالیت ها، استیبل کوین ها با پشتوانه های متعددی در بازار رمز ارزها به وجود آمده اند. طلا، یکی از همین پشتوانه های معروف و شناخته شده در بازار رمز ارزها می باشد. pax gold، در واقع نوعی دارایی دیجیتال است که توسط شرکت پکسوس گلد به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده است. به ازای هر مقدار خرید کاربر، دقیقا همان اندازه طلا در بانک Brink نگهداری و ذخیره خواهد شد. مالکان اصلی این شمش های طلا، خریداران این ارز دیجیتال به شمار می روند.

آشنایی با اهداف پکس گلد
آشنایی با اهداف پکس گلد

گذری بر پیشینه پروژه پکس گلد  و آشنایی با اهداف آن

پروژه پکس گلد در سال 2019 توسط برخی از متخصصان با تجربه در حوزه های مختلف برای اولین بار به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شد. بنیانگذار این پروژه، فردی به نام چارلز کاسکاریلا بود. کاسکاریلا به دلیل تجربه ای که در مدیریت سرمایه داشته، توانسته فرصت های پیش روی زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال شناسایی کند. او هدف خود را از ارائه این پروژه، ایجاد یک شبکه جهانی هماهنگ جهت مبادلات آسان کاربران و بهبود اکوسیستم اقتصادی عنوان کرده است. اعضای تیم پروژه پکسوس گلد بر این باورند که با دیجیتالی کردن دارایی ها از جمله طلا، امکان انتقال آن در هر نقطه ای از جهان به راحتی میسر خواهد شد.

آشنایی با دلایل سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال پکس گلد

استیبل کوین ها را می توان نوع جدیدی از ارز دیجیتال دانست که از پشتوانه ای مبتنی بر دارایی های باثبات دنیای واقعی نظیر: ارز فیات برخوردارند. به دلیل پایین آمدن کاهش ارزش بیت کوین، بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند که بر روی نسخه‌های دیجیتالی دارایی سنتی مانند PAXG سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال پکس گلد
سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال پکس گلد

پکس گلد را می توان نوعی جایگزین برای ارزهای دیجیتال پرنوسان جهت فرار از تورم دلار آمریکا دانست. pax gold با ارائه مزایای بازتاب مالکیت قانونی طلای تخصیص یافته فیزیکی در بستر بلاک چین، امکان مبادله آسان را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این، مزایای مهم دیگری جهت سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال وجود داشته که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1.    ایمنی فوق العاده بالا

سازمان خدمات مالی ایالت نیویورک، pax gold را به دلیل پشتوانه طلا به رسمیت جهانی شناخته است. این ارز دیجیتال در امن ترین انبارهای جهان نگهداری شده و ارزش آن هر ماه توسط متخصصان مورد بررسی قرار می گیرد.

2.    برخورداری از پشتوانه طلا

pax gold را می توان تنها توکن طلایی دانست که امکان مبادله آن با شمش های طلای Good Delivery معتبر LBMA وجود دارد. کاربران می توانند مقادیر بسیار کم این ارز دیجیتال را به راحتی در شبکه ای از فروشندگان واقعی به دلار و با نرخ فعلی بازار طلا، بازخرید کنند.

3.    امکان مبادله فوق العاده آسان

از آنجا که پکس گلد، یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم بوده، امکان مبادله آسان و راحت را برای کاربران در هر نقطه ای از جهان که باشند فراهم می کند.

4.    امکان معامله آسان با سایر ارزهای دیجیتال

قابلیت تقسیم، تعویض و تجارت ارز pax gold باعث شده تا امکان معامله آن با سایر ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد. به عبارتی از طریق پلتفرم pax gold، امکان مبادله یا بازخرید این ارز با طلای فیات، فیزیکی یا تخصیص نیافته به راحتی میسر خواهد شد.

5.    عدم تخصیص هزینه جهت نگهداری ارز pax gold

خطرات امنیتی جهت نگهداری ارز دیجیتال پکس گلد وجود ندارد. در واقع، کاربر دیگر مجبور نخواهد بود که این ارز دیجیتال را در مکان هایی چون: گاو صندوق خانه‌ها یا در بخش امانات بانکی با هزینه های بسیار بالا نگهداری کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال پکس گلد به چه نحوی انجام می شود؟

همانطور که در جملات بالا ذکر کردیم، پکس گلد یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم بوده که امکان خرید آن از طریق ارزهای دیجیتال میسر می شود. کاربر می بایست در صرافی ثبت نام کرده و پس از احراز هویت و مراحل اولیه ثبت نام جهت خرید این رمز ارز اقدام نماید. ارزش این رمز ارز به مانند طلای واقعی است. در واقع با افزایش قیمت جهانی طلا، کاربر از خرید این رمز ارز سود خواهد برد. هزینه بسیار کم، مبادله آسان و خرید و فروش راحت از جمله مهمترین ویژگی های این رمز ارز به شمار می روند.

خرید و فروش ارز دیجیتال پکس گلد
خرید و فروش ارز دیجیتال پکس گلد

جهت فروش ارز دیجیتال پکس گلد باید از طریق صرافی اقدام نمایید. جهت انجام این کار باید وارد داشبورد کیف پول خود شده و بر روی گزینه فروش کلیک نمایید. سپس باید این ارز دیجیتال را به دلار آمریکا و بعد به پول ایران تبدیل نمایید. کارمزد خرید و فروش pax gold با توجه به حجم معامله متغیر خواهد بود. اما این مقدار چیزی بین 0.4 تا 0.15 در نظر گرفته شده است.

سخن نهایی

طلا را می توان به عنوان یک ذخیره کننده ارزش دارایی مشهور نام برد که می توان از مزایای آن در بازار ارزهای دیجیتال بهره برد. پکس گلد، یک نوع دارایی دیجیتال بوده که هدف از ارائه آن، رفع مشکلات اساسی طلای فیزیکی و بازارهای سنتی طلا می باشد. این پلتفرم با استفاده از فناوری بلاک چین می تواند فرایند مربوط به توزیع، ذخیره سازی و مالکیت طلا را در بازار رمز ارزها بهبود بخشد. هدف از ارائه ارز PAXG، ایمن کردن شرایط معامله با طلا می باشد. از آنجا که کالاهای فیزیکی به راحتی قابل تقسیم نمی باشند، شرکت پکسوس گلد تصمیم گرفت تا یک ارز دیجیتال امن با پشتوانه طلا به کاربران ارائه دهد.

کاربران می توانند به راحتی این رمز ارز را از طریق صرافی های معتبر خریداری نموده و آن را در کیف پول های دیجیتالی خود نگهداری کنند. Binance، BitZ، FTX و Kraken از جمله معروف ترین صرافی هایی بوده که امکان معامله Pax Gold را برای سرمایه گذاران فراهم می کنند. در این مقاله به اطلاعات جامعی در مورد Pax Gold و مزایای استفاده از آن در بازار رمز ­ارزها اشاره شده است. امیدواریم که توانسته باشیم با جمع آوری محتوای این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا