آموزشمقالات اختصاصی

آشنایی با اصطلاح بگ هولدر (Bagholder) در بازار ارزهای دیجیتال

آشنایی با اصطلاح بگ هولدر (Bagholder) در بازار ارزهای دیجیتال

Bagholder یا بگ هولدر به کسی گفته می شود که فاقد هر گونه توانایی تحلیل بنیادی و تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال است.

تعریف بگ هولدر

 Bagholder یا بگ هولدر به چه کسی گفته می شود؟ آیا ارتباطی بین بگ هولدر و بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این دسته از سوالات مهم پاسخ دهیم. جهت موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است که ریسک پذیر باشید. اما این عبارت به چه معناست. یکی از رایج ترین اصطلاحات در بازار ارزهای دیجیتال، بگ هولدر می باشد. در واقع این اصطلاح به فردی داده می شود که از توانایی ریسک پذیری در بازار رمز ارزها برخوردار نیست. این دسته از افراد پافشاری عجیبی جهت عدم فروش دارایی ها در بازار ارزهای دیجیتال از خود نشان می دهند. به همین خاطر، ضررهای زیادی را به دلیل سقوط کامل سهام شان متحمل خواهند شد. استفاده از این اصطلاح برای اولین بار در سال 1930 میلادی رایج شد. امروزه هم در بازار کریپتوکارنسی ها، شاهد افرادی با چنین خصوصیاتی هستیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با دلایل بگ هولدر شدن در بازار رمز ارزها آشنا نماییم.

عنوان Bagholder در دنیای ارزهای دیجیتال به چه کسی داده می شود؟

عنوان Bagholder به کسی داده می شود که با وجود اطلاع در مورد نوسانات شدید بازار ارز تمایلی جهت فروش دارایی های خود نشان نمی دهد. در واقع، این افراد با وجود صفر شدن ارزش دارایی ها، پافشاری زیادی جهت نگهداری از آنها از خود نشان می دهند. پیشینه استفاده از این اصطلاح به سال 1930 بر می گردد. در آن زمان مردم پس از تجربه یک رکود طولانی، دارایی های خود را در یک کیسه سیب زمینی قرار داده و با خود به همه جا می بردند. این وضعیت تا جایی پیش رفت که سربازان این دسته از افراد را با عنوان بگ هولدر نامگذاری می کردند.

امروزه، چنین وضعیتی را می توان در بازار مالی مشاهده نمود. در واقع هنوز هم چنین تفکراتی در افرادی که در بازارهای مالی فعال هستند، وجود دارد. اگر شما بگ را همان کیف پول رمز ارز در نظر بگیرید، بگ هولدرها همان افرادی هستند که دارایی های بی ارزش خود را در کیف پول های دیجیتالی ذخیره می کنند. در بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات شدید قیمتی هستیم. این مورد را نمی توان به هیچ عنوان انکار نمود. به عنوان مثال، فرض کنید شما بر روی یک ارز دیجیتال مشخص سرمایه گذاری کرده اید. اگر با وجود افت قیمتی ارز، همچنان بر نگهداری دارایی در کیف پول خود پافشاری کنید شما یک بگ هولدر هستید.

آشنایی با اصطلاح Bagholder در دنیای ارزهای دیجیتال
آشنایی با اصطلاح Bagholder در دنیای ارزهای دیجیتال

چگونه فرد در بازار ارزهای دیجیتال به Bagholder تبدیل می شود؟

Bagholder یا بگ هولدر، اصطلاحی است که به افرادی که از توانایی ریسک پذیری در بازارهای مالی برخوردار نیستند، داده می شود. دلایل مختلفی جهت تبدیل شدن به بگ هولدر وجود داشته که در ادامه به مهمترین آنها اشاره کرده ایم.

  • کاربر فاقد هرگونه استراتژی و دانش در بازار ارزهای دیجیتال است.
  • این دسته از افراد معتقدند که با وجود بی ارزش شدن دارایی ها می توانند در زمان های بهتری جهت فروش آنها اقدام نمایند. در حالی که این زمان در ذهن این دسته از افراد تعریف شده نیست.
  • کاربرانی که هیچ گونه تایم اضافی جهت یادگیری تحلیل های تکنیکالی و فاندامنتالی رمز ارز یا سهام را ندارند.
  • اثر تمایل نوعی ناهنجاری روانی بوده که در حیطه روانشناسی مالی وجود دارد. در واقع، اثر تمایل باعث خواهد شد این دسته از افراد تمایل زیادی جهت نگهداری از دارایی های کریپتوی خود به مدت طولانی تری داشته باشند.
روش های تبدیل نشدن به Bagholder در بازار ارزهای دیجیتال
روش های تبدیل نشدن به Bagholder در بازار ارزهای دیجیتال
  • اشتباه هزینه های غیر قابل جبران از جمله دیگر مواردی بوده که افراد علاقه زیادی به نگهداری از دارایی های کریپتوی خود نشان می دهند. در واقع، باور افراد بر این بوده که با نگهداری این دارایی ها، ضررهایشان جبران خواهد شد.
  • نظریه دورنما (prospect theory) از جمله عوامل مهمی بوده که کاربران جهت نگهداری دارایی های کریپتوی خود، تمایل زیادی از خود نشان می دهند. بر طبق این نظریه، اگر بگ هولدرها میزان سود کمی را جهت جبران ضرر هایشان به دست آورند برای آنها کفایت خواهد کرد.

راهکارهای کاربردی جهت تبدیل نشدن به Bagholder

Bagholder نشوید! تفکرات بگ هولدر شدن را به ذهن خود راه ندهید. اگر شما می خواهید در بازار ارزهای دیجیتال به سود کلانی دست یابید، باید راه و روش های موفقیت در این مسیر را یاد بگیرید. نکته مهمی که باید بدانید این است که جلوی ضرر را از هر جا بگیرید، منفعت است. یکی از بهترین راه ها جهت کسب سود در بازار کریپتوکارنسی ها این است که دارایی تان را تا هر زمان که دارای ارزش می باشند، بفروشید. بدین طریق می توانید جلوی ضرر را به موقع بگیرید. قبل از خرید هرگونه سهام یا ارز دیجیتال در مورد آینده قیمتی آن در بازار اطلاعات جامعی کسب نمایید.

جهت تبدیل نشدن به بگ هولدر بهتر است که از دانش تخصصی افراد فعال در حوزه بازار رمز ارزها استفاده نمایید. استفاده از راهنمایی و مشورت های این دسته از افراد باعث خواهد شد تا جلوی ضرر در بازار ارزهای دیجیتال به موقع گرفته شود. بگ هولدر شدن را می توان به یک چاه تشبیه نمود. اگر در عمق تفکرات بگ هولدر شدن فرو روید، خارج شدن از آن بسیار دشوار خواهد بود.

راهکارهای کاربردی جهت تبدیل نشدن به Bagholder
راهکارهای کاربردی جهت تبدیل نشدن به Bagholder

نتیجه گیری

Bagholder، اصطلاح رایجی است که احتمالا با نام آن در بازار ارزهای دیجیتال آشنا هستید. بگ هولدر به فردی گفته می شود که از هیچ گونه توانایی جهت تحلیل تکنیکی و بنیادی بازار ارزهای دیجیتال برخوردار نمی باشد. این دسته از افراد نمی توانند دارایی های دیجیتال خود را به موقع بفروشند. حتی اگر قیمت تمام توکن ها به صفر هم برسد، بگ هولدرها قادر به فروش دارایی های خود نخواهند بود. این دسته از افراد از هیچ گونه استراتژی جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال برخوردار نیستند. به همین علت نمی توانند درک جامعی از مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند.

تنها راه جهت موفقیت در بازار کریپتوکارنسی ها این است که به یک بگ هولدر تبدیل نشوید. در این مقاله سعی بر آن بوده تا مفاهیم کاربردی و جالبی را در مورد اصطلاح بگ هولدر و جلوگیری از تبدیل شدن به آن را برای شما خوانندگان گرامی تشریح نماییم. امیدواریم که با تهیه این محتوا توانسته باشیم اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال قرار داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا