آموزش

هر آن چیزیی که درباره انواع تتر باید بدانیم

هر آن چیزیی که درباره انواع تتر باید بدانیم

هر آن چیزیی که درباره انواع تتر باید بدانیم این است که  استیبل کوین ها، یکی از مهمترین ابزار های بازار کریپتوکارنسی ها هستند. ارز دیجیتال تتر که همه آن رو به عنوان دلار دیجیتالی میشناسند، یکی از این استیبل کوین های دنیای رمز ارزها است، که اکثر تریدر ها و سرمایه گذاران از آن استفاده میکنند.

انواع تتر
انواع تتر

قیمت استیبل کوین  Tether همیشه برابر با یک دلار است، البته گاهی وقت ها ممکن است که به خاطر عرضه و تقاضا ارزش آن کمی نوسان داشته باشد، ولی این نوسانات به اندازه ای نیست که بتوان از آن سود زیادی گرفت.

این رمز ارز ویژگی‌های خاص خودش را دارد، و از برخی ابعاد متفاوت با سایر ارزهای دیجیتال است، در این مقاله قصد داریم هر آن چیزیی که درباره انواع تتر باید بدانیم صحبت کنیم.

انواع تتر (Tether) چیست؟

تتر به‌طورکلی در 3 دسته کلی قابل دسته‌بندی است که عبارت‌اند از:

انواع تتر
انواع تتر
1. تتر اومنی یا Omni:

Omni پلتفرمی است که بر روی بلاک چین بیت کوین عرضه شده است. و ویژگی‌هایی مانند بیت کوین دارد. از جمله ویژگی‌های اومنی می­توان به:

1:کارمزد زیاد
2:سرعت کم تراکنش‌ها
3:امکان حمله هکرهااشاره کرد.

آدرس تتر اومنی مانند آدرس بلاک چین بیت کوین است و 34 کاراکتر دارد و با bc1 و یا اعداد 1و2و3 آغاز می­‌شود.

2. تتر اتریوم:

در دومین نوع از انواع تتر، تتر بر روی بلاک چین اتریوم ارائه و عرضه شده است، از جمله ویژگی‌های شبکه اتریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1:سرعت زیاد
2:و کاهش میزان کارمزد

آدرس والت اتریوم به‌ صورت ERC-20 است و آدرس‌ها با OX آغاز می­‌شوند و 42 کاراکتر دارند.

3. تتر ترون:

ترون در گذشته انشعابی از اتریوم بود، ولی اکنون مستقل است، از جمله ویژگی‌هایی شبکه ترون می­‌توان به:

1:سرعت زیاد نسبت به اتریوم
2:کارمزد کم نسبت به اتریوم

اشاره کرد، آدرس‌های والت تتر ترون 34 کاراکتر دارند و با حرف T آغاز می­‌شوند، و الگوریتم شبکه ترون TRC-20 نام دارد.

معرفی 6 کیف پول معتبر برای نگهداری تتر (Tether):

برای نگهداری تتر کیف پول‌های چندی وجود دارند که ما در اینجا چند نمونه از بهترین نمونه‌های کیف پول را برایتان شرح می‌دهیم:

لجر:

این کیف از نوع سخت‌افزاری است، و امنیت خوبی دارد، لجر از تتر عرضه شده بر روی شبکه اتریوم یا همان ERC-20 پشتیبانی می­‌کند. این کیف پول دو نوع X و S دارد که مدل X برای استفاده در گوشی های موبایل طراحی شده است.

Trezor:

این کیف پول نیز از نوع سخت افزاری است، وصرفا نسخه دسکتاپ آن در دسترس است.

Coinomi:

کوینومی از نوع کیف پول‌های نرم‌افزاری است، و نسخه گوشی و دسکتاپ آن در دسترس است، و از هر 3 نوع شبکه تتر پشتیبانی می‌­کند.

Exodus:

اگزودوس کیف پول نرم‌افزاری است، و پشتیبان تتر ارائه شده بر روی شبکه ERC-20 است. این کیف پولی مناسب افراد مبتدی در این حوزه است.

Atomic:

این کیف پول از 2 شبکه اتریوم و ترون پشتیبانی می­‌کند و از امنیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

My Ether Wallet:

این کیف پول تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌­کند، و از جمله کیف پول‌های تحت وب است.

مقایسه کارمزد انتقال تتر ERC20 و TRC20 و اُمنی:

در شبکه های مختلف کارمزد های متفاوتی برای انتقال تتر از شما دریافت میشود، که این مقدار بستگی به شرایط دارد و میتواند متغییر باشد.

اگر از شبکه ی اُمنی برای نگهداری و انتقال تتر های خود استفاده میکنید، باید بدانید که از پرکارمزد ترین شبکه استفاده میکنید.

در مواردی دیده شده است  که در این شبکه به ازای انجام هر تراکنش، از کاربر ها 30 تا 35 دلار به عنوان کارمزد دریافت شده است. البته این مقدار میتواند بیشتر هم باشد.

انتقال Tetherبر روی شبکه اتریوم تا قبل از سال 2020 هزینه  به مراتب کمتری برای شما داشته باشد. معمولا در آن مدت زمان هزینه ی انتقال تتر کمتر از 5 دلار میشود، که در مقایسه با تتر Omni خیلی کمتر بود.

اما با گذشت زمان، شلوغ شدن بلاک چین اتریوم و همچنین افزایش قیمت ارز ETH، نرخ نقل و انتقالات بر روی شبکه اتریوم افزایش پیدا کرد.

این افزایش به قدری بوده است که گاهی نرخ نقل و انتقالات به 30 دلار میرسید. البته بعد از اینکه پروژه ی اتریوم 2.0 به طور کامل اجرایی انجام شود، و در شبکه Ethereum الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام تبدیل شود، میتوانیم انتظار داشته باشیم که هزینه تراکنش ها هم کاهش پیدا کند.

در حال حاضر برای انتقال USDT بیشتر از شبکه ترون استفاده میشود. کارمزد انتقال تتر روی این بلاک چین در ابتدا حدودا 0.1 تا 0.2 واحد تتر بود، به عبارت دیگه 10 تا 20 سنت خرج داشته است. اما این نرخ هم ثابت نیست و با افزایش قیمت ترون و بیشتر شدن تراکنش ها روی بلاک چین آن، ممکنه که افزایش پیدا کند. تا به الان بیشترین کارمزدی که در این شبکه به ازای هر تراکنش دریافت شده، 2 دلار بوده است.

گردآوری: تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا