آموزشمقالات اختصاصی

وام ارز دیجیتال چیست در بازار رمز ارزها وام بدون ضامن دریافت کنید

وام ارز دیجیتال چیست در بازار رمز ارزها وام بدون ضامن دریافت کنید

وام ارز دیجیتال، یکی از بهترین روش ها برای آن دسته از کاربرانی است که می خواهند در بازار رمز ارزها به درآمدهای قابل توجهی دست یابند.

مقدمه

وام ارز دیجیتال را می توان یکی از بهترین روش ها جهت کسب درآمد از طریق بازار رمز ارزها دانست. شما به جای اینکه خود را درگیر سیستم های بانکی جهت گرفتن وام کنید، می توانید تنها با چند کلیک ساده فرایند دریافت وام بدون ضامن را به راحتی از طریق بازار رمز ارزها انجام دهید. وام دادن و وام گرفتن به یکی از جنبه های اساسی در هر سیستم مالی تبدیل شده است. این کار به صورت سنتی توسط موسساتی نظیر: بانک، صندوق های مالی و معاملاتی انجام می شود. اما در بازار رمز ارزها می توان فرایند دریافت وام بدون ضامن را از دو مسیر اصلی انجام داد. پلتفرم های مالی متمرکز و غیر متمرکز، این فرایند را برای کاربران به راحتی تسهیل می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با پلتفرم های وام دهی و فرایند فعالیت های آنها در این زمینه بیشتر آشنا شویم.

وام ارز دیجیتال چیست
وام ارز دیجیتال چیست

وام ارز دیجیتال چیست و فرایند آن به چه نحوی انجام می شود؟

به فرایند دریافت رمز ارز از یک کاربر و ارائه آن به کار دیگر، وام ارز دیجیتال گفته می شود. در حال حاضر، انجام این سرویس ها توسط پلتفرم های متمرکز و غیرمتمرکز بوده که شرایط وام دهی هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تتر چیست

به طور کلی، می توان گفت که در وام های کریپتو، 3 طرف وام دهنده، وام گیرنده و یک پلتفرم DeFi که به آن صرافی دیجیتال گفته شده، نقش مهمی را برعهده دارند. کاربر می تواند از دو نوع وام های دارای وثیقه و وام های فلش بدون وثیقه استفاده کند. امکان دارد سوالات مختلفی ذهن کاربران را در مورد شرایط وام ارزهای دیجیتال با وثیقه و بدون وثیقه به خود درگیر کرده باشد. آشنایی با هر کدام از این وام های ارز دیجیتال به کاربر این فرصت را داده تا با درک بهتر خود بتواند سرمایه گذاری بدون ریسکی را تجربه نماید.

آشنایی با انواع مختلف وام
آشنایی با انواع مختلف وام

آشنایی با انواع مختلف وام ارز دیجیتال

وام های دیجیتال آنی (فلش)

این نوع وام به دلیل اینکه باید در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام گیرد به وام فلش یا آنی مشهور شده است. وام های فلش یا فوری جزو وام های پرریسک به شمار رفته که فرایند دریافت و بازپرداخت آنها در بلاک انجام می شود. برای استفاده از وام های فلش بهتر است که به سرعت دست به عمل شوید. در غیر اینصورت امکان دارد با عدم موفقیت در تراکنش های فرعی، تراکنش اصلی شما با شکست مواجه شود. جهت روشن شدن موضوع به یک مثال اشاره خواهیم کرد. فرض کنید کاربر می خواهد تراکنش اصلی خود را با وام فلش به مبلغ 1000 دلار معامله کند. در اینجا کاربر باید در انجام تراکنش های فرعی زیر موفق عمل کند تا بتواند تراکنش اصلی خود را به ثبت نهایی برساند.

  • انتقال سریع وام گرفته شده به کیف پول دیجیتال
  • خریداری مبلغ 1000 دلار از استخر نقدینگی X
  • فروش هر کدام از سکه ها به مبلغ 1.10 دلار و واریز 1.100 دلار به حساب کاربر
  • انتقال کل مبلغ وام به اضافه کارمزد آن به قرارداد هوشمند وام فلش فوری

در صورت عدم موفقیت در هر کدام از تراکنش های فرعی، مسلما جهت به ثبت رساندن نهایی تراکنش اصلی خود با شکست مواجه می شوید. به همین دلیل این وام ها بسیار پرریسک بوده و جهت انجام تراکنش ها باید از فرصت‌های آربیتراژ بازار استفاده نمود. ناگفته نماند که این نوع وام رمز ارز تنها جهت انجام تراکنش های بین زنجیره ای موثر خواهد بود.

وام های دیجیتال وثیقه ای
وام های دیجیتال وثیقه ای

وام های دیجیتال وثیقه ای

همانطور که از نام این نوع وام ارز دیجیتال پیداست، کاربران جهت دریافت وجه ملزم به ارائه وثیقه هستند. جهت انجام تراکنش این نوع وام ها نیازی به عجله نبوده و کاربران می توانند جهت استفاده از وجوه، مدت زمان بیشتری را پشت سر بگذارند. اکثر پلتفرم ها می توانند تا حد درصد معینی از وثیقه سپرده شده، امکان دریافت وام را برای کاربران تسهیل نمایند. از آنجا که نسبت LTV (وام به ارزش) در این نوع تسهیلات درصد پایینی داشته، کاربر با ریسک کمتری جهت بازپرداخت وام مواجه خواهد شد. جهت درک بهتر موضوع اجازه دهید به یک مثال ساده اشاره کنیم. فرض کنید کاربر می خواهد تراکنش اصلی خود را با وام وثیقه ای به مبلغ 10000 دلار با نسبت LTV پنجاه درصد معامله کند. در اینجا کاربر ملزم خواهد شد که وثیقه ای معادل با 20000 دلار ارز دیجیتال اتر (ETH) را ارائه کند.

با توجه به نوسانات شدید بازار ممکن است کاربر با مشکل مواجه شود. به عنوان مثال، امکان دارد ارزش وثیقه او به زیر 20000 دلار کاهش پیدا کند. در اینجا کاربر باید وجوه بیشتری را به وثیقه خود بیفزایید. در صورت کاهش ارزش وثیقه، کاربر باید مجددا وجوه بیشتری را به وثیقه خود جهت جلوگیری از فسخ وام اضافه نماید. اگر همچنان ارزش وثیقه کاهش یابد و نسبت LTV وام از یک حد مشخص کمتر شود، کاربر ملزم به پرداخت هزینه خواهد بود.

آشنایی با مهمترین ویژگی های وام ارز دیجیتال

دریافت وام های کریپتو در مقایسه با تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها و موسسات مالی، بسیار راحت تر بوده اما در مقابل با معایبی هم همراه است. از جمله مهمترین ویژگی وام ارزهای دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مدیریت وام های ارز دیجیتال توسط قراردادهای هوشمند
  • کارآمدتر شدن فرایند دریافت یا پرداخت وام
  • یکی از بهترین روش ها جهت کسب درآمد غیرفعال
  • تسهیل فرایند جهت دسترسی آسان کاربر به سرمایه

وام های ارز دیجیتال یک سری معایبی هم داشته که مهمترین آنها عبارتند از:

  • امکان فسخ سریع قرارداد به دلیل نوسانات شدید بازار رمز ارز
  • آسیب پذیری زیاد قراردادهای هوشمند در برابر حملات سایبری
  • ریسک زیاد

نتیجه گیری

وام ارز دیجیتال یکی از بهترین روشهایی است که کاربر می تواند از طریق آن به درآمد قابل توجهی دست یابد. دریافت وام از این طریق در مقایسه با روش سنتی مزایای زیادی دارد. اما به دلیل نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال امکان دارد دریافت و پرداخت وام از این طریق با ریسک زیادی همراه باشد. البته در این زمینه توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که درصدد انتخاب ایمن ترین و قابل اعتمادترین پلتفرم جهت مدیریت وام خود باشید.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا