آموزش

پروژه Flovatar چیست؟ و این پروژه چه ویژگی هایی دارد؟

پروژه Flovatar چیست؟ و این پروژه چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب از تترفا به بررسی Flovatar می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

Flovatar نسل بعدی پلتفرم خلاقیت NFT می باشد که افراد قادرند در آن به خلق اثر بپردازند و با هر ترکیبی که دوست دارند، شخصیت های خود را ایجاد کنند.

در واقع هر مؤلفه ای و هم خود Flovatars کاملا در وب میزبانی می شوند و همچنین مبتنی بر SVG هستند.

بنابراین، دارای جامعه مالکیت کامل NFT و دارایی زیربنایی خواهد بود.

SVG این امکان را به Flovatars می‌دهد تا بدون هیچ گونه پس‌ زمینه متمرکز – پس‌زمینه‌ های منحصر به‌ فرد، انیمیشن‌ ها و لوازم جانبی جدید، به صورت زنجیره ‌به ‌زنجیره به ‌روز رسانی شوند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی پروژه Flovatar، ویژگی ها و امکانات آن بپردازیم.

پروژه Flovatar چیست؟

پروژه Flovatar یک پروژه PFP نسل بعدی بر اساس Flow است که امکان ساخت خلاقانه شخصیت های منحصر به فرد را به کلکسیونرها می دهد.

شرکت کنندگان می توانند ترکیب های مورد علاقه خود را در هفت دسته اصلی با بیش از 3 میلیارد ترکیب مختلف انتخاب کنند. به این ترتیب دیگر بین کمیاب و فردیت افراد هیچ سازشی وجود ندارد.

Flovatar به عنوان یک پروژه ای بسیار فراتر از پروژه PFP، برای افراد جامعه ایجاد شده است.

Flovatar چیست؟
Flovatar چیست؟

هر Flovatar برای صاحبان خود، مزایای اضافی از جمله اجاره دائمی یک مجوز تجاری کامل را فراهم می کند.

بنابراین مالک پروژه Flovatar قادر است همکاری، معاملات تجاری یا حمایت مالی را به طور مستقل انجام دهد.

صاحبان Flovatar از درآمد احتمالی حاصل از این معاملات، 90% را دریافت خواهند کرد.

برخی از احتمالات

  •  فقط “9999” می تواند به عنوان یک سریال اصلی منتشر شود و هر کدام از آنها قدرت های فوق العاده ای دارند.
  •  مجوز حقوق تجاری برای Flovatar
  •  1٪ کارمزد مادام العمر برای هر معامله ثانویه به خالق اصلی Flovatar.
  • دسترسی زودهنگام به توکن Stardust ($DUST) و مشارکت در DAO.
  •  ایردراپ های آینده، هدایای منحصر به فرد و بسیاری از شگفتی های آینده.

برای خرید دو نوع بسته وجود دارد: استاندارد و لوکس.

در داخل هر مجموعه برای زنده نگه داشتن Flovatar، یک Spark وجود دارد که از نظر اجزای Flobit و تعداد تقویت کننده های کمیاب متفاوت هستند.

تیم این پروژه قصد داشت، Flovatar را برای اکثر مشارکت کنندگان تا حد امکان مقرون به صرفه کند، به همین دلیل آنها بسته استاندارد را کمتر از میانگین قیمت بسیاری از پروژه های قبلی PFP نگه می دارند.

بسته های لوکس نیز برای کلکسیونرها می تواند بسیار جذاب باشند.

هر بسته حاوی یک Spark است که تضمین کننده توزیع عادلانه برای همه شرکت کنندگان می باشد.

Flobits چیست؟

کاربران می توانند از Flobits به عنوان لوازم جانبی یا برای غنی سازی داستان شخصیت به Flovatar مورد علاقه خود اضافه کنند.

Flobits، برخلاف اجزای اصلی، یک توکن NFT منحصر به ‌فرد است که ضمن اعمال شدن در Flovatar، می تواند در بازار نیز معامله می ‌شود.

Flobits پوسته هایی هستند که در یک بازی ویدیویی می توان آن ها را تغییر داد و مانند NFT ها، با قابلیت اعمال چندین Flobits از دسته های مختلف در یک Flovatar این عمل را انجام داد.

پروژه Flovatar، نسل بعدی پروژه PFP و مبتنی بر Flow می باشد که در آن کلکسیونرها برای شکل دادن به شخصیت های منحصر به فرد خود، رهبری خلاقانه را به عهده می گیرند.

ارزش بنیادی بلاک چین به دلیل نهایی و غیر قابل بازگشت بودن تراکنش و مالکیت واقعی دیجیتال می باشد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که NFT ها برای همیشه تغییر ناپذیر و ثابت بمانند.

افراد با Flovatar، می ‌توانند PFP NFT مورد علاقه خود را ایجاد کنند که فاکتور جمع‌آوری را به لطف دارا بودن ویژگی‌ های کمیاب متفاوت و با تضمین منحصر به ‌فرد بودن، فراهم می‌کند.

با Flovatar، امضا و هنر SVG برای همیشه در زنجیره موجود خواهند ماند.

Spark چیست؟

اولین بلوک سازنده فلواتار، Spark می باشد که هر خالق می تواند در بسته خود آن را دریافت کند و یا از طریق بازار برای فروش ثانویه در دسترس می باشد.

Spark عنصر ضروری برای تولد یک Flovatar جدید است و این امکان را به صاحب آن می دهد تا بین طیف گسترده ای از ویژگی های مشترک برای تمام 7 دسته اصلی (بدن، مو، چشم، بینی، دهان، موهای صورت و لباس) یکی را انتخاب کند.

سپس تصمیم نهایی را بگیرد. هر Flovatar به صورت تضمین شده، منحصر به فرد می باشد، بنابراین در صورتی که یک کاربر بخواهد اجزای دقیق Flovatar از پیش ساخته شده ای را کپی کند، قرارداد هوشمند معامله را به سادگی رد می کند.

Rarity Boosters (تقویت کننده کمیاب)

کلکسیونرهایی که به دنبال کمیاب ترین ویژگی ها هستند توسط این پلتفرم پوشش داده می شوند.

از طریق Rarity Boosters می توان برخی از ویژگی ‌های منحصر به فرد را ایجاد کرد. در مجموع 4 ویژگی نادر و کمیاب که شامل Common، Rare، Epic و Legendary می باشد، در این بخش وجود دارد.

برای استفاده از یک ویژگی Rare/Epic/Legendary در فلواتار خود، افراد باید برای پوشش دادن هزینه ها، از یک تقویت کننده Rarity از همان Rarity Tier استفاده کنند.

اجزای Flobits

یکی از مواردی که می توان به آنها اشاره کرد collectors (کلکتورها) در داخل یک Pack هستند که مقدار متغیری از اجزای اختیاری Flobit را پیدا خواهند کرد.

افراد می توانند این Flobits را به Flovatar مورد علاقه خود مانند لوازم جانبی اضافه کنند و یا داستان یک شخصیت را غنی کرد.

فلوبیت ها به چهار دسته تقسیم می شوند که آخرین مورد پس از دراپ آشکار می شود که شامل کلاه، عینک و لوازم جانبی (اقلام ورزشی، ابزار، وسایل و موارد دیگر) می شود.

بازار

در زمان راه اندازی، یک بازار اختصاصی در Flovatar.com وجود خواهد داشت که پیش بینی می شود.

بسیاری از سازندگان به دنبال دستیابی به تقویت‌کننده‌های Rarity اضافی مورد نیاز برای تکمیل Flovatar ایده‌آل خود باشند. در بازار افراد می توانند NFT زیر را خریداری و بفروشند:

  • Spark
  • تقویت کننده کمیاب (Rare, Epic, Legendary)
  • Flobit component (کلاه، عینک، لوازم جانبی)
  • ست کامل Flovatar

به ازای هر فروش پردازش شده در Flovatar، به خالق اصلی آن، 1% حق امتیاز پرداخت می شود.

یعنی سازندگان Flovatar از حق امتیاز 1٪ به صورت مادام العمر در معاملات ثانویه برخوردار خواهند شد.

برای هر خریدی که در بازار این پلتفرم پردازش شود، 5٪ کارمزد تراکنش برای این سرویس اعمال می شود.

بخشی از کارمزد بازار به خزانه داری پروژه برای تأمین بودجه توسعه‌های آتی و طرح‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد.

خزانه داری

پروژه Flovatar یک چشم انداز بلندمدت دارد، به همین دلیل بخشی از درآمد خود را در خزانه داری نگه می دارد.

60٪ از کل درآمد پروژه، از جمله دراپ های گذشته و آینده و 5٪ کارمزد جاری بازار، به خزانه داری پروژه (FlovaBank) اختصاص می یابد.

FlovaBank کیف پولی است که وظیفه نگهداری خزانه پروژه را بر عهده دارد و در نهایت توسط جامعه از طریق DAO مدیریت می شود و مسئول تامین مالی طرح هایی است که به اکوسیستم Flovatar برای رشد و ارتقا برند و اعتبار پروژه کمک می کند.

از خزانه برای پرداخت حقوق اعضای تیم یا همکاران جدید، پوشش هزینه های تولید آثار هنری جدید و مهمتر از آن، برای تامین مالی پروژه های جامعه محور که به رشد پروژه کمک می کند، استفاده می شود.

همچنین می تواند اکوسیستم را به طور مثبت غنی کند و برای همه دارندگان فلواتار، مزایای ارزش افزوده را به همراه آورد.

Flovatar به راه اندازی برخی از ابتکارات اکوسیستمی کمک کند که از میان آنها می توان به ایجاد کتاب‌های مصور با استفاده از شخصیت‌های فلواتار، محتوای آموزشی (مثلاً مجموعه‌های آناتومی روزی روزگاری)، مینی سریال‌های متحرک (مانند پارک جنوبی)، مدل‌های سه بعدی که می تواند توسط هر کسی در خانه چاپ شود یا وارد به چند متاورس شود، اشاره کرد.

FlovaBank برای تأمین مالی همکاری با هنرمندان پروژه‌های خارجی و یا بلاک چین‌ها و هر برنامه ای که در نهایت به نفع پروژه Flovatar باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله اولیه، احتمالاً تیم اصلی مجموعه‌ای از ابتکارات را برای دارندگان فلواتار به اشتراک می‌گذارد تا در Discord رأی دهند، جایی که حداقل 5 درصد از کل رأی مالکان برای تأیید این پیشنهاد لازم است و اکثریت آرا موافق هستند.

با گذشت زمان، این احتمال وجود دارد که تمام ابتکارات به طور کامل توسط DAO مدیریت شود.

بازی

بازی یکی از اولین ابتکارات استراتژیک می باشد که پروژه Flovatar آن را با پیشنهاد FlovaBank می خواهد آغاز کند. با این حال، پروژه‌های زیادی وجود دارند که نوید بخش بازی‌های بلاک‌باستر و سبک AAA هستند.

البته این پروژه ها سال‌ ها طول می‌ کشد تا ارائه شوند. برای زمینه، تولید یک بازی سنتی AAA تقریباً 100میلیون دلار نیاز دارد.

بنابراین پروژه Flovatar قصد دارد برای لذت بردن سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن، رویکرد متفاوتی داشته باشد و سپس تجربیات غنی‌ تری را به تدریج ارائه کند.

اگر چه چند بازی اول منتشر شد ه‌‌‌‌‌‌‌‌در حد تفریحی هستند و سطحی بسیار ساده دارند و احتمالاً هیچ گونه ابزاری تعبیه نشده‌‌‌‌‌‌‌‌ اند.

اما این پروژه به دنبال برنامه ریزی برای سفارش چند بازی در میان مدت است که Flobits را به عنوان بخشی از بازی اضافه کند.

الهام ‌بخش این بازی‌ها سبک arcade یکپارچه سازی با سیستم عامل است، یعنی بازی‌هایی که در عین ساده بودن، تسلط بر آنها سخت است.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا