آموزشمقالات اختصاصی

آشنایی با انواع کیف پول دیجیتالی (سرد و گرم) در ارزهای دیجیتال

آشنایی با انواع کیف پول دیجیتالی (سرد و گرم) در ارزهای دیجیتال

کیف پول دیجیتالی و انتخاب آن به یکی از مهمترین دغدغه های علاقه مندان به بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در این مطلب از سایت تترفا سعی کرده ایم تا شما عزیزان را با کیف پول های کریپتو و ویژگی های آنها آشنا نماییم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

مقدمه

کیف پول دیجیتالی امکان ذخیره، نگهداری و دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. کیف پول کریپتو در واقع یک حساب بانکی برای ارزهای دیجیتالی شما به شمار می رود. امروزه، امنیت والت ها در بازار رمز ارزها به یکی از دغدغه های اساسی علاقه مندان به این حوزه تبدیل شده است. اینکه چه معیارهایی را باید به هنگام انتخاب کیف پول های دیجیتالی مد نظر قرار داد از جمله موارد مهمی بوده که هر فرد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیاز به کسب اطلاعات در این زمینه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است مقالات پیشین سایت تترفا را مطالعه نمایید.

بیشتر بدانید: چه معیارهایی را باید جهت انتخاب کیف پول ارز دیجیتال تتر مدنظر قرار داد؟

در مورد کیف پول دیجیتالی (کیف پول کریپتو) چه می دانید؟
در مورد کیف پول دیجیتالی (کیف پول کریپتو) چه می دانید؟

در مورد کیف پول دیجیتالی (کیف پول کریپتو) چه می دانید؟

کیف پول دیجیتالی را می توان نوعی بانک مجازی دانست که دارایی های کاربران به صورت عدد در آن نشان داده می شود. اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که کیف پول های کریپتو حداقل 2 رمز یا شناسه منحصر به فرد داشته که به نام کلیدهای عمومی و خصوصی شناخته می شوند. Public Key (کلید عمومی) در واقع همان آدرس کیف پول بوده که دیگران از طریق آن می توانند به حساب شما پول واریز نمایند. Private key (کلید خصوصی) در اختیار صاحب کیف پول بوده که امکان برداشت حساب به وسیله آن امکان پذیر می شود.

شما با داشتن کلیدهای خصوصی می توانید امنیت کیف پول دیجیتالی خود را حفظ نمایید. البته توجه داشته باشید که جهت حفظ امنیت کیف پول دیجیتالی خود بهتر است که دیگران در مورد کلید خصوصی کیف پول تان چیزی ندانند. کیف پول کریپتو را می توان از لحاظ اتصال به اینترنت به سرد و گرم تقسیم بندی نمود که در این مطلب از سایت تترفا به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع کیف پول دیجیتالی از لحاظ اتصال به اینترنت
آشنایی با انواع کیف پول دیجیتالی از لحاظ اتصال به اینترنت

آشنایی با انواع کیف پول دیجیتالی از لحاظ اتصال به اینترنت

·       Cold Wallet

 کلد والت یا کیف پول سرد را می توان یکی از انواع کیف پول دیجیتالی دانست که جهت نگهداری فیزیکی ارزهای دیجیتال مناسب می باشد. این کیف پول را می توان نوعی کیف پول سخت افزاری از نوع غیر متصدی دانست که کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر (صاحب کیف پول) قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این کیف پول به چه نحوی فعالیت می کند. نحوه اتصال به کیف پول سرد از طریق بک برنامه نصب شده بر روی کامپیوتر انجام می شود. به همین خاطر با اتصال به دستگاه های سخت افزاری می توان فرایند برداشت و انتقال از کیف پول را به راحتی انجام داد. اکثر کاربران به دلیل اینکه با نحوه فعالیت کیف پول سرد آشنا نیستند، تصور می کنند که ارز دیجیتال به صورت فیزیکی داخل آن نگهداری می شود.

کلید خصوصی و عبارات بازیابی تنها مواردی بوده که در کیف پول سرد نگهداری و ذخیره می شوند. سرمایه اصلی کاربر داخل بلاک چین می باشد که کیف پول در اینجا به عنوان یک رابط کاربری فیزیکی عمل می کند. از طریق کلید خصوصی می توان به راحتی فرایند برداشت و انتقال از کیف پول را انجام داد.

  • Hot wallet

هات والت یا کیف پول گرم یکی دیگر از انواع کیف پول دیجیتالی می باشد که به رایج ترین ابزار جهت ذخیره ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این کیف پول نرم افزاری شامل سه نوع دسکتاپ، موبایلی و تحت وب می باشد. کیف پول های گرم می توانند هم از نوع متصدی (نگهداری کلیدهای خصوصی توسط کیف پول) و هم از نوع غیر متصدی (نگهداری کلیدهای خصوصی توسط کاربر) باشند. کیف پول های گرم در مقایسه با سایر پول ها تنوع بیشتری داشته که از جمله آنها می توان به Atomic wallet، Trust wallet، کوینومی و… اشاره نمود. اکثر این کیف پول ها از قابلیت تبدیل ارزها به یکدیگر (سواپ) و استیکینگ برخوردار می باشند.

بیشتر بدانید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

مهمترین ویژگی های کیف پول دیجیتالی سرد

از جمله مهمترین ویژگی های Cold Wallet می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ایمنی بالای کیف پول به دلیل متصل نبودن به اینترنت (کیف پول آفلاین)
  • عدم هک شدن کلید خصوصی توسط افراد ناشناس
  • امکان حمل و جابجایی آسان آن
  • پرداخت حدود 80 دلار جهت خرید کیف پول

از جمله کیف پول های سخت افزاری می توان به Trezor و Ledger اشاره نمود. البته نوع دیگری از کیف پول سرد وجود داشته که به نام کیف پول کاغذی معروف می باشد. این کیف پول در واقع یک تکه کاغذ بوده که کلید عمومی و خصوصی بر روی آن وجود دارد. به همین خاطر جهت حفظ امنیت دارایی های دیجیتال خود باید آن را از دسترس دیگران دور نگه دارید. تنها ایراد وارده به این مدل کیف پول را می توان در آسیب فیزیکی و تاثیرپذیری از محیط خلاصه کرد.

مهمترین ویژگی های کیف پول دیجیتالی گرم
مهمترین ویژگی های کیف پول دیجیتالی گرم

مهمترین ویژگی های کیف پول دیجیتالی گرم

  • برخورداری از رابط پیشرفته جهت استفاده آسان و سریع
  • استفاده از خدمات پشتیبانی در صورت استفاده از مدل متصدی
  • استفاده آسان جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتالی و انتقال آنها از کیف پول به صرافی
  • رایگان بودن کیف پول های گرم
  • پشتیبانی از تعداد زیاد کوین و توکن
  • احتمال بروز حملات هکری در صورت استفاده از کیف پول گرم مدل متصدی
  • پشتیبانی از امکاناتی چون: استیکینگ، صرافی داخلی و شرکت در ایردراپ ها
نتیجه گیری

کیف پول دیجیتالی تمام شرایط مربوط به نگهداری، ذخیره و دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. اینکه کاربر بخواهد از کدام نوع کیف پول کریپتو استفاده نماید به هدف و نیاز او بستگی دارد. به عنوان مثال، جهت خرید و فروش بیت کوین استفاده از کیف پول های سرد پیشنهاد شده است. اما اگر شما به عنوان معامله گر می خواهید خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در بازه کوتاه مدت انجام دهید بهتر است که از کیف پول های گرم استفاده نمایید.

در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با انواع کیف پول دیجیتالی و ویژگی های آنها آشنا نماییم. البته این شما هستید که به عنوان معامله گر بخواهید از کدام مدل کیف پول جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال خود استفاده نمایید. امیدواریم که در این مطلب از سایت تترفا توانسته باشیم اطلاعات جامعی را در زمینه انواع کیف پول کریپتو و ویژگی های آنها در اختیارتان قرار داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا