آموزشمقالات اختصاصی

آشنایی با متاورس سومنیوم اسپیس Somnium Space و ارز دیجیتال CUBE

آشنایی با متاورس سومنیوم اسپیس Somnium Space و ارز دیجیتال CUBE

سومنیوم اسپیس (Somnium Space) را می توان یک جهان بلاکچین مجازی بر بستر اتریوم دانست که از طریق آن می توان به درآمدهای قابل توجهی دست یافت.

مقدمه

سومنیوم اسپیس (Somnium Space)، یک جهان بلاکچین مجازی بر بستر اتریوم بوده که با ارز دیجیتال بومی CUBE شناخته می شود. یکی از مهمترین ویژگی های بازی های بلاکچینی و دنیای متاورس، فراهم کردن اقتصاد مجازی است که کاربران بتوانند از طریق آن به درآمدهای قابل توجهی دست یابند. همچنین، این بازی ها امکان به تصویر کشیدن دنیای ذهنی را در عالم مجازی برای کاربر به راحتی میسر می کند. پیش از این، شما عزیزان را با تعدادی از پلتفرم های واقعیت مجازی در سایت تترفا آشنا کرده ایم. قصد داریم در این مطلب از تترفا به معرفی کامل پلتفرم Somnium Space، ارز دیجیتال CUBE و نحوه خرید و فروش آن بپردازیم.

در مورد پلتفرم سومنیوم اسپیس
در مورد پلتفرم سومنیوم اسپیس

در مورد پلتفرم سومنیوم اسپیس (Somnium Space) بیشتر بدانیم

سومنیوم اسپیس یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین بوده که در آن 5000 متر زمین یافت می شود. هر کدام از این زمین ها به یک کاربر خاصی تعلق دارند. علاوه بر آن می توان دنیاهای موازی دیگری هم یافت که به سایر کاربران تعلق دارد. این پلتفرم با ارائه فضایی جهت تجربه ناشناخته ها، انجام ماموریت های غیرممکن و دیدار با آواتارهایی از آن سوی دنیا، امکان خرید زمین، زندگی، بازی و معامله را برای کاربران فراهم کرده است. اعضای تیم، تمام تلاش خود را جهت ایجاد یک دنیای مجازی زیبا و خارق العاده متمرکز کرده تا کاربران بتوانند از آن طریق ماجراجویی کنند. همچنین از طریق ارز دیجیتال CUBE و خرید و فروش آن، درآمد کسب نمایند.

سومنیوم، پلتفرمی است که هر قطعه زمین به همراه دیگر محتواهای موجود در بازی (آواتار، لباس، ماشین و…) به صورت دارایی های رمزنگاری شده (NFT) بر روی بستر اتریوم تعریف می شود. در واقع، کاربر با توجه به زمین هایی که در بازی در اختیار داشته می تواند دنیای مجازی را طبق تصور خود بسازد. کاربران می توانند از طریق هدست های واقعیت مجازی، کامپیوتر و گوشی های هوشمند به این پلتفرم ورود کنند. ناگفته نماند که سومنیوم تحت مالکیت شرکت Somnium قرار داشته و تا به الان هیچ برنامه ای جهت غیر متمرکز سازی این پلتفرم در نظر گرفته نشده است.

توسعه دهندگان پلتفرم سومنیوم اسپیس
توسعه دهندگان پلتفرم سومنیوم اسپیس

توسعه دهندگان پلتفرم سومنیوم اسپیس چه کسانی هستند؟

تیم توسعه سومنیوم توسط آرتور سیچاو و پنج توسعه دهنده داخلی در جمهوری چک، مدیریت می شود. این پلتفرم توسط Artur Sychov و در سال 2017 میلادی تاسیس شد. در ادامه به اسامی افرادی که به آرتور در طراحی و راه اندازی این پلتفرم کمک کرده اند، اشاره خواهیم کرد.

  • Nestor Caro: سرپرست عملیات پلتفرم Somnium Space
  • Marek Dvoracek: توسعه دهنده واقعیت مجازی پلتفرم Somnium Space
  • Anton Danchenko: توسعه دهنده نت فریم ورک پلتفرم Somnium Space

آشنایی با مهمترین ویژگی های پلتفرم سومنیوم اسپیس و نحوه فعالیت آن

کاربران با استفاده از محتواهای بازی از جمله: آواتارها، قطعات هنری، لباس، ماشین و… می توانند جهان آنلاین خود را بسازند. با خرید و فروش دارایی های با ارزش و زمین های مجازی، امکان کسب درآمد برای آنها در بستر شبکه اتریوم مهیا می شود. جهت آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت این پلتفرم باید بگوییم که بازیکنان بر اساس 4 المان مهم می توانند تجربه دنیای مجازی را به دنیای واقعی پیوند بزنند.

  • با استفاده از کیت توسعه نرم افزار (SDK) جهت ساخت و سفارش سازی آواتارها
  • تجربه واقعیت مجازی (VR)
  • استفاده از ماژول جهت ایجاد ساختار و محیط داخل بازی
  • ایجاد یک بازار NFT جهت انجام معاملات

یکی از مهمترین ویژگی های پلتفرم سومنیوم اسپیس، سطح کارما بوده که نشان دهنده تعامل شهروندان واقعیت مجازی با یکدیگر و فضای اطراف خود می باشد. در واقع، سطح کارما با استفاده از معیارهایی چون: رتبه بندی، تعامل و… سنجش می شود. بازیکنان بر اساس این معیارها می توانند پاداش های واقعی خود را به صورت توکن CUBE دریافت نمایند. این پلتفرم با برگزاری دو رویداد می تواند امکان خرید اولیه زمین را برای بازیکنان فراهم کند. همچنین کاربران می توانند با استفاده از توکن CUBE، آواتارهای سایر بازیکنان را خریداری نموده تا به دارایی تبدیل شوند.

ارز دیجیتال سومنیوم اسپیس با نماد اختصاری CUBE

سومنیوم اسپیس را می توان یک رمز ارز ERC20 در بستر شبکه اتریوم دانست که با نماد CUBE شناخته می شود. در واقع، سومنیوم کیوب واحد پول درون بازی بوده که معاملات را برای کاربران میسر خواهد کرد. کاربران با استفاده از این ارز به خرید و اجاره زمین یا سایر امکانات داخل بازی می پردازند. خرید دارایی های مجازی، پرداخت برای کالاها و خدمات متاورس و دریافت پاداش های واقعی از طریق توکن کیوب امکان پذیر خواهد شد. Somnium Space را می توان جزو اولین جهان های واقعیت مجازی دانست که امکان حفظ مالکیت دارایی های دیجیتال خود را از طریق توکن کیوب برای کاربران فراهم می کند.

ارز دیجیتال سومنیوم اسپیس
ارز دیجیتال سومنیوم اسپیس

آشنایی با نحوه کسب درآمد از طریق پلتفرم سومنیوم اسپیس

کاربران با ایجاد یک گالری در پلتفرم سومنیوم می توانند NFT ها و دارایی های دیجیتالی خود را از طریق آن جمع آوری نمایند. بازیکنان با ایجاد آواتارها، آیتم ها و ساختارهای درون بازی می توانند توکن جمع آوری نموده و از طریق آن کسب درآمد نمایند. تمام کیف پول های دیجیتالی که از اتریوم پشتیبانی می کنند در این پلتفرم مورد استفاده واقع خواهند شد. از جمله این کیف پول ها می توان به متامسک، تراست والت، کوینومی، اتمیک و همچنین کیف پول سخت افزاری لجر اشاره نمود.

کلام نهایی

پلتفرم سومنیوم اسپیس را می توان یک جهان بلاکچین مجازی بر بستر اتریوم دانست که دسترسی آسان به تعامل را از طریق واقعیت مجازی برای کاربران فراهم می کند. این پلتفرم، کاربران را قادر می سازد که دنیای واقعیت مجازی را طبق تصورات خود بسازند. بدین صورت می توان از طریق ایجاد NFT، کاوش و خرید زمین به درآمدهای ارزی قابل توجهی دست یابند. سومنیوم را می توان تکه گمشده پازل دنیای متاورس دانست که اعضای تیم، هدف از طراحی این پلتفرم را ایجاد یک دنیای مجازی جهت خرید زمین و کسب درآمد از طریق آن عنوان کرده اند. این پلتفرم در 3 سطح (تکنولوژی، تجاری و متافیزیک) دنیای متاورس را ایجاد خواهد کرد. شهروندان این بازی می توانند بدین طریق تجارب دنیای واقعی را با دنیای مجازی به هم پیوند بزنند. در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با ویژگی های پلتفرم Somnium Space و ارز دیجیتال آن آشنا نماییم. امیدواریم که اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا