آموزشمقالات اختصاصی

همه چیز درباره ارز دیجیتال پاندی ایکس Pundi X

همه چیز درباره ارز دیجیتال پاندی ایکس Pundi X

همه چیز درباره ارز دیجیتال پاندی ایکس Pundi X که در این مطلب از وب سایت تترفا به تحلیل کامل ارز دیجیتال پاندی ایکس و نحوه عملکرد آن می پردازیم.

ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست ؟
ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست ؟

ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست ؟

پاندی ایکس یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن تجاری سازی استفاده از ارزهای دیجیتال است.

هدف اصلی Pundi X ارائه یک روش جایگزین برای استفاده از ارزهای دیجیتال در زندگی واقعی به جای استفاده از رمزنگاری در خریدهای محدود و بیشتر در صرافی‌ های ارزهای دیجیتال است.

پاندی ایکس با هدف مرتبط ساختن رمزارزها و یافتن پیاده‌ سازی واقعی و استفاده اصلی، راه‌ حلی برای کاستی‌ های بسیاری از ارزهای دیجیتال ارائه می‌ کند.

Pundi X منبع باز است و دارای مشخصات عمومی و باز است و از یک پایانه غیرتماسی تلفن همراه به نام XPOS استفاده می کند تا امکان استفاده از ارز دیجیتال در خرده فروشی را فراهم کند.

PUNDIX توکن کاربردی اکوسیستم است و شبکه را در عین حمایت از اقتصاد آن نیروی مضاعف می دهد.

برای پیاده‌ سازی این قابلیت‌ ها و فعال کردن استفاده اصلی برای ارزهای دیجیتال، Pundi X از یک کارت هوشمند بدون تماس، XPASS و یک برنامه تلفن همراه به نام XWallet استفاده می‌ کند، در حالی که همه این اجزا توسط شبکه Pundi X و معماری آن تامین می‌ شوند.

هدف اصلی پاندی ایکس چیست

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، پاندی ایکس با هدف آسان کردن معاملات با ارزهای دیجیتال به وجود آمد.

پاندی ایکس در حقیقت قصد دارد تا امکاناتی را فراهم کند که استفاده از ارزهای دیجیتال به‌ راحتیه استفاده از کارت‌ های بانکی و اعتباری باشد.

در واقع از دیرباز هدف ظهور رمز ارزها این بود که بتوانند به‌ صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرند ولی با وجود تمام تلاش‌ هایی که پروژه‌ های مختلف مثل اتریوم در این زمینه انجام داده‌ اند این ضعف همچنان به چشم می‌ خورد.

رمزارز پاندی ایکس قصد دارد تا با توزیع دستگاه‌ های کارت‌ خوان میان توزیع‌ کنندگان و خورده فروشان امکان پرداخت به‌ وسیله NPXS که توکن اصلی شبکه پاندی ایکس است را فراهم کند.

پاندی ایکس چگونه کار می کند؟
پاندی ایکس چگونه کار می کند؟

پاندی ایکس چگونه کار می کند؟

شبکه Pundi X یک محیط مبتنی بر بلاک چین منبع باز است که یک برنامه تلفن همراه و فناوری کارت هوشمند بدون تماس را ترکیب می کند تا پرداخت های مبتنی بر رمزنگاری را از طریق دستگاه های POS خرده فروشی امکان پذیر کند.

توزیع جهانی پروتکل‌ های Pundi X گسترش سریع شبکه Pundi X را تضمین می‌ کند، در حالی که ارائه سخت‌ افزار رایگان برای خرده‌ فروشان هدف و راحتی پرداخت‌ های تلفن همراه، انگیزه پذیرش را فراهم می‌ کند.

هدف اولیه این پروژه در بین خرده فروشان اندونزی بود که به کاربران پاندی ایکس اجازه می داد از پایانه های POS برای پرداخت با ارزهای دیجیتال در فروشگاه های خرده فروشی استفاده کنند.

کل پروژه برای کاهش سطح پیچیدگی که معمولاً افراد هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال برای چیزی غیر از تجارت با آن مواجه می شوند، ایجاد شده است.

بنابراین، پاندی ایکس ظرفیت بالقوه و فنی برای قرار دادن ارزهای رمزنگاری شده در نقشه ارزهای رایج به عنوان یک روش پرداخت رایج را دارد.

برای کاهش پیچیدگی مذکور، پاندی ایکس از چندین مؤلفه استفاده می‌ کند که یکی از آنها ارز دیجیتال بومی این پلتفرم، PUNDIX است.

پروژه پاندی ایکس از راه دو لایه ارتباطی دستگاه‌ های کارت‌ خوان را به شبکه اتریوم وصل می‌ کند و سپس این دستگاه‌ های پز در اختیار کسب‌ و‌ کار‌ها قرار می‌ گیرند تا مورد استفاده واقع شوند.

مشکل اساسی که در مورد پذیرش این روش توسط کاربران وجود دارد مسئله نوسان قیمت است و ممکن است سود کسب‌ و کارهای خود را به خطر بیندازد؛

بنابراین این پروژه نیاز دارد تا کاربران را با فراهم کردن مزیت‌ های بیشتر به‌ سوی استفاده از این تکنولوژی سوق دهد.

بنیانگذاران پاندی ایکس چه کسانی هستند؟

پاندی ایکس در سال 2017 توسط Zac Cheah، Danny Lim و Pitt Huang در جاکارتا تاسیس و راه اندازی شد.

ایده پشت این پروژه رفع کاستی های بیت کوین و ایجاد یک کانال POS برای استفاده اصلی از ارزهای دیجیتال در خرده فروشی بود.

در ابتدا، تیم و شرکت آنها یک روش پرداخت مبتنی بر QR به نام برنامه Pundi-Pundi ارائه کردند که بعداً دیدگاه خود را مطابق با استانداردهای بخش مالی غیرمتمرکز تنظیم کردند.

این شرکت در جاکارتا واقع شده است.

با این حال، این شبکه بدون مرز است و راه حل های جهانی برای پرداخت های مبتنی بر ارز دیجیتال ارائه می دهد.

پاندی ایکس قصد دارد به یکی از بزرگترین شبکه هایی تبدیل شود که یک دروازه POS خرده فروشی برای ارزهای دیجیتال ارائه می دهد.

نحوه استفاده از پاندی ایکس

پاندی ایکس سه محصول را ارائه می دهد که محصول شاخص خود، XPOS، پرداخت های مبتنی بر رمزنگاری فوری را تسهیل می کند.

کاربران می توانند کارت XPASS را که توسط سیستم پاندی ایکس پشتیبانی می شود، با XWallet و XPOS ترکیب کنند تا پرداخت های فوری انجام دهند.

عمده معاملات پاندی ایکس در صرافی بایننس (Binance) انجام می‌ شود.

همچنین صرافی‌ های معتبر کوینکس (Coinex)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، هات بیت (HotBit) و آپ بیت (Upbit) توکن Pundi X را در لیست ارز های دیجیتال خود فهرست کرده‌ اند‌.

البته به دلیل وجود تحریم‌ ها و امکان مسدود شدن حساب‌ ها و قطع دسترسی شما، بهتر است از صرافی‌ های معتبر داخلی برای معامله استفاده کنید تا سرمایه خود را در معرض خطر کمتری قرار دهید.

شبکه پاندی ایکس چقدر ایمن است؟
شبکه پاندی ایکس چقدر ایمن است؟

شبکه پاندی ایکس چقدر ایمن است؟

پاندی ایکس از طریق ادغام اخیر خود با شبکه چین لینک ( Chainlink ) ایمن شده است.

پاندی ایکس در ماه می 2021 با چین لینک ادغام شد تا امنیت بیشتری را برای کاربران POS خرده‌ فروشی و خرده‌ فروشانی که از پرداخت‌ های مبتنی بر رمزنگاری پشتیبانی می‌ کنند، فراهم کند.

علاوه بر این، XWallet از قفل های امنیتی 2FA و بیومتریک استفاده می کند.

با چین لینک و امنیت پیشرفته XWallet، کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را به صورت ایمن ذخیره و استفاده کنند.

جمع بندی

ما در این مطلب ابتدا تعریف کاملی از رمز ارز پاندی ایکس ارائه دادیم و سپس راجب اهداف اصلی این ارز دیجیتال صحبت کردیم.

در ادامه با تاریخچه پاندی ایکس جلو رفتیم و سعی کردیم نحوه استفاده و همچنین امنیت این رمز ارز را خدمت شما توضیح دهیم.

خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در مورد مطالب مان بیان کنید.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا