آموزشمقالات اختصاصی

نکسو (Nexo)؛ در مورد سیستم وام دهی بلاکچینی چه می دانید؟

نکسو (Nexo)؛ در مورد سیستم وام دهی بلاکچینی چه می دانید؟

نکسو (Nexo) را می توان یک سیستم مبتنی بر بستر بلاک چین دانست که شرایط دریافت وام با ارزهای دیجیتال را برای کاربران به راحتی میسر می کند. در این مطلب از تترفا سعی نمودیم تا شما را با پلتفرم Nexo (بهترین سیستم وام دهی مبتنی بر بلاکچین) و ویژگی های آن آشنا نماییم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مقدمه

نکسو (Nexo)، یک سیستم وام دهی مبتنی بر بستر بلاکچین بوده که امکان دریافت وام با ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. این پلتفرم توسط یک شرکت فناوری مالی اروپایی به نام Credissimo طراحی شده که فعالیت خود را از سال 2007 آغاز نمود. این شرکت وام دهی در سراسر اروپا بسیار محبوب بوده که جهت پرداخت وام های فوری به مشتریان خود از فناوری های نوآورانه استفاده می کند. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در این مطلب از سایت تترفا قصد داریم که به معرفی این پلتفرم وام دهی مبتنی بر بلاکچین و ویژگی های آن بپردازیم.

در مورد پلتفرم نکسو (Nexo) بیشتر بدانیم
در مورد پلتفرم نکسو (Nexo) بیشتر بدانیم

در مورد پلتفرم نکسو (Nexo) بیشتر بدانیم

پلتفرم نکسو برای اولین بار در سال 2018 میلادی به عنوان یک سیستم مبتنی بر بلاکچین آغاز به فعالیت نمود. این پلتفرم با پشتوانه ارزهای دیجیتال، وام های آنلاین و فوری به مشتریان خود ارائه می کند. هدف از طراحی این پلتفرم، آسان تر کردن شرایط جهت تسهیل دریافت وام ها مبتنی بر فیات بوده که حتی بدون بررسی سوابق  و اعتبار کاربران به آنها پرداخت می شود.

نکسو، شرایط خاصی را جهت ارائه خرید و فروش بیش از 300 جفت توکن ها و ارزهای معاملاتی را برای کاربران فراهم می کند. امکان بازگشت وجه تا 0.5% از کل مبلغ معامله و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد از جمله مزایای این پلتفرم به شمار می رود. Nexo، بر پایه فناوری بلاک چین طراحی شده که از توکن بومی خود در فرایندهای پرداخت استفاده می کند.

توسعه دهندگان پلتفرم نکسو چه کسانی هستند؟

همانطور که اشاره نمودیم، ایده طراحی پلتفرم نکسو با شرکت Credissimo بود که استارت این پروژه از سال 2007 خورد. در سال 2017، Antoni Trenchev و Kosta Kantchev به همراه اعضای مجموعه خود توانستند این پلتفرم را در آوریل 2018 به بازار عرضه کنند. Antoni Trenchev، عضو هیئت مدیره و بنیانگذار شرکت پشتیبان Nexo بود که در زمینه توسعه فناوری بلاکچین فعالیت های زیادی کرده است. این پروژه در سال 2020 با همکاری Chainlink از راهکارهای مبتنی‌بر اوراکل چین‌لینک به منظور کاهش شکاف بین امور مالی سنتی و دیجیتال استفاده کرد. ناگفته نماند که دفتر مرکزی Nexo در شهر لندن واقع شده است.

توسعه دهندگان پلتفرم نکسو چه کسانی هستند؟
توسعه دهندگان پلتفرم نکسو چه کسانی هستند؟

نکسو فعالیت خود را بر اساس چه اهدافی برنامه ریزی کرده است؟

نکسو به منظور رفع پاره ای از مشکلات در صنعت فناوری مالی توسط توسعه دهندگان، طراحی شده است. از جمله مهمترین اهداف این پروژه را می توان موارد زیر ذکر نمود.

  • این پلتفرم تلاش می کند تا با فراهم کردن شرایط، امکان وام گرفتن را به جای فروش دارایی های دیجیتال برای کاربران میسر کند. این امر باعث خواهد شد تا دریافت وام به جای فروش دارایی های دیجیتال برای کاربران در کشورهایی که قوانین مالیاتی سختگیرانه ای دارند، میسر شود. زیرا دیگر نیازی به پرداخت مالیات های سنگین روی دارایی نقد کاربران وجود نداشته و با استفاده از اعتبار دارایی های دیجیتال می توان محدودیت های مالی را به راحتی رفع کرد.
  • همانطور که در جملات بالا اشاره نمودیم پلتفرم نکسو، اعتبار و سوابق کاربران را جهت دریافت وام بررسی نمی کند. همین امر باعث کارآمدتر شدن و کوتاه تر شدن فرایند دریافت وام برای مشتریان خواهد شد.
  • از جمله دیگر اهداف این پلتفرم، حذف محدودیت های برداشت دارایی و همچنین رفع مشکلات مربوط به فرایند پیچیده تبدیل ارزهای دیجیتال به پول فیات می باشد. در واقع Nexo تلاش کرده واسطه ها را حذف کرده تا با کاهش کارمزد اضافی بانک ها و پلتفرم های معاملاتی جهت تبدیل دارایی های دیجیتال به ارز فیات، شرایط نقد شوندگی دارایی ها را در زمان کم برای مشتریان میسر کند.
  • این پلتفرم مبتنی بر پایه فناوری بلاک چین بوده و با نگهداری قراردادهای مربوط به وام ها در این زنجیره غیر متمرکز، فعالیت خود را بر پایه شفافیت استوار کرده است.

آشنایی با نحوه وام دهی پلتفرم نکسو

کاربر می تواند از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه استفاده کند. اما چگونه؟ این پلتفرم، ارزهای دیجیتالی شما را در کیف پول کاربر مسدود می کند. این مسدود شدن تا زمانی که کاربر بدهی خود را برنگرداند، ادامه خواهد یافت. کاربر در این صورت قابلیت استفاده از رمز ارزهای خود را ندارد. پس از اینکه فرد مبلغ را به کیف پول واریز نمود و از چند مرحله ابتدایی گذر کرد، می تواند تاییدیه نهایی را جهت گرفتن وام از پلتفرم دریافت کند.

·شارژ کیف پول

با ایجاد حساب کاربری در نکسو می توانید کیف پول دیجیتالی خود را شارژ کنید. جهت شارژ کیف پول بهتر است که از رمز ارزهایی که این پلتفرم آنها را پشتیبانی می کنند، استفاده نمایید. با مراجعه به سایت رسمی Nexo می توانید در این زمینه اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

تایید ارزهای انتقالی کاربر توسط بلاک چین
تایید ارزهای انتقالی کاربر توسط بلاک چین

·احراز هویت

در مرحله بعد باید هویت حساب کاربری توسط این پلتفرم تایید شود. این مورد بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

·تایید ارزهای انتقالی کاربر توسط بلاک چین

در مرحله آخر نیاز است که ارزهای انتقالی شما به عنوان کاربر مورد تایید بلاک چین قرار گیرند. اگرچه این موضوع چند ثانیه زمان خواهد برد. اما بعد از تایید رمز ارزها توسط بلاک چین اوراکل نکسو باید مسائل وام توسط این پلتفرم مورد بررسی قرار گیرند.

·دریافت وام

در نهایت کاربر می تواند در این پلتفرم جهت دریافت وام خود اقدام نماید. کاربر با پرداخت آخرین قسط خود خواهد توانست که ارز دیجیتال بلوکه شده خود را در کیف پول نکسو دریافت نماید. شما می توانید تتر یا هر رمز ارز دیگری را به هنگام گرفتن وام، دریافت نموده و فرایند انتقال را به راحتی انجام دهید.

نتیجه گیری نهایی

یکی از مشکلات مربوط به بازار ارز دیجیتال، نوسانات شدید قیمتی می باشد. این دسته از مشکلات باعث ایجاد نگرانی هایی از سوی معامله گران و سرمایه گذاران شده است. زیرا با افت شدید قیمت در بازار، ارزش دارایی ها هم به همان منوال کاهش خواهد یافت. پلتفرم NEXO، یکی از بهترین پلتفرم ها جهت جلوگیری از دست رفتن ارزش دارایی های دیجیتال کاربران می باشد.

نکسو با استفاده از فناوری بلاک چین، راهکارهای موثری را جهت حفظ ارزش دارایی ها به کاربران پیشنهاد می کند. در این مطلب از تترفا سعی نمودیم تا شما را با پلتفرم نکسو (بهترین سیستم وام دهی مبتنی بر بلاکچین) و ویژگی های آن آشنا نماییم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات کاربردی مهم را به صورت خلاصه در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا