آموزشمقالات اختصاصی

آیا تتر و بیت کوین با هم مرتبط هستند؟ تتر چگونه روی بیت کوین تاثیر می گذارد؟

آیا تتر و بیت کوین با هم مرتبط هستند؟ تتر چگونه روی بیت کوین تاثیر می گذارد؟

آیا تتر و بیت کوین با هم مرتبط هستند؟ آیا تتر می تواند روی ارزش بیت کوین تاثیر بگذارد ؟ اگر تتر روی بیت کوین تاثیر می گذارد به چه صورت است ؟

این سوالاتی است که ذهن بعضی کاربرای تترفا را مشغول کرده است که در این مقاله به آن می پردازیم.

بیت کوین و تتر
بیت کوین و تتر

تتر و بیت کوین در روزهای اخیر گمانه زنی های زیادی را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از افراد تتر را ابزاری برای دستکاری قیمت بیت کوین (و همچنین سایر ارزهای دیجیتال) می دانند.

تتر موضوع اختلاف بسیاری از بررسی‌ ها، از جمله تحقیقات دفتر دادستان کل نیویورک و دعاوی دسته جمعی است.

یکی از این شکایت‌ ها ادعا می‌ کند که «کنترل یک صرافی و فرصت معامله با پولی که وجود ندارد، می‌ تواند به یک نهاد واحد اجازه دهد تا به طور چشم گیری بر قیمت‌ های کالاهای دیجیتال تأثیر بگذارد».

برای پاسخ به همه گمانه زنی های پیرامون USDT و رابطه آن با بیت کوین، اجازه دهید ابتدا تعاریف اولیه را توضیح دهیم.

USDT چیست؟

کلمه انگلیسی tether در لغت به معنای افسار کردن و متصل کردن است.

تعریف USDT
تعریف USDT

در حوزه بلاکچین نیز تتر یک نوآوری است که امکان تبدیل هر ارز فیات به ارز دیجیتال مربوطه را فراهم کرده است.

شرکت Tether Limited بلافاصله سکه تتر را با کلیه قابلیت‌ های بلاکچین تطبیق داد، در حالی که در عین حال تتر سادگی، ثبات و قابلیت استفاده از ارز فیات متصل به خود را حفظ می‌کرد.

بنابراین، اگر مقداری دلار آمریکا (USD) برای تبدیل به تتر داشته باشید، همان مقدار USDT دریافت می‌ کنید که USD Tether نامیده می‌ شود و به عنوان ارز دیجیتال قابل معامله، تبادل و بازخرید است.

و ویژگی مهم این پروژه همینجاست. با یک حرکت، این فناوری ضمن حفظ سایر قابلیت‌ های بلاکچین، نوسانات مرتبط با بیت کوین و سایر آلت کوین‌ ها را از بین می‌ برد.

استیبل کوین‌ هایی مانند تتر، ثبات و امنیت ارزهای فیات را با هم ترکیب می‌ کنند و در عین حال به کاربران امکان می‌ دهند به راحتی پول را به صورت غیرمتمرکز مانند سایر صرافی‌ های ارز دیجیتال انتقال دهند.

این امر ثبات، حداقل هزینه تراکنش و شفافیت را برای کاربران تضمین می کند.

USDT و بیت کوین

در نگاه اول، به نظر می‌ رسد که تفاوت چندانی بین USDT و بیت‌ کوین وجود ندارد، جدای از این واقعیت که USDT و Bitcoin هر دو ارز دیجیتال هستند.

با این حال، طبق ادعاهای مطرح شده توسط بسیاری از گروه های اقتصاددان (مجری قانون و اقتصاددانان)، تتر در گذشته به طور فعال برای دستکاری قیمت بیت کوین استفاده شده است.

جان گریفین از دانشگاه تگزاس در مطالعه‌ ای با عنوان «آیا بیت‌ کوین واقعاً غیرقابل اتصال است»، تتر را یک سکه ناپایدار می‌ نامد

و تتر با مسئولیت محدود را متهم می‌ کند که بدون داشتن پشتوانه ارزهای فیات، از آن برای دست‌ کاری و کنترل قیمت بیت‌ کوین استفاده‌ شده است.

برای در نظر گرفتن این ادعاها، باید به برخی از حقایق نگاه کنیم :

1. حدود 60 درصد از تراکنش های بیت کوین با استفاده از تتر انجام می شود. تتر یکی از محبوب ترین روش های خرید بیت کوین در هند و سراسر جهان است.
2. طی چند سال گذشته افزایش گسترده ای در گردش تترها وجود داشته است. از تیراژ تقریبی 4 میلیارد دلاری تتر در ژانویه 2020، ارزش فعلی تترهای در گردش تقریباً 21 میلیارد دلار است.
3. علیرغم درخواست منتقدان، هیچ حسابرسی در دسترس عموم از ذخایر نقدی وجود ندارد.

به هر حال یافته‌ های پژوهشگران دانشگاه تگزاس نشان می‌ دهد الگوی انتشار تترهای جدید در زمانی که بیت‌ کوین کاهش قیمت داشته به شکل صعودی بوده و برعکس در زمان افزایش قیمت بیت‌ کوین این الگو روند نزولی به خود گرفته است.

سخن پایانی

بعد از خواندن توضیحات بالا، خیلی مهم است که در نظر داشته باشید که اینها فقط ادعا هستند و حقایق اثبات شده نیستند.

تحقیقات در حال انجام است و باعث ایجاد ابهامات زیادی در دنیای رمزنگاری شده است.

با این حال، آقای گریگوری پپین، معاون مدیر عامل بانک دلتک (بانک Tether Ltd.) تأیید کرده است که یک ذخیره پشتیبان برای هر تتر است و ذخیره آنها بیشتر از آنچه در گردش ارزی اتفاق می افتد خواهد بود.

USDT، به دلیل پایدار بودن آن، یکی از بهترین راه‌ ها برای خرید بیت‌ کوین در سراسر دنیا است (همانطور که این واقعیت نشان می‌ دهد که تقریباً 60٪ از کل خریدهای بیت‌ کوین با استفاده از تتر انجام می‌ شود).

تتر یک ارز بسیار محبوب بوده و افراد می‌ توانند به وسیله آن ارزهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

در واقع این رمز ارز یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که همه سرمایه گذاران در تلاشند همیشه مقدار مشخصی از آن را داشته باشند.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا