آموزشمقالات اختصاصی

همه چیز درباره بازار خرسی Bear Market در ارز های دیجیتال که باید بدانید

همه چیز درباره بازار خرسی Bear Market در ارز های دیجیتال که باید بدانید

همه چیز درباره بازار خرسی Bear Market در ارز های دیجیتال که باید بدانید که بازارهای خرسی بازارهای پرخطری هستند و می‌ توانند به راحتی تمام سرمایه افراد تازه‌ کار را از آن‌ ها بگیرند، به همین دلیل به طور مفصل به آن پرداخته ایم.

بازار خرسی چیست
بازار خرسی چیست

بازار خرسی چیست؟

بازار خرسی زمانی اتفاق می افتد که یک بازار کاهش قیمت طولانی مدت را تجربه کند. در این صورت سرمایه‌ گذار یا معامله‌ گر برای همیشه هراسان می‌ شود و دیگر به سرمایه‌ گذاری یا معامله‌ گری در بازار مالی باز نمی‌ گردد.

Investopedia می نویسد: “این معمولاً شرایطی را توصیف می کند که در آن قیمت اوراق بهادار 20٪ یا بیشتر از اوج های اخیر در میان بدبینی گسترده و احساسات منفی سرمایه گذاران کاهش می یابد.”

بازارهای خرسی اغلب با کاهش در یک بازار کلی همراه هستند، اما می توانند با اوراق بهادار یا کالاهای جداگانه نیز مرتبط باشند.

آنها همچنین می توانند با یک رکود اقتصادی نیز همراه می شوند.

چارلی فیتزجرالد سوم، یک برنامه ریز مالی معتبر مستقر در فلوریدا، در ماه مه زمانی که سهام نیز به محدوده بازار نزولی سقوط کرد، به CNBC گفت: «این میانبری در زبان بازارهای مالی است که مردم از آن استفاده می کنند. نتیجه این است که زمان سختی است.»

چه چیزی باعث ایجاد بازار خرسی می شود؟

Investopedia می نویسد که علل می تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، یک اقتصاد ضعیف یا کند یا عواملی مانند همه‌ گیری، جنگ یا ترکیدن حباب‌ های بازار می‌ تواند نقش داشته باشد.

فایننشال تایمز گزارش داد که ارقام بالای غیرمنتظره تورم در ایالات متحده باعث فروش هفته گذشته شد.

CNBC در ماه می گزارش داد که وال استریت تأثیرات عوامل متعددی از جمله تورم بالا و افزایش نرخ بهره، جنگ در اوکراین و ترس از رکود را احساس می کند.

که این عوامل خود به تنهایی باعث ایجاد بازار خرسی خواهد شد.

بازارهای خرسی چقدر زیاد هستند؟

CNBC توضیح می‌ دهد که بازارهای نزولی غیرمعمول نیستند و آخرین آن در بازارهای سهام ایالات متحده در زمان شیوع همه‌ گیری COVID-19 در اوایل سال 2020 رخ داد.

به گفته Investopedia، نمونه‌ های قابل توجه دیگر از بازارهای خرسی، پس از ترکیدن حباب اقتصادی در سال 2000 و رکود بزرگ دهه 1920 است.

بازار گاوی چیست
بازار گاوی چیست

پس بازار گاوی چیست؟

این دو بازار یک تفاوت ساده با هم دارند،‌ در بازار گاوی قیمت‌ ها بالا می‌ روند در حالی که در بازار خرسی قیمت‌ ها افت می‌ کنند.

یکی از تفاوت‌ های چشم گیر دیگر این دو در این است که بازارهای خرسی می‌ توانند ثبات طولانی‌ تری داشته باشند.

در این صورت قیمت‌ ها به یک اندازه بالا و پایین می‌ رود. در نتیجه، در بازار خرسی نوسانات بسیار کم است و معاملات کمی انجام می‌ شود.

همچنین ممکن است این حالت در بازارهای گاوی نیز دیده شوند؛

اما در بازارهای خرسی بیشتر به چشم می‌ خورد.

جدای تمام این موارد، افت قیمت‌ ها در این بازه زمانی طولانی برای بسیاری از سرمایه‌ گذاران مطلوب نیست.

به گفته Investopedia، بازارهای خرسی اغلب در مقابل بازارهای گاوی قرار می گیرند، که شرایطی را نشان می دهد که تحت تاثیر آن قیمت ها افزایش می یابند یا انتظار می رود افزایش یابد.

نمونه قابل توجهی از بازار صعودی ایالات متحده پس از دوره رکود تورمی در سال 1982 بود که با ترکیدن حباب اقتصادی در سال 2000 به پایان رسید.

جمع بندی

در این مقاله به توضیح کامل بازار خرسی و همچنین در کنار آن بازار گاوی را نیز توضیح دادیم. امید است این مقاله بتواند به معامله گران ارز دیجیتال در حفظ منابع و منافعشون کمک کند.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا