آموزشمقالات اختصاصی

اوپن سی (opensea)؛ معرفی و آشنایی با نحوه ساخت NFT در این پلتفرم

اوپن سی (opensea)؛ معرفی و آشنایی با نحوه ساخت NFT در این پلتفرم

اوپن سی (opensea)، یک بازار ان اف تی بوده که وظیفه آن برقرای ارتباط بین خریداران و فروشندگان می باشد. اما چگونه می توان در این فضا به یک خالق NFT تبدیل شد. در این مطلب از سایت تترفا با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در اینباره را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم.

مقدمه

اوپن سی (opensea)، یک مارکت پلیس جهت خرید و فروش کلکسیون های دیجیتالی به شمار می رود. در این پلتفرم، طیف گسترده ای از توکن ها با گزینه های پرداخت مختلف ارائه می شود. یک خالق NFT یا یک هنرمند دیجیتالی می تواند در این فضا متناسب با ارزش توکن خود، پاداش دریافت نماید. اما چگونه؟ در این مطلب از تترفا با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد opensea و نحوه ساخت ان اف تی در این پلتفرم را در اختیارتان قرار دهیم.

در مورد پلتفرم اوپن سی (opensea) چه می دانید؟
در مورد پلتفرم اوپن سی (opensea) چه می دانید؟

در مورد پلتفرم اوپن سی (opensea) چه می دانید؟

پلتفرم اوپن سی را می توان فضایی دانست که علاقه مندان به حوزه ارز دیجیتال می توانند از طریق آن به ساخت NFT اقدام نمایند. جزء جدا ناپذیر بازارهای غیر متمرکز، ان اف تی بوده که در اکثر صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر، opensea محبوب ترین پلتفرم جهت خرید و فروش NFT به شمار می رود. در واقع با استفاده از این پلتفرم، مالکان آثار هنری می توانند به یک خالق NFT تبدیل شده و از این طریق کسب درآمد نمایند. منظور ما از NFT می تواند زمین، عکس، نقاشی یا آیتم بازی باشد. در این پلتفرم می توان با ساخت یا خرید و فروش ان اف تی، کسب درآمد نمود.

این پلتفرم، رابط کاربری آسان و راحتی داشته که امکان ساخت، خرید و فروش ان اف تی را برای افراد مبتدی به راحتی فراهم می کند. بیشترین سهم بازار NFT متعلق به این پلتفرم بوده که از بهترین سیستم های دسته بندی ان اف تی برخوردار می باشد. علاوه بر مزایای فراوانی که این پلتفرم دارد از معایبی هم برخوردار بوده که از جمله آنها می توان به قابلیت جعل آثار یا به سرقت رفتن توکن های NFT اشاره نمود. همین عامل نقطه ضعف بزرگ opensea در مقایسه با پلتفرم راریبل به شمار می رود. در مقالات پیشین سایت به بررسی ویژگی های بین Opensea و Rarible پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله مراجعه نمایید.

بنیانگذاران پلتفرم اوپن سی چه کسانی هستند؟
بنیانگذاران پلتفرم اوپن سی چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران پلتفرم اوپن سی چه کسانی هستند؟

پلتفرم اوپن سی اولین مارکت پلیس جهت ساخت، خرید و فروش NFT به شمار می رود که فعالیت خود را در سال 2017 میلادی آغاز نمود. در همان ابتدا به دلیل ناشناخته بودن صنعت ان اف تی و بازارهای معاملاتی، کاربران محدودی در این پلتفرم فعالیت داشتند. اما رفته رفته با محبوبیت بازارهای NFT، این پلتفرم توانست توجه اکثر کاربران را به خود جلب نماید. جالب است بدانید که مقر شرکت پلتفرم opensea در شهر نیویورک می باشد. Alex Atallah 20 ساله و Devin Finzer 31 ساله از بنیانگذاران این پلتفرم محبوب در حوزه بازار NFT به شمار می روند.

پلتفرم اوپن سی از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

همانطور که گفتیم پلتفرم اوپن سی، فضایی مناسب جهت ساخت، خرید و فروش ان اف تی به شمار می رود. این مارکت پلیس دارای یک سری ویژگی هایی بوده که قصد داریم در ادامه به معرفی آنها بپردازیم.

  • Opensea، پلتفرمی مناسب جهت ساخت NFT می باشد: کاربران می توانند مجموعه ای از ان اف تی های خود را در این پلتفرم ساخته و در معرض دید همگان جهت فروش قرار دهند.
  • Opensea، فضای مناسبی جهت ساخت انواع مختلف NFT را برای کاربران فراهم می کند: توکن های ان اف تی علاوه بر عکس های دیجیتالی یا آواتارهای کارتونی، شامل تمام مواردی که از قابلیت پیاده سازی در اینترنت برخوردار بوده می باشند. تبدیل ان اف تی به موسیقی، دامین ها، زمین های دیجیتال و… در این پلتفرم امکان پذیر است.
  • Opensea، سهم بزرگی از بازارهای NFT را به خود اختصاص داده است: در حال حاضر میتوان اوپن سی را بزرگترین مارکت پلیس فعال در حوزه ان اف تی دانست که به ابزاری مفید برای توسعه دهندگان تبدیل شده است.
  • Opensea از دو شبکه بزرگ اتریوم و پولی گون پشتیبانی می کند: امکان تغییر شبکه بلاکچین از اتریوم به پولی گون حتی در مرحله ساخت ان اف تی برای کاربران وجود دارد.
  • Opensea، هزینه کارمزد پایینی دارد: کاربر به هنگام ساخت NFT تنها هزینه گس شبکه بلاکچین مورد نظر خود را پرداخت می کند.

نحوه ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی

  • کاربران می توانند محصولات خلاقانه ای چون: نقاشی، عکس، متن، زمین مجازی، آواتار و… را به ان اف تی تبدیل کنند. انتخاب فرمت و قالب یکی از مهمترین فعالیت هایی بوده که باید در این زمینه انجام دهید.
  • کاربر باید جهت ساخت NFT مورد علاقه خود اقدام نماید. ارزش توکن های ان اف تی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آنها تعیین می شود.
  • سپس کاربر باید به دنبال بازارچه ای جهت فروش آیتم NFT خود باشد. یکی از ضروری ترین فعالیت ها جهت ساخت NFT، انتخاب یک پلتفرم مناسب بوده که به فاکتورهایی نظیر: نوع بلاکچین، استانداردها، فرمت های پشتیبانی شده و… بستگی دارد.
  • در مرحله بعد، کاربر به یک کیف پول دیجیتالی جهت اتصال به پلتفرم اوپن سی نیاز دارد. کیف پول متامسک را می توان بهترین کیف پول دیجیتالی برای این کار دانست.
  • در گام آخر، کاربر باید از قوانین و دستورالعمل های پلتفرم ساخت و فروش NFT در پلتفرم اوپن سی پیروی نماید. کاربران جهت فروش توکن غیر قابل تعویض خود می توانند از دو روش قیمت ثابت یا مزایده استفاده نمایند. هر کدام از این روش ها از دستورالعمل های خاصی برخوردار بوده که فرد ملزم به رعایت آنها جهت فروش NFT خود در این پلتفرم می باشد.
نحوه ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی
نحوه ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی
نتیجه گیری

اوپن سی، یک بازار ان اف تی بوده که وظیفه آن برقرای ارتباط بین خریداران و فروشندگان می باشد. در حال حاضر، NFT های زیادی جهت خرید و فروش در این پلتفرم وجود دارند. البته در بیشتر مواقع امکان دارد که NFT بعد از ساخت در این پلتفرم مورد توجه قرار نگرفته و به فروش نرسد. ما در این مقاله سعی نمودیم تا اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار شما علاقه مندان به حوزه بازار ان اف تی قرار دهیم. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که جهت کسب درآمد در این پلتفرم علاقه زیادی دارید، بهتر است که اطلاعات جامعی در این زمینه کسب نمایید. علاقه مندان به این صنعت می توانند NFT های خود را در قالب آثار هنری دیجیتال ساخته و در این پلتفرم به فروش برسانند.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا