آموزشمقالات اختصاصی

مدی بلاک (medibloc) چیست و چه ارتباطی با صنعت بلاکچین دارد؟

مدی بلاک (medibloc) چیست و چه ارتباطی با صنعت بلاکچین دارد؟

مدی بلاک (medibloc) را می توان یکی از محبوب ترین پروژه های مبتنی بر بستر بلاکچین دانست که انقلاب عظیمی را در بهبود سیستم­های پزشکی و درمان ایجاد کرده است.

مقدمه

مدی بلاک (medibloc)، یکی از محبوب ترین پروژه های صنعت بلاکچین بوده که با استفاده از این فناوری قصد دارد به علم پزشکی کمک های قابل توجهی کند. کاربران می توانند با استفاده از این پروژه، پرونده های پزشکی خود را بر روی بستر بلاکچین بارگذاری نمایند. سپس از این طریق قادر خواهند بود که ارز دیجیتال medibloc را به عنوان پاداش واقعی دریافت کنند. بسیار جالب است، مگر نه؟ پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در مورد مدی بلاک و ارتباط آن با صنعت بلاکچین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مدی بلاک (medibloc) چیست؟
مدی بلاک (medibloc) چیست؟

مدی بلاک (medibloc) چیست؟

مدی بلاک، یک پروژه متن باز مبتنی بر صنعت بلاکچین می باشد که هدف خود را بهبود مشکلات در صنعت درمان و پزشکی عنوان کرده است. در این اکوسیستم، کاربران از طریق فناوری بلاکچین  و با بارگذاری اطلاعات و پرونده های پزشکی خود می توانند پاداش های واقعی دریافت نموده و کسب درآمد نمایند. از طرفی، پزشکان و محققان با استفاده از این اطلاعات می توانند پروژه های تحقیقاتی خود را پیش برند. اطلاعات پزشکی برای این دسته از محققان بسیار ارزشمند می باشد. پیش بینی می شود که خرید و فروش پرونده های پزشکی از طریق فناوری بلاکچین به یک تجارت پرسود تبدیل شود.

مدی بلاک؛ بهترین راه حل جهت رفع مشکلات درمان

در حال حاضر، صنعت پزشکی با مشکلات عدیده ای روبرو است. تجربه های ناخوشایندی که تیم های درمان با آن مواجه هستند می توانند بر فقدان یک راه حل واقعی جهت رفع مشکلات مطرح شده در این صنعت تاثیر بگذارند. یکی از مهمترین این مشکلات، قانون لایحه سهولت و اعتبار درمانی (HIPAA) می باشد. بر اساس این قانون، امکان پخش داده های درمانی و ثبت آنها امکان پذیر نمی باشد.

این قانون می تواند امکان دسترسی پزشکان، پرستاران و حتی محققان را به سوابق شخصی بیماران بسیار محدود سازد. همین عامل باعث می شود تا بیماران از مراقبت های لازم پزشکی با توجه به سوابق بیماری شان بهره مند نشوند. در اینجا مدی بلاک، نقش خود را جهت میسر کردن راه برای پزشکان و محققان ایفا خواهد کرد. از جمله مهمترین ویژگی های medibloc، پیروی از قانون HIPAA بدون زیر پا گذاشتن اصول آن می باشد.

نحوه فعالیت مدی بلاک چگونه می باشد؟
نحوه فعالیت مدی بلاک چگونه می باشد؟

نحوه فعالیت مدی بلاک چگونه می باشد؟

همانطور که در جملات بالا اشاره نمودیم، مدی بلاک یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین می باشد که با استفاده از پروتکل متن باز می تواند نقش موثری در بهبود سیستم اطلاعات درمانی ایفا نماید. با استفاده از medibloc، پیشرفت قابل توجهی در سیستم اطلاعات درمانی ایجاد خواهد شد که این امر می تواند هم برای بیماران و هم برای پزشکان و پرستاران، مفید باشد. با استفاده از فناوری بلاکچین در این زمینه، امکان پیگیری و اطلاعات پزشکی بیمار نظیر: ویزیت پزشک، سوابق بیماری و… برای پزشکاران و محققان میسر خواهد شد.

آن چیزی که باید بدانید این است که کاربران با خواست خود تصمیم می گیرند که سوابق پزشکی خود را در بستر مبتنی بر بلاکچین انتشار دهند و از آن طریق کسب درآمد نمایند. مسئولیت انتشار این سوابق متوجه هیچ نهاد و مرکزی به غیر از خود بیمار نخواهد بود. کاربران با استفاده از این ارز دیجیتال، پاداش های واقعی به دست می آورند. پاداش های این ارز به حساب کاربری بیمار واریز خواهد شد. بیماران با استفاده از این پاداش ها می تواند هزینه های مربوط به درمان، داروها و بیمه خود را پرداخت نمایند. این پلتفرم از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

هسته medibloc

یکی از مهمترین معایب صنعت بلاکچین، ذخیره سازی محدود آن می باشد. هسته مدی بلاک، امکان دسترسی به فضای بیشتر را جهت جلوگیری از دست رفتن داده ها برای افراد فراهم می کند.

خدمات medibloc

این لایه با استفاده از تکنولوژی قراردادهای هوشمند، امکان ورود و خروج داده ها را به راحتی میسر خواهد کرد.

اپلیکیشن medibloc

با استفاده از این لایه، امکان دسترسی و مدیریت اطلاعات از اپلیکیشن های مختلف برای کاربران میسر می شود. این پلتفرم با استفاده از سیستم مدی‌پوینت (MediPoint)، مشارکت کاربران را بر اساس امتیازی که دارند، رتبه بندی می کند. با دستیابی به MP بالاتر می توان  آنها را به توکن های MED بیشتری تبدیل نمود.

مدی بلاک دارای چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؟

مدی بلاک، هدف اصلی خود را تسهیل دسترسی به داده ها و بهبود محتوای پزشکی عنوان کرده است. از جمله مهمترین ویژگی های این ارز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مالکیت داده های پزشکی: هر فردی می تواند با آزادی کامل در مورد انتشار سوابق پزشکی تصمیم گیری نماید.
  • جلوگیری از گم شدن داده ها: امکان سرقت و دزدی اطلاعات به دلیل گرفتن نسخه های پشتیبان از داده ها در بلاک چین وجود ندارد.
مدی بلاک دارای چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؟
مدی بلاک دارای چه مزایا و ویژگی هایی می باشد؟
  • پرداخت پاداش های واقعی (توکن MED): کاربرانی که از این ارز برخوردار هستند می توانند توکن MED دریافت نمایند. همین امر باعث می شود تا بیماران جهت اشتراک گذاری سوابق پزشکی خود در صنعت بلاکچین تمایل زیادی داشته باشند.
  • تبادل جهانی اطلاعات بین جوامع پزشکی: یکی از مهمترین ویژگی های مدی بلاک، تبادل جهانی داده ها و اطلاعات بین جوامع پزشکی می باشد. با استفاده از این ویژگی، دستاوردهای پزشکی بیشتری را در جهان شاهد خواهیم بود. علاوه بر آن، افراد شانس بیشتری جهت بهبود و درمان بیماری شان خواهند داشت.
  • امنیت اشتراک گذاری داده ها: پروتکل بلاک چین به دلیل طراحی و ساختار منحصر به فردی که دارد باعث تضمین امنیت داده ها می شود. بیماران با اشراف به این موضوع می توانند به راحتی اطلاعات خصوصی خود را با جوامع پزشکی به اشتراک بگذارند.
نتیجه گیری

مدی بلاک را می توان جزو آن دسته از پروژه های مبتنی بر بلاکچین دانست که منجر به انقلاب عظیمی در سیستم درمانی و پزشکی خواهد شد. علاوه بر پیشرفت و توسعه علم پزشکی، صرفه جویی در زمان و هزینه بیماران و پزشکان از جمله مهمترین مزایای این پلتفرم به شمار می رود. بیماران جهت انتشار سوابق پزشکی خود در بستر بلاک چین، حق انتخاب دارند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، این پلتفرم می تواند به عنوان یکی از بهترین روش های نوآورانه در سیستم های درمان مطرح شود. در این مطلب از سایت تترفا سعی نمودیم تا شما عزیزان را با اصطلاح medibloc و ارتباط آن با صنعت بلاکچین آشنا نماییم. امیدواریم که با تولید این محتوا به دانش شما در زمینه ارزهای دیجیتال افزوده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا