آموزشرمز ارز

آشنایی کامل با ارز دیجیتال Secret + این ارز چگونه کار می کند؟

آشنایی کامل با ارز دیجیتال Secret + این ارز چگونه کار می کند؟

در این مطلب درباره ارز دیجیتال Secret و روش کار با این ارز را برایتان به اشتراک می گذاریم. در ادامه با ما (تترفا) همراه باشید.

اینگونه  که بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال ممکن است استدلال کنند که «باز بودن» بلاک چین یک مشخصه تعیین کننده و جدایی ناپذیر این فناوری است، شبکه Secret با این موضوع موافق نیست.

شبکه و ارز دیجیتال SECRET ادعا می کند اولین بلاک چین با حفظ حریم خصوصی داده‌ها است.

معرفی ارز دیجیتال Secret
معرفی ارز دیجیتال Secret

اما Secret (SCRT) چیست و چطور کار می کند؟

در ادامه با معرفی ارز دیجیتال SECRET و چگونگی کارکرد این شبکه با ما همراه باشید.

مروری بر ارز دیجیتال Secret

شبکه ارز دیجیتال Secret قراردادهای هوشمند بدون مجوز مقیاس‌پذیر را (با طراحی که به‌طور پیش‌فرض خصوصی است) ارائه می‌کند.

 موارد استفاده جدید را به بلاک چین می‌آورد که در سیستم‌های عمومی امکان‌پذیر نیست.

شبکه Secret کاربران را قادر می سازد تا مالکیت اطلاعات خصوصی (مالی) خود را پس بگیرند .

همچنین آنها این اطلاعات را با افرادی که اعتماد دارند به اشتراک بگذارند.

Secret Network اولین پروتکلی بود که قراردادهای هوشمند خصوصی را به صورت زنده از سپتامبر 2020 بر روی شبکه اصلی ارائه کرد.

شبکهSecret با کیت توسعه نرم افزار Cosmos (SDK) ساخته‌‌‌‌‌ شده‌‌‌‌‌ است که حریم خصوصی تعاملی را برای کل اکوسیستم Cosmos به ارمغان می آورد.

شبکه ارز دیجیتال Secret از ترکیبی از فناوری محیط اجرای مورد اعتماد Intel SGX (افزونه محافظتی نرم افزار)، چندین طرح رمزگذاری و مدیریت کلید استفاده می کند.

تا حفظ حریم خصوصی را به طور پیش فرض برای کاربران بلاک چین به ارمغان بیاورد.

ادامه مطلب :

قراردادهای secret پیاده‌سازی جعبه ابزار کامپایل قرارداد هوشمند CosmWasm مبتنی بر Rust است که امکانات ابرداده خصوصی را اضافه می‌کند.

شبکه Secret از سکه عمومی بومی SCRT (که برای هزینه ها، اثبات امنیت سهام گذاری و حکومت استفاده می شود)، بهره می برد، با بیش از 20 Dapp، بیش از 100 سازنده تمام وقت و یک جامعه مردمی قوی هدف شبکه Secret ایجاد حریم خصوصی برای توده ها.

به گفته‌‌‌‌‌ Secret، در حالی که بلاک چین ها باز و در دسترس هستند، ارزهای دیجیتال نمی توانند به خوبی جاه طلبی های Web3 خود را تحقق بخشند.

با توجه نکردن به اهمیت حریم خصوصی و انجام ندادن گام‌هایی برای تغییر اکوسیستم به منظور حفظ حریم خصوصی، این شبکه ادعا می‌کند که استفاده از رمزارز در جریان اصلی محدود باقی خواهد ماند.

به گزارش شبکه‌‌‌‌‌ Secret، برای اینکه سازمان‌ها در پذیرش فناوری بلاک چین احساس راحتی کنند، باید بدانند داده‌‌‌‌‌ هایشان چگونه استفاده شده‌‌‌ و چگونه‌‌‌‌‌ به اشتراک گذاشته‌‌‌‌‌ می‌شود.

برخلاف بلاک‌چین‌های فعلی که به‌طور پیش‌فرض عمومی هستند و کاربران و داده‌های آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند، رمزارز سکرت ادعا می‌کند که اولین بلاک چین با حفظ حریم خصوصی داده‌ها است.

بنیانگذار Secret

گای زیسکیند (Guy Zyskind) موسس و مدیر عامل آزمایشگاه SCRT، نیروی محرکه شبکه Secret است.

قبل از راه‌اندازی آزمایشگاه‌های SCRT در ژوئن ۲۰۱۶ در تل‌آویو، اسرائیل، زیسکیند یکی از بنیان‌گذاران و به عنوان مدیر ارشد فناوری تامکیکس، مدیر توسعه کسب‌وکار بود.

او در رشته مهندسی برق از دانشگاه تل آویو فارغ التحصیل شد، سپس مدرک کارشناسی ارشد از موسسه فناوری ماساچوست در سال 2016 را کسب کرد.

بنیانگذار Secret
بنیانگذار Secret

نیر زیسکیند (Nir Zyskind) مدیر توسعه و عملیات تجاری در آزمایشگاه SCRT است.

نیر، تامکیکس را در کنار برادرش گای تأسیس کرد. او مدیرعامل هم بود. نزدیک به پنج سال زیسکیند مدیر فروش و حسابداری در مرکز تحقیقات IVC در تل آویو بود. او رشته ارتباطات جمعی و مدیریت بازرگانی را در دانشگاهی در اسرائیل خواند.

مفهوم اصلی ارز دیجیتال secret (با توکن SCRT) در یک سری از مقالات تحقیقاتی حفظ حریم خصوصی که در MIT در سال 2015 نوشته شده است، توسعه داده شد.

یکی از آنها با نام “Decentralizing Privacy”در حال حاضر یک مقاله قابل استناد در فضای رمزنگاری است.

شبکه Secret

شبکه ارز دیجیتال Secret اولین بلاک چین با حریم خصوصی قابل تنظیم است. شما می توانید انتخاب کنید که چه چیزی را به اشتراک بگذارید، آن را با چه کسی به اشتراک بگذارید و یا چه مدت به اشتراک بگذارید.

این کار از کاربران محافظت می کند و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا یک Web3 بهتر بسازند.

حریم خصوصی شبکه به طور پیش فرض برای امنیت و پذیرش وب غیرمتمرکز ضروری است.

حریم خصوصی سمت کاربر نه تنها موارد استفاده جدید را فعال می کند، بلکه کاربران را دوباره مسئول داده های حساس خود می کند.

شبکه Secret که با الگوریتم اجماع Tendermint SDK قوی ساخته شده است، بستری را برای قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و بدون مجوز خصوصی فراهم می‌کند که می‌تواند به زنجیره بین‌المللی متصل شود.

فناوری حفظ حریم خصوصی

شبکه Secret از تکنیک‌های جدید مدیریت کلید، طرح‌های رمزگذاری و فناوری محیط اجرای مورد اعتماد (TEE) استفاده می‌کند تا ورودی، خروجی و حالت رمزگذاری‌ شده را به زنجیره بلوکی برساند.

شبکه غیرمتمرکز رایانه‌هایی که میزبان شبکه ارز دیجیتال Secret هستند، بدون دسترسی به داده‌هایی که پردازش می‌کنند، به اجماع می‌رسند.

موارد استفاده قرارداد هوشمند

“قراردادهای secret”، مبتنی بر Rust، محاسبات را با ابرداده های خصوصی امکان پذیر می کند.

این موارد استفاده منحصربه‌فردی را برای Secret Network می‌آورد که به سادگی در بلاک چین‌های دیگر امکان‌پذیر نیست.

قراردادهای secret از تعدادی برنامه کاربردی واقعی از جمله ذخیره‌‌‌‌‌ سازی و ارتباط داده‌‌‌‌‌ های رمزگذاری شده‌‌‌‌ است.

در سمت کاربر، NFT با محتوای خصوصی و مالکیت، پروتکل های وام دهی با اطلاعات وثیقه خصوصی و هر برنامه کاربردی که نیاز به تصادفی واقعی در زنجیره دارد، تشکیل شده است.

ماهیت شبکه Secret همچنین به این معنی است که همه Dappها از مقاومت در برابر حملات MEV به دلیل ممپول رمزگذاری شده و وضعیت زنجیره بهره می برند و از کاربران در برابر انجام تراکنش های خود محافظت می کند.

اکوسیستم شبکه Secret

شبکه Secret و برنامه های کاربردی آن توسط جامعه ای متشکل از بیش از 100 توسعه دهنده اختصاصی و رهبر تجاری از سراسر جهان ساخته‌‌‌‌‌ شده‌‌‌‌‌ است.

شبکه و سازندگان آن توسط استخر، آزمایشگاه‌های SCRT، بنیاد مخفی، 80 اعتبارسنج و تعداد زیادی از زیرساخت‌ها و شرکای سرمایه‌گذاری پشتیبانی می‌شوند.

جامعه شبکه Secret معروف به “ماموران مخفی” هسته اصلی شبکه هستند که به آزمایش و لذت بردن‌‌‌‌ از برنامه های کاربردی جدید کمک می کنند .

در عین حال اهمیت حریم خصوصی web3 را به صورت آنلاین و در رویدادهای حضوری گسترش می دهند.

Secret چگونه کار می کند؟

پروژه Secret از محیط های اجرایی قابل اعتماد برای فعال کردن‌‌ محاسبات خصوصی امن بر روی داده‌‌‌‌‌ های رمزگذاری شده‌‌‌‌‌ استفاده می کند.

با داده‌‌‌‌‌ های رمزگذاری شده‌‌‌‌ بر روی پلتفرم، کاربران دارای کلیدهای مشاهده هستند که برای دسترسی به این داده‌‌‌‌‌ های حساس استفاده‌‌‌‌‌ می شود.

سپس می توانند کنترل کنند که این داده‌‌‌‌‌ ها را با چه کسانی به اشتراک می گذارند، خواه حسابرسان، کیف پول یا کاوشگر باشند.

وقتی صحبت از قراردادهای هوشمند به میان می‌آید که به‌عنوان بخش‌هایی از کدهای خوداجرای مدیریت شده‌‌‌‌‌ در بلاک چین تعریف می‌شوند، Secret از ورودی‌ها و خروجی‌های رمزگذاری‌ شده‌‌‌‌‌ پشتیبانی می‌کند.

این بدان معناست که داده‌‌‌‌‌ های متعلق به افراد درگیر در قرارداد های هوشمند دیگر برای عموم قابل دسترسی نیستند.

Secret Finance شامل تمام برنامه های مالی غیرمتمرکز می شود که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شوند.

طبق وب سایت پروژه، افراد می توانند از محافظت از اطلاعات حساس آنها اطمینان حاصل کنند. موجودی حساب‌ها و فعالیت‌های کیف پول نیز پنهان می‌شوند، به این معنی که افراد دیگر نمی‌توانند در فعالیت‌های اولیه شرکت کنند.

این زمانی است که افراد با پیش بینی خرید یا فروش بزرگ از کیف پول، از این اطلاعات سود می برند.

برای پیمایش در سیستم، کاربران باید توکن بومی شبکه، SCRT را نگه دارند.

سکه SCRT

همانطور که گفته‌‌‌‌‌ شد SCRT توکن اصلی شبکه Secret است.

کاربران برای دسترسی به برنامه های کاربردی در اکوسیستم ملزم به نگه داشتن SCRT هستند.

این توکن را می توان برای حاکمیت، همچنین هزینه های شبکه، برای هزینه های گس و مشارکت در امنیت شبکه استفاده می شود.

با قرار دادن‌‌‌‌ SCRT یا هر توکن پل شده‌‌‌‌‌ (از اکوسیستم های مختلف مانند اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، Monero، Cosmos/IBC) در معادل توکن SECRET (SNIP-20) خود، کاربران بلافاصله حریم خصوصی را به دست می آورند.

هر تعادل و تعامل با “توکن های سکرت” به طور پیش فرض خصوصی هستند.

ارز دیجیتال SECRET را می توان برای خرید/فروش NFT، شرکت در DeFi، پرداخت به صورت خصوصی، سپردن اطلاعات/محتوا و حتی دریافت امتیاز اعتباری در عین حفظ حریم خصوصی مالی خود استفاده کرد.

شبکه Secret در حال حاضر 175,001,452 میلیون سکه SCRT در گردش بوده و در رتبه 181 توسط CoinGecko، دارای ارزش بازار فعلی 164,419,288 میلیون دلار است.

سخن پایانی

حریم خصوصی یک شمشیر دو لبه است.

SCRT ادعا می کند که شبکه از کاربران در برابر فعالیت های داده‌‌‌‌‌ کاوی (که به طور فزاینده ای توسط فناوری انحصاری پذیرفته‌‌‌‌‌ می شود) محافظت می کند.

Secret (SCRT) ادعا می کند که بسیار امن‌تر از سایر بلاک چین ها است، زیرا حریم خصوصی به عنوان پیش فرض امنیتی در این شبکه مطرح است.

کاربران کنترل بیشتری بر روی افرادی که داده‌‌‌‌‌ های خود را با آنها به اشتراک می گذارند، دارند.

با این حال، برای بخشی که قبلاً به شدت به دلیل رشد پولشویی و دستکاری بازار مورد انتقاد قرار گرفته‌‌‌‌‌ است، افزایش حریم خصوصی چیز به واقع خوبی نیست.

چراکه دیگر نمی‌توانید فعالیت‌ها را در کیف پول‌ها مشاهده کنید.

 این به این معنی است که راه کمتری برای دانستن اینکه آیا نهنگ‌ها برای سرمایه گذاری های وسیع یا افزایش قیمت یک دارایی رمزنگاری خاص با هم کار می‌کنند، وجود دارد.

حرکت رو به جلو، اگرچه ایده آل نیست، اما راهی برای معامله گران کوچکتر است تا به طور بالقوه از منحنی پیشی بگیرند که در غیر این صورت منحصراً به نفع نهنگ های بزرگ است.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا