مقالات

پروژه ریفای (ReFi) یا امور مالی احیا کننده چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

پروژه ریفای (ReFi) یا امور مالی احیا کننده چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

در این مطلب از تترفا به بررسی پروژه ریفای می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پروژه ریفای (ReFi)، امور مالی احیا کننده با هدف بازگرداندن سیستم مالی مختل شده‌‌‌‌ وارد عرصه شد.

که در این پروژه، دریافت سود و میزان بازده هدف نهایی نیست.

در صورتی که این مورد در سیستم های مالی سنتی و سرمایه گذاری ESG در نظر گرفته‌‌‌‌ نمی شود.

برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای امور مالی احیا کننده و هدف آن، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منظور از ریفای (ReFi) چیست؟

ReFi مخفف عبارت Regenerative Finance است که همه چیز در مورد تمرکززدایی بودجه از طریق وب است.

همانطور که اینترنت راه‌های جدیدی را برای مرور اطلاعات به ما ارائه کرد، ریفای مکانیسم‌های جدیدی را برای تامین مالی پروژه‌ها فراهم می‌کند.

در اصل، ReFi برای تغییر اقتصاد با انتقال کنترل سرمایه به جوامعی که بیشتر تحت تأثیر بی‌عدالتی‌ های نژادی، اقتصادی و زیست‌محیطی هستند، تأسیس شد.

ریفای (ReFi) چیست؟
ریفای (ReFi) چیست؟

امور مالی احیاکننده (ReFi)، در واقع یک ترجیح فرهنگی برای تأمین مالی جامعه و منافع عمومی نسبت به پروژه‌هایی است که انتظار می‌رود، بازدهی خوبی برای تأمین‌کننده داشته باشند.

در دنیای استارت‌ آپ، GiveFirst به معنای تلاش برای کمک به هر کسی به‌ویژه کارآفرینان بدون هیچ انتظاری برای پس گرفتن چیزی است.

ReFi امور مالی احیاکننده پاسخ وب 3.0، به GiveFirst دره سیلیکون است.

مزایای ریفای

  •  امور مالی احیاکننده دموکراتیک است نه تکنوکراتیک. این اکوسیستمی است که از پول همتا به همتا (P2P) برای تامین مالی آنچه جامعه نیاز دارد استفاده می کند.
  • برخلاف دنیای میراثی که در آن نیکوکاران میلیاردر تصمیم می‌گیرند چه چیزی شایسته تامین مالی است، سیستم‌های باز باید توسط جمعیت، تامین مالی شوند.
  • بیش از 5000 کاربر ارزهای رمزنگاری شده‌‌‌‌، در آخرین دور کمک هزینه های گیت کوین مشارکت داشتند.
  •  امور مالی احیاکننده بر روی کارهایی که کیف پول های شما را ایمن می کند و وجوه شما را SAFE نگه می دارد، سرمایه گذاری می کند اما ثروت واقعی در فرهنگ regen finance است.
  • این فرهنگی است که با غلبه بر بدبینی، پذیرش تفکر طولانی مدت و اعتماد متقابل رشد می کند.
  •  امور مالی غیربرنامه ریزی شده‌‌‌‌، در مورد استفاده از سیستم مالی باز، با اولویت زمانی بالا، برای سود شخصی کوتاه مدت است.
  •  امور مالی احیا کننده، در مورد استفاده از سیستم مالی باز، با اولویت زمانی کم، برای منافع همه است.

پروژه‌های رمزنگاری مالی احیاکننده(ریفای)

1. امور مالی گیت کوین:

جامعه گیت کوین از فناوری وب 3 برای تأمین مالی و ساخت پروژه کالاهای عمومی دیجیتالی استفاده می کند که به همه خدمات می دهد و مشکلات بسیار حاد را حل می کند.

این یک سرمایه گذاری جمعی برای استعدادهایی است که برای پروژه های خود نیاز به تأمین مالی دارند.

فناوری وب 3 مانند پروتکل‌های منبع باز و بلاک چین غیرمتمرکز به ما این توانایی را می‌دهد که آن هم‌ آفرینی را به یک فناوری جدید مقیاس وب 3 ببریم.

مانند پروتکل‌های منبع باز و بلاک چین‌های غیرمتمرکز که به ما این توانایی را می‌دهند پروژه جدید و مشترک را به مقیاس جدیدی برسانیم.

گیت کوین مرکز وب 3، با جامعه ای پر جنب و جوش و رو به رشد از سازندگان منبع باز است.

این پلتفرم به فرد امکان می‌دهد همتایانی را بدست بیاورد که مهارت‌های شما را تحسین کنند و برای گرفتن جایزه‌ها و هکاتون‌ها، تیمی تشکیل دهند.

بر طبق گفته Stephan TF، توسعه دهنده اینگونه بیان می کند که « گیت‌کوین اولین ورود به اتریوم و فضای کریپتو را به من داد که به من کمک کرد تا جوایزی را پیدا کنم که بتوانم روی آنها کار کرده و در حوزه ارزهای دیجیتال درآمد داشته باشم.

پس از اولین جایزه‌ام، دستمزد زیادی دریافت کرده و احساس سرخوشی کردم.»

2. پانوالا(Panvala):

پانوالا توسط کونسنسیس(ConsenSys) راه اندازی شده است که یک بنیاد غیرمتمرکز بوده که کارهایی را که اکوسیستم اتریوم به آن وابسته است تامین مالی می کند.

این برنامه توسط دارندگان توکن PAN برای تعیین اینکه کدام برنامه های کمک مالی باید با استفاده از فرآیندی به نام حاکمیت CryptoSlate تامین شود، استفاده می شود.

نسخه 1 برنامه به صورت زنده بر روی شبکه اصلی بوده و شامل چهار مورد است: پیشنهادات، برگه های کمک هزینه، لوح های حکومتی و برگه های رأی.

برای کسانی که به دنبال دریافت کمک هزینه هستند، می‌توان پیشنهادها را مستقیماً به برنامه اضافه کرد تا به صورت عمومی نمایش داده شود، یا می‌توان آن‌ها را مستقیماً برای ایجاد کننده فهرست، ارسال کرد.

پس از اضافه شدن پروپوزال ها به سیستم، ایجاد کننده اسلاید پیشنهادهایی را که می خواهند به فهرست خود اضافه کنند انتخاب می کند.

در طی ایجاد یک CryptoSlate، آن CryptoSlate باید برای اضافه شدن به برگه رای قرار گیرد.

همچنین می توان یک برگه بدون سهام ایجاد کرد، اما این فهرست در طول دوره رای گیری، در برگه رای ظاهر نمی شود.

این سیستم در چهار مرحله پیشرفت خواهد کرد:

ارسال اسلاید، وقفه، رای گیری تعهد و افشای رای. تمامی چهار مرحله در یک سیکل تکرار خواهند شد.

در طول مرحله رای گیری تحلیل، دارندگان توکن می توانند با استفاده از توکن های خود برای یک پروپوزال رای دهند.

فقط یک برگه حکمرانی در هر سه ماهه برنده خواهد شد.

3. WhalerDAO:

جامعه ای متشکل از سازندگان، محققان، کارشناسان حقوقی و تأثیرگذاران جامعه است.

که با استفاده از قدرت بلاک چین و امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)، برای کمک به حل انبوهی از مشکلاتی که جهان با آن مواجه بوده، اختصاص داده شده است.

ما خود را نهنگ‌ باز می‌خوانیم زیرا قصد داریم کنترل پروتکل‌های دیفای را از «نهنگ‌ های» ثروتمند و قدرتمند گرفته و به دست مردم بسپاریم که برای جلوگیری از تبدیل دیفای به ابزار دیگری برای ثروتمندان ضروری است.

4. TREE:

اولین ابتکار WhalerDAO بوده که یک پروتکل دیفای بوده که به نفع اهداف خیریه ایجاد شده است.

ارزش ایجاد شده توسط TREE به چندین استخر اختصاص داده می شود که یکی از آنها استخر خیریه است.

TREE همچنین به عنوان نشان حکومتی استخر خیریه TREE عمل می کند، به این معنی که دارندگان TREE در مورد نحوه تخصیص صندوق خیریه به هر موسسه خیریه، رای دریافت می کنند.

ریفای و کریپتو

ادغام مفهوم تمرکززدایی با ریفای در وب 3 شکل می گیرد.

یعنی پلتفرمی که در آن همکاری کلیدی برای پیوستن به نیروی محرکه برای دستیابی به اهداف، پیچیده‌‌‌‌ است.

اگرچه هنوز در آغاز این اهداف هستیم اما نمی‌توان امکان باز تعریف ساختارهای اقتصادی و مالی سیستم‌های فراگیر و تجدیدپذیر را در نظر نگرفت.

از جمله پروژه های احیاکننده و راهکارهای اقلیمی در بستر نسل سوم وب می توان به کربن زدایی، شهرهای پایدار، حفاظت از اکوسیستم و حذف زباله اشاره کرد اما یکی از پروژه های قابل ذکر در این بخش، حل چالش های معامله کربن است.

عدم شفافیت و محاسبات صحیح، ناکارآمدی بازار کربن را ثابت می کند. از پیامدهای این اتفاق می توان به احتمال تقلب یا بیش از حد محاسبه اعتبارات کربن اشاره کرد.

ریفای، شکل جدیدی از شفافیت را در پلتفرم بلاک چین به ما ارائه می‌کند که امکان حساب کاربری مضاعف یا تأیید مجدد را از بین می‌برد.

اعتبارات زنجیره ای یا کربنی از این دست را می توان در این بستر محاسبه کرد و هیچ دو نفر نمی توانند اعتبار یکسانی را مطالبه کنند.

سوزاندن این اعتبارات (یا خلاص شدن از شر آنها) تضمین می کند که نمی توان دوباره از آنها استفاده کرد.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد، متوجه شدید که پروژه ریفای با هدف تغییر و تحول در سیستم هایی ایجاد شدند که دچار اختلال مالی هستند.

به صورت کلی می توان گفت که این پروژه، بر بستر دیفای بوده و به هیچ عنوان نمی توان بازده و یا سود حاصل از اعمال درون آن به عنوان هدف نهایی تلقی کرد.

ریفای در تلاش است که تمامی جوامع را در کنار یکدیگر جمع کرده و برای حرکت رو به جلو آماده‌‌‌‌ کند.

از آنجایی که امور مالی سنتی و دیگر پروژه های سرمایه گذاری، عملکرد موفقی در این زمینه نداشته اند، جای امیدواری وجود دارد که ریفای بتواند عملکرد موفقی در این زمینه از خود نشان دهد.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا