مقالات

معرفی چند تا از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در زمینه موسیقی

معرفی چند تا از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در زمینه موسیقی

در این مطلب از تترفا به بررسی بهترین پروژه های ارز دیجیتال موسیقی می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

صنعت موسیقی از جمله صنایع راه یافته به حوزه بلاک چین می باشد که توانسته از طریق فناوری بلاک چین، به رفع بعضی از بزرگ ‌ترین مشکلات پیش روی خود بپردازد.

ورود بلاک چین به این صنعت علاوه بر حل مشکلات و محدودیت های موجود، باعث شد ه‌‌‌‌‌که هنرمندان بتوانند بدون هیچ واسطه ای به انتشار موسیقی و هنر خود بپردازند و به راحتی حق امتیاز خود را به دست آورند.

پروژه های ارز دیجیتال متعددی در صنعت موسیقی فعالیت دارند که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی بپردازیم.

بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی

در سایت Coinmarketcap، لیستی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی وجود دارد که در ادامه به معرفی هر کدام و بررسی نحوه عملکرد و مزایای و معایب آنها می پردازیم.

۱- ارز دیجیتال آدیوس (Audius)

ارز دیجیتال آدیوس یک پروتکل پخش موسیقی غیر متمرکز است که در سال 2018 با هدف رفع ناکارآمدی‌های صنعت موسیقی توسط Roneil Rumburg و Forrest Browning راه‌اندازی شد.

این پروتکل به عنوان یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی، در شروع کار خود مبتنی بر شبکه POA بود اما در حال حاضر توسط شبکه سولانا پشتیبانی می شود.

هدف Audius این است که از طریق پلتفرم خود، از علایق هنرمندان و طرفداران آن‌ها پشتیبانی کند.

ارز ادیوس در موسیقی
ارز ادیوس در موسیقی

این پروتکل در حال حاضر، از طریق پاداش‌هایی از جمله امکان حضور در فهرست موسیقی ‌های پرطرفدار هفتگی، به تولید کنندگان محتوا کمک می‌ کند.

Audius قصد دارد برای فروش محتوا، اقدام به ارائه استیبل کوین‌ ها نیز کند و جهت دسترسی طرفداران به محتوای انحصاری، توکن‌هایی را به آنها ارائه دهد.

همچنین احتمال همکاری این پروتکل با پلتفرم‌هایی مانند Rally در آینده وجود دارد.

ویژگی‌ های کلیدی پروتکل Audius

هنرمندان می توانند در شبکه Audius، بدون هیچ هزینه‌ ای، محتوای خود را منتشر کنند.

در این شبکه موسیقی با سرعت ۳۲۰ کیلوبایت در ثانیه و با استانداردهایی قابل مقایسه با Google Play Music و Spotify پخش می شود.

در این پلتفرم هیچ حمایتی از کپی رایت وجود ندارد، زیرا ماهیتی غیر متمرکز دارد.

Audius جهت فعال ‌کردن پخش موسیقی بدون این که به یک مرجع مرکزی نیاز داشته باشد، از یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کند.

در این پروتکل هنرمندان ضمن مدیریت موسیقی خود، می توانند بر نحوه پخش آن نیز کنترل کاملی داشته باشند.

کاربران می ‌توانند توکن‌ های AUDIO را در ازای این که لیست‌ های پخش خود را به اشتراک می گذارند، به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

مزایای Audius

Audius پاداش‌هایی از جمله مجوزهای VIP برای اجراها و دسترسی انحصاری به محتوای هنرمندان را ارائه می‌دهد.

معایب Audius

خطرات نوسانی در زمان استفاده از توکن‌ Audius، بیشتر از ارزهای دیجیتال شناخته‌ شده می باشد.

۲- ارز دیجیتال Opulous

یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی، ارز دیجیتال Opulous می باشد که به عنوان تنها پلتفرم ارائه دهنده MFT (توکن‌ های تعویض‌ پذیر موسیقی) شناخته شده است.

MFT برخلاف توکن‌های دیگر، سهمی از درآمد یک تک آهنگ، آلبوم یا EP به خریداران پاداشی را می ‌دهد.

این توکن ‌ها، درآمد دائمی حق امتیاز موسیقی را ایجاد می کند. در صنعت موسیقی برای هنرمندان مشکلات زیادی از جمله کمبود بودجه و سانسور وجود دارد، بنابراین شبکه Opulous سعی دارد چنین مشکلاتی را حل کند.

Opulous مبتنی بر بلاک چین Algorand می باشد و هنرمندان با استفاده از Opulous می توانند NFT های مربوط به حق چاپ موسیقی خود را راه اندازی کنند.

این شبکه در محبوب ترین پلتفرم‌های پخش از جمله Spotify و Apple Music، از حسگرهایی به نام اوراکل، برای نظارت بر بازدید آهنگ استفاده می‌کند.

در این شبکه با استفاده از استیبل کوین USDC، حق امتیاز برای پخش موسیقی در نمایش‌های تلویزیونی، رادیو، بازی‌های ویدئویی و فیلم‌ها پرداخت می‌شود.

مزایای Opulous

1- به صورت کاملا غیر متمرکز می باشد.

2- دارای جامعه‌ای قوی است.

معایب Opulous

1- این پروژه همچنان در دست تحقیق و توسعه می باشد.

2- فهرست نشدن در برخی از صرافی‌ ها

۳- ارز دیجیتال UREEQA

یکی دیگر از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی، UREEQA می باشد که هنرمندان می توانند با استفاده از آن از آثار خود درآمد کسب کنند.

مالکیت و اصالت اثر از طریق فرآیند اعتبارسنجی و فناوری منحصر به ‌فرد UREEQA تأیید می شود.

UREEQA در سراسر جهان، به صورت انحصاری توکن های NFT های Responsibly Minted را ارائه می دهد.

این پلتفرم به سازندگان امکان می دهد که بتوانند در مورد آثار خلاقانه خود مانند موسیقی، کتاب الکترونیکی، ویدئو، کد منبع و هنر ادعای خود را مطرح کنند.

ماموریت اصلی UREEQA این است که به هنرمندان برای محافظت و کسب درآمد از آثار خلاقانه خود کمک کند.

۴- ارز دیجیتال HUSL

HUSL یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی است که این امکان را به نوازندگان می دهد تا بتوانند نحوه ارتباط خود با طرفداران را با استفاده از NFTS و فناوری بلاک چین، به ‌طور اساسی تغییر دهند.

HUSL به عنوان بستری برای سازندگان این امکان را به افراد در سراسر جهان می دهد که بتوانند جدیدترین موسیقی خود را به عنوان NFT آپلود کنند.

طراحی بازار جهانی HUSL به گونه ای می باشد که می تواند هنرمندان دنیای موسیقی را به نمایش بگذارد و این فرصت را به هنرمندان بدهد تا بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند.

بازار HUSL مکانی است که کاربران می‌توانند ضمن آپلود آثار خلاقانه خود در آن، این فرصت را همه افراد جهان بدهند که بتوانند آثار آنها را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنند.

HUSL می تواند در صورتی که هنرمندی بخواهد برای NFT خود توجه بیشتری را جلب کند، این امکان را فراهم کند که هنرمند آثار خود را در بخش هنرمندان برجسته به نمایش بگذارد. در این بخش به آثار هنرمندان توجه بیشتری می شود.

هنرمندان همچنین می توانند از طریق Minting NFTs توکن های NFT های خود را بدون نیاز به کدنویسی ارسال کنند.

5- ارز دیجیتال Rhythm

ارز دیجیتال Rhythm یکی دیگر از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی می باشد که دارای کتابخانه‌ای با بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ است.

تیم این پروژه شامل ۴ عضو اصلی به نام‌های رایان داورن، اولی واترز، مکس واترز و آستین لونا می باشد.

این ارز دیجیتال را برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی نمی‌توان با پول فیات به صورت مستقیم خرید.

افراد برای خرید این ارز دیجیتال ابتدا باید توکن USDT را خریداری کنند و سپس آن را به صرافی ارائه ‌دهنده RHYTHM انتقال دهند.

6- ارز دیجیتال Viberate

پروژه بلاک چین Viberate به عنوان یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی، قصد دارد در یک پلتفرم همه علاقه‌ مندان به صنعت موسیقی را دور هم جمع کند.

Viberate با همکاری سه دوست علاقه مند به موسیقی در سال 2016 راه‌اندازی شد.

این پروژه که بر شبکه اتریوم قرار دارد، تمرکز خود را بر روی استعدادهای حاضر در صحنه موسیقی جهانی قرار داده‌‌‌‌‌ است.

نحوه عملکرد شبکه Viberate

شبکه Viberate همکاری های گسترده ای را با مشاغل و مصرف‌ کنندگان و با هدف ادغام کردن قسمت های مختلف صنعت موسیقی دارد.

با توجه به این که تعداد زیادی از مدل های کسب ‌و کار وجود دارد، ممکن است درک آن برای افراد تا حدودی سخت باشد اما حضور Viberate را در هر جا که موسیقی زنده‌ای وجود داشته باشد، نمی توان انکار کرد.

به ‌کمک Viberate، هنرمندان تازه‌ کار می‌توانند خود را مطرح کنند و برای شروع همکاری، با آژانس‌های موسیقی ارتباط برقرار کنند.

7- ارز دیجیتال K-Tune

یکی دیگر از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی، پلتفرم K-Tune است که امکان فروش آثار را به هنرمندان و موسیقی‌دان‌های حرفه‌ای و تازه‌کار ارائه می دهد.

کاربران می توانند در K-Tune، روش‌های جدیدی برای همکاری را تجربه کنند.

توکن KTT به عنوان یک وسیله پرداخت در هنگام استفاده از K-Tune به کار گرفته می شود. کاربران می توانند این توکن را مستقیماً از K-Tune و یا از طریق صرافی های روی پلتفرم خریداری کنند.

همه هنرمندان می‌توانند از طریق K-Tune، محتوا و استعداد خود را با منفعت مالی مبادله کنند که در نهایت باعث ایجاد یک تلاش پایدار و سازنده موسیقی شود.

8- ارز دیجیتال BitSong

BitSong یک شبکه متن باز و مبتنی بر بلاک چین می باشد که با هدف غیر متمرکز کردن صنعت موسیقی در سال 2017 راه اندازی شده است.

این شبکه به هنرمندان کمک کند تا بتوانند بدون واسطه به درآمدی شفاف قابل قبول، دست پیدا کنند.

این پلتفرم سعی دارد که یک جامعه فعال از موسیقی‌دان‌ها، هنرمندان و طرفداران موسیقی تشکیل دهد و همچنین قصد دارد در بازار موسیقی دیجیتال، تبدیل به تنها نقطه مرجع شود.

BitSong که بر روی یک بلاک چین عمومی ساخته شده است، در هر دستگاه هوشمندی قابل استفاده می باشد.

از جمله مزایای این پلتفرم می توان به حذف واسطه های پر هزینه و ارائه سطح بالاتری از کنترل بر درآمد مبتنی بر موسیقی به نوازندگان اشاره کرد.

هنرمندان می توانند از طریق ارائه دهندگان موسیقی و یا به صورت مستقل، متادیتای آثار موسیقایی خود (صوتی و تصویری) را آپلود کنند.

این سیستم به آنها اجازه می دهد تا محصولات موسیقی را از طریق شبکه IPFS که یک سیستم توزیع شده و تغییرناپذیر برای بایگانی و دسترسی به فایل ها می باشد، ذخیره و توزیع کنند.

شبکه همتا به همتا IPFS برای ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها به روشی توزیع شده عمل می کند.

IPFS برای شناسایی منحصر به فرد هر فایل، از آدرس دهی محتوا استفاده می کند.

هنرمندان ابر داده‌های خود را در پلتفرم‌ های سنتی، روی سرور محلی توزیع‌ کننده آپلود می‌کنند و از آنجا هنگام خرید پخش یا دانلود می‌شوند.

با BitSong، موسیقی اصلی آنها با استفاده از IPFS به طور ایمن ذخیره می شود.

9- ارز دیجیتال Potentiam

Potentiam یک شرکت خدمات نرم‌افزاری موسیقی مبتنی بر اتریوم است که در حوزه فضای اقتصادی مدرن موسیقی فعالیت می کند.

این شرکت برای ساخت برنامه‌های موسیقی غیر متمرکز، به دنبال ایجاد و ساخت فناوری‌ها و پروتکل‌های کلیدی مورد نیاز است که بتوانند برای توانمندسازی کاربران خود، طیف وسیعی از خدمات را ارائه ‌دهد.

هدف این شرکت ارائه مزایای فوری بلاک چین و فناوری‌های غیر متمرکز و همچنین متعادل کردن استفاده از زیر ساخت برای ارائه تجربه کاربری در کلاس جهانی و انطباق قانونی می باشد.

Potentiam از طریق یک اکوسیستم شفاف و متن باز، موسیقی را تقویت می کند.

ماموریت این شبکه این است که برای هنرمندان، نویسندگان موسیقی، حامیان، بازاریابان و توسعه دهندگان، زیر ساختی پایدار، مقاوم و قابل دسترس ایجاد کند.

همچنین قصد دارد فرصت ها و خلاقیت ها را از طریق ایجاد یک اکوسیستم موسیقی منصفانه، غیر متمرکز و کارآمد، شکوفا کند.

سازندگان موسیقی به کمک این شبکه می توانند به درآمد بیشتری برسند.

10- ارز دیجیتال MiraQle

MiraQle یکی دیگر از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در موسیقی است .

و شامل مجموعه ای از پلتفرم های سرگرمی نوآورانه می باشد که یک اکوسیستم هم افزایی را با هم ایجاد می کنند.

هدف MiraQle این است که در حوزه سرگرمی، به ویژه صنعت موسیقی، تمرکز زدایی کند.

تا خواسته های واقعی طرفداران را به هسته فرآیند تولید برساند.

پلتفرم هایی که توسط MiraQle ارائه شده اند، برای رسیدگی به چهار رکن اصلی صنعت موسیقی یعنی برنامه ریزی، تولید، توزیع و مصرف، طراحی شده اند.

چشم انداز MiraQle ایجاد یک شبکه جهانی از پلتفرم های سرگرمی غیر متمرکز می باشد.

ارز دیجیتال MiraQle می خواهد ساختار صنعت موسیقی را که در حال حاضر ساختاری صنعتی و یک‌ طرفه است را تبدیل به ساختار تعاملی غیر متمرکزی کند که طرفدار محور می باشد.

پروژه MiraQle می‌تواند از طریق ایجاد اکوسیستم بازار جهانی موسیقی، علاوه بر این که از فروش آلبوم ‌های همکاری جهانی به درآمد برسد، از طریق نرخ‌های پخش نیز درآمد کسب کند و MQL استفاده شده در این اکوسیستم سوزانده می‌شود.

همچنین، MiraQle از طریق مشارکت در سهام و تامین مالی این آثار هنری NFT، در حال توسعه یک مدل تجاری جدید است.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا