آموزشمقالات اختصاصی

چگونه تتر باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می شود ؟

چگونه تتر باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می شود ؟

چگونه تتر باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می شود ؟ همانطور که می دانید استیبل کوین ها یکی از اساسی ترین نوآوری ها در نحوه استفاده از ارزها، به ویژه دلار آمریکا، و در دسترس قرار گرفتن آن در جهان است.

دلار امریکا و تتر
دلار امریکا و تتر

بر کسی پوشیده نیست که دلار آمریکا پرطرفدارترین ارز فیات در جهان است، اما با وجود این واقعیت، نگه داشتن یا به دست آوردن دلار در بسیاری از کشورهای خارج از ایالات متحده همچنان برای افراد چالش برانگیز است.

وضعیت دسترسی به دلار در کشورها

برخی از کشورها در واقع بازارهای سیاه دلار دارند که در آن دلار به دلیل تورم بالای پول ملی کشور، نسبت به نرخ‌ های رایج فارکس برتری دارد.

در برخی دیگر، فقط افراد ثروتمند می توانند به طور قابل اعتماد و راحت و آسوده به دلار دسترسی داشته باشند.

این مشکل در کشورهایی که ارزش دلار در مقایسه با سایر ارزها در حال افزایش است، بیشتر می شود.

دلار برای بسیاری از بازارهای نوظهور ویرانی اقتصادی ایجاد کرده است و دسترسی محدود به دلار در این کشورها به این معنی است که افراد عادی مجبور هستند بار تورم بالا را با کمک اندک به دوش بکشند.

در حالی که صنعت کریپتوکارنسی اغلب بر یک نظم مالی پس از فیات متمرکز است، این واقعیت را نادیده می گیرد که میلیاردها نفر در سراسر جهان به سادگی خواهان دسترسی آسان به دلار هستند.

رابطه تتر و دلار آمریکا

تتر نه تنها راهی برای دسترسی مردم به دلار به عنوان ابزاری برای آزادی مالی ایجاد کرده است، بلکه سیستمی ایجاد کرده است که دلار آمریکا را تقویت می کند.

پیش از این، تقاضای جهانی برای دلار فقط با دلارهای واقعی برآورده می شد.

علاوه بر این، بر اساس ماهیت محافظه کارانه مدیریت تتر بر ذخایر خود، تتر به خریدار اوراق خزانه ایالات متحده تبدیل شده است.

در واقع، در ماه می، استیبل کوین ها بیش از 2 درصد از کل بازار خزانه داری را به خود اختصاص دادند.

حتی امروز، تتر نماینده یک خریدار قابل توجه در بازار خزانه داری ایالات متحده است.

این بدان معناست که در تئوری، تمام تقاضای دلاری که قبلاً نمی‌ توانست برآورده شود، اکنون می‌ تواند با استفاده از USDT پرداخت شود.

تتر یک ابزار مهم و قدرتمند برای ایالات متحده در حفظ نقش دلار به عنوان باثبات ترین، پرکاربردترین و پرطرفدارترین ارز در جهان است.

در دهه 70، ایالات متحده، آینده دلار آمریکا را از طریق سیستم پترودلار تضمین کرد که در آن کشورهای تولیدکننده نفت فقط نفت خود را به دلار می فروختند.

کشورهای بزرگ طلبکار که به ذخایر انرژی کافی دسترسی نداشتند (ژاپن، اروپا و غیره) مجبور بودند برای خرید نفت دلار خریداری کنند.

این امر تقاضا برای دلار آمریکا را در دوران گذار پولی تقویت کرد و دلار و ایالات متحده را در موقعیت قوی نگه داشت.

پس از آن، مازاد تجاری به خزانه های ایالات متحده بازیافت شد.

دلار در 30 سال آینده در محدوده محدودی نسبت به نفت باقی ماند، که باعث تثبیت خزانه‌ داری آمریکا می شود، زیرا سرمایه‌ گذاران خارجی اطمینان دارند که خزانه‌ داری‌ ها مقدار نسبتاً ثابتی نفت می‌ خرند.

این امر در خلال بحران ساب پرایم شکست خورد که ناشی از واقعیت های زمین شناسی خاصی بود که به این معنی بود که پربارترین چاه های نفت از اوج تولید خود عبور کردند و نفت از محدوده سه دهه خود خارج شد.

در حالی که چین برای مدتی خریدار بزرگ اوراق خزانه ایالات متحده بود، بسیاری از کشورها (از جمله چین) خرید اوراق خزانه خود را کاهش دادند و کشورهای بریکس ترتیبات پولی متفاوتی را ارزیابی کردند.

ایجاد تتر، به عنوان یک دلار دیجیتال، یک ابزار سیاست پولی برای عصر دیجیتال امروز است. موردی که باعث قوی تر شدن ارزش دلار ایالات متحده می شود.

جمع بندی

خیلی از کاربران تترفا از ما سوال می پرسند که با توجه به ارتباط تتر با دلار آمریکا برای ما ایرانی ها چرا تتر بخریم؟

در جواب باید بگوییم با این که قیمت تتر معمولا گران‌ تر از دلار است، اما محدودیتی برای انتقال آن به سراسر دنیا وجود ندارد. همچنین فارغ از مبلغ انتقالی شما، هزینه کارمزد ثابت است.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا