آموزش

چگونه با ارز های دیجیتال هدیه بدهیم؟ + کارت هدیه بیت کوینی چیست؟

چگونه با ارز های دیجیتال هدیه بدهیم؟ + کارت هدیه بیت کوینی چیست؟

در این مطلب از تترفا به بررسی و آموزش هدیه ارز دیجیتال می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه

از این بدتر نمی‌شود! تولد خواهرتان نزدیک است و او پارسال به مناسبت تولدتان، یک جفت کفش خیلی شیک هدیه داده‌‌‌‌ بود!

اما مشکل اینجا است که خرید هدیه برای خواهرتان واقعاً دشوار است و از طرفی نمی‌خواهید تولد او را با خرید یک هدیه پیش‌پا افتاده مثل عطر، بی‌ارزش جلوه دهید. شاید دوست ندارید به او کارت هدیه بدهید.

چون واقعاً از این کار هم خوشتان نمی‌آید. ناگهان به این فکر می‌ افتید که ارز دیجیتال یا بیت کوین هدیه دهید! اما چگونه؟! برای کشف این موضوع حتماً این مطلب را بخوانید.

چگونه بیت کوین هدیه دهیم؟
چگونه بیت کوین هدیه دهیم؟

یک داستان بسیار جذاب اخیراً در Reddit (مهم‌ترین وب‌سایت جمع‌آوری اخبار اجتماعی در آمریکا) در مورد تأثیراتی که ارز کریپتو هدیه می‌تواند داشته باشد پست شد.

در دسامبر 2013، به پیک دلیوری پیتزا یک انعام به ارزش 0.0069 BTC (بیت کوین)، که در آن زمان حدود 5 دلار ارزش داشت، داده شد.

بیش از هشت سال از دریافت چنین انعامی می‌گذرد و راننده تحویل پیتزا اکنون در سال 2021 این ارز دیجیتال را به ارزش 400 دلار نقد کرد و سود قابل توجهی به دست آورد.

اما چگونه می‌توانید به کسی ارز دیجیتال هدیه دهید؟ در این مقاله به تمامی ابعاد این موضوع خواهیم پرداخت.

کیف پول کاغذی :

کیف پول‌های کاغذی اغلب به عنوان ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای هدیه دادن ارز دیجیتال شناخته می‌شوند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این تکه کاغذ دارای تمامی جزئیات مورد نیاز دریافت‌کننده خوش‌شانس ارز دیجیتال هدیه است.

از جمله این جزئیات می‌توان به کلید خصوصی و عمومی اشاره کرد. کدهای QR که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‌ اند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول‌های کاغذی به شمار می‌روند.

در نهایت اگر از این روش برای هدیه دادن ارز دیجیتال استفاده می‌کنید حتماً به دریافت‌کننده ارز دیجیتال هدیه بگویید که این کیف پول‌ها بیشتر به عنوان یک روش موقتی برای ذخیره‌سازی دارایی‌های کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرند!

بهتر است وجوه دیجیتالی را در اسرع وقت به محیط امن‌تری انتقال دهند تا از گم شدن کوین‌ های هدیه جلوگیری شود!ارز دیجیتال هدیه

کیف پول‌ سخت افزاری

این روش ممکن است کمی گران‌تر باشد، اما اگر مطمئن هستید که فرد مورد نظرتان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه دارد، می‌تواند بهترین گزینه شما باشد.

کیف پول‌های سخت افزاری به لطف نحوه ذخیره‌سازی سرد که نیازی به اینترنت ندارند، به حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتالی افراد کمک می‌کنند.

برخی از این دستگاه‌ها از ده‌ها ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. حتی برخی از نمونه‌های پیشرفته کیف پول‌های سخت‌ افزاری نمایشگرهای کوچکی دارند که به وسیله آنها می‌توانید موجودی فعلی خود را بررسی کنید.

اما استفاده از این کیف پول‌ها نیاز به کمی دانش فنی دارد؛ بنابراین بهتر است وقتی هدیه خود را باز کردید، کمی به فرد خوش‌شانس آموزش دهید!

برای دست‌ گرمی حتی می‌توانید بیت کوین یا ارز دیجیتال هدیه را برای او واریز کنید تا بهتر کار با این کیف پول‌ها را یاد بگیرد!

کارت‌ هدیه بیت کوین

کارت‌های هدیه بیت کوین یک راه ساده و آسان برای انتقال بیت کوین هدیه به شمار می‌روند. این کارت‌ها معمولاً دارای کدی هستند که باید در وبسایت شرکت وارد شود.

از همان لحظه به بعد، ارزش نقدی کارت هدیه به نرخ فعلی بیت کوین در بازار تبدیل می‌شود.

اگر بخواهید می‌توانید از این روش استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که گیفت کارت بیت کوین را باید از یک ارائه‌دهنده قابل‌اعتماد و مجاز خریداری کنید.

ارز دیجیتال هدیه

برای اینکه به دوستانتان ارز دیجیتال یا بیت کوین هدیه بدهید، راه دیگری هم وجود دارد و آن هم اینکه کمک کنید ابتدا حساب کاربری خودشان را در یکی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند کوین‌ بیس (Coinbase)، بایننس (Binance) یا Square Cash App راه‌اندازی کنند.

پس از اینکه مطمئن شدید کار با داشبوردِ حساب کاربری خودشان را یاد گرفته‌‌‌‌ اند، زمان آن فرا رسیده‌‌‌‌ که ارز دیجیتال هدیه را برایشان ارسال کنید!

روشی جالب برای انتقال ارز دیجیتال هدیه

در روزهای اولیه عرضه بیت کوین، طیف وسیعی از سکه‌های فیزیکی با طرح‌های قدیمی مانند Denarium و Casascius تولید شد.

سکه‌ های اصلی دناریوس و کاساکیوس نزدیک به دو سده قبل از میلاد مسیح در رم باستان ضرب می‌شدند!

چنین هدیه سخاوتمندانه‌ای تقریباً مانند داشتن یک قطعه واقعی ارز دیجیتال است.

در برخی موارد خاص، این سکه‌های طرح قدیمی با آرم بیت‌ کوین -اگر به خوبی طراحی شده‌‌‌‌ باشند- حتی می‌توانند ارزش مالی خوبی هم داشته باشند.

برخی از این سکه‌ها دارای یک تکه کاغذ با کلید خصوصی (Private key) هستند.

و مقدار قابل توجهی بیت کوین هدیه در خود نهفته دارند که حتی پس از بازخرید و نقد کردن کد روی آن، می‌توانید از خود سکه تا سالیان سال به عنوان یادگاری استفاده کنید!

سخن پایانی

اگر به شما بگوییم تنها طی ده سال آینده هیچ پولی به صورت کاغذی در دنیا وجود خارجی نخواهد داشت، پر بی‌راه نگفته‌ ایم!

پس حالا که ارزهای دیجیتال از قیمت مطلوب‌تری نسبت به آینده برخوردار هستند.

بهتر است برای آینده عزیزانتان از همین حالا پس‌انداز کنید و به آنها ارز دیجیتال و بیت کوین هدیه دهید.

همانطور که مشاهده کردید، دست شما برای انتقال انواع ارز دیجیتال هدیه باز است و می‌توانید یکی از روش‌های بالا را برای این کار انتخاب کنید.

اما هرگز فراموش نکنید که کار کردن در دنیای ارزهای دیجیتال نیاز به دانش فنی و تحلیلی دارد.

از این‌رو، به افرادی که بیت کوین هدیه می‌دهید، راه‌های حفظ و نگهداری و حتی افزایش دارایی دیجیتالی را هم آموزش دهید تا هم کار مثبتی کرده باشید و هم اینکه هدیه با ارزش شما از بین نرود.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا