آموزشمقالات اختصاصی

پلتفرم آوالانچ (Avalanche) چیست و چرا از آن به عنوان قاتل اتریوم نام برده می شود؟

پلتفرم آوالانچ (Avalanche) چیست و چرا از آن به عنوان قاتل اتریوم نام برده می شود؟

پلتفرم آوالانچ (Avalanche) از جمله جدیدترین پروژه های موفق در بازار کریپتوکارنسی ها بوده که از محبوبیت ویژه ای در بین کاربران برخوردار شده است.

در مورد پلتفرم آوالانچ (AVALANCHE) چه می دانید؟

پلتفرم آوالانچ (Avalanche)، یک پلتفرم مبتنی بر قرارداد هوشمند متن باز با قابلیت برنامه ریزی جهت ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) به شمار می رود. این پلتفرم از سرعت پردازش بالای 4500 تراکنش برخوردار بوده که در مقایسه با شبکه های بلاک چین دیگر از جمله اتریوم از مزایای بیشتری برخوردار است. اگر در گوگل کلمه اتریوم را سرچ کنید، مطالب زیادی در مورد این شبکه بلاک چین و ویژگی های آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

در مورد پلتفرم آوالانچ
در مورد پلتفرم آوالانچ

اتریوم با ورود خود به بازار رمز ارزها باعث تحول زیادی در توسعه قراردادهای هوشمند و همچنین آینده Defi شده است. در واقع، اتریوم با تبدیل شدن به یک بستر مناسب جهت خرید و فروش NFT ها، تراکنش های زیادی را در این زمینه به ثبت رسانده است. اما سوال اساسی این است که آیا اتریوم را می توان به عنوان یک پلتفرم بی عیب و نقص در حوزه ارز دیجیتال نام برد؟ جهت پاسخگویی به این سوال ادامه مقاله را از دست ندهید تا اطلاعات جالبی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

پلتفرم آوالانچ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پلتفرم آوالانچ (AVAX) را می توان به عنوان یک اکوسیستم بلاک چین دانست که توسعه دهندگان، آن را با هدف خاصی طراحی کرده اند. به عبارتی، پروژه آوالانچ به منظور برطرف کردن مشکلات مربوط به شبکه های بلاک چین از جمله: اتریوم طراحی شده است. افزایش قابلیت برنامه ریزی و مقیاس پذیر بودن این پروژه باعث شده تا تراکنش ها با سرعت فوق العاده ای انجام شوند. در واقع، این قابلیت باعث شده تا این پروژه با پردازنده های برتر پرداخت در جهان نظیر: VISA و PayPal مقایسه شود.

پلتفرم آوالانچ
پلتفرم آوالانچ

با استفاده از پلتفرم آوالانچ می توان شبکه های بلاک چین سفارشی با مجموعه قوانین پیچیده و برنامه قدرتمند امن ایجاد نمود. هدف از طراحی این پروژه، مبادله دارایی ها به صورت جهانی بوده تا امکان معامله یا راه اندازی هر نوع دارایی را برای کاربران تسهیل نماید. این پروژه در سال 2020 راه اندازی شد. AVAX توکن اصلی این پلتفرم، امکان دریافت پاداش های واقعی را برای سرمایه گذاران به راحتی فراهم می کند. این شبکه از کل ابزار توسعه اتریوم پشتیبانی کرده و با استاندارد ERC-20 به طور کامل سازگاری دارد. از جمله مهمترین ویژگی های پلتفرم Avalanche می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پلتفرم Avalanche با استفاده از تکنولوژی نوآورانه و پروتکل اجماع منحصر به فرد توانسته در عملکرد خود (پردازش تراکنش ها و مقیاس پذیری) به امنیت و تمرکز زدایی فوق العاده بالایی دست یابد.
  • از Emin Gun Sirer به عنوان بنیانگذار و خالق آوالانچ نام برده می شود که جهت تحقق اهداف خود در این زمینه توانسته تیم قدرتمندی را تشکیل دهد.
  • این پلتفرم در نسخه آزمایشی ارز دیجیتال خود با دستیابی به رکورد بیش از هزار گره تایید کنندگان باعث جذب هزاران نفر در بین کاربران خود شده است.
  • هدف از طراحی این پلتفرم، برقراری عدالت و برابری در بین طیف وسیعی از کاربران است.
  • انجام تراکنش ها در کمتر از یک ثانیه از جمله مهمترین ویژگی های این پلتفرم محسوب می شود.
  • این پلتفرم می تواند تمام ابزار توسعه اتریوم نظیر: مای اتر والت، متامسک، ترافل و ریمیکس را تحت پشتیبانی خود قرار دهد.

از جمله دیگر ویژگی های پلتفرم Avalanche می توان به پشتیبانی کامل آن از توکن‌های غیرقابل تعویض اشاره نمود.

پلتفرم آوالانچ
پلتفرم آوالانچ

چرا از پلتفرم آوالانچ به عنوان قاتل اتریوم نام برده می شود؟

پلتفرم آوالانچ، بستری امن را جهت انجام تراکنش های سریع و تمرکززدایی در حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. دنیای کریپتوکارنسی ها، دنیای پیچیده ای بوده که جهت فهم بهتر باید در مورد کلیدواژه های اصلی آن اطلاعات زیادی کسب نمود. اگر با دنیای کریپتوکارنسی ها آشنا باشید، مسلما با واژه ((قاتل)) به طور مکرر رو به رو شده اید. همانطور که ارز شیبا از همان ابتدا با ورود به بازار کریپتوکارنسی ها عنوان «قاتل دوج کوین» را از آن خود کرده، آوالانچ هم توانسته لقب ((قاتل اتریوم)) را از رسانه های مختلف دریافت نماید. اما بیایید بررسی کنیم که چرا چنین لقبی به آوالانچ داده شده است.

سرعت بالای پردازش تراکنش ها

با نگاهی به وبسایت رسمی آوالانچ، 3 عبارت فوق‌العاده سریع، کم‌هزینه و سازگار با محیط زیست را مشاهده خواهید کرد. همین 3 عبارت خود گویای تفاوت پلتفرم آوالانچ با شبکه اتریوم است. سرعت فوق العاده این شبکه توانایی انجام 4500 تراکنش در یک ثانیه را به راحتی فراهم می کند. در حالی که در شبکه اتریوم شاخص TPS (تراکنش‌های پردازش شده در هر ثانیه) از عدد 30 بالاتر نخواهد رفت.

کارمزد پایین شبکه (گس فی)

یکی از مهمترین معایب اتریوم، کارمزد بالای آن بوده که باعث شده این شبکه مشکلات مرتبط با مقیاس پذیری، جبران فعالیت ماینرها و ترافیک شبکه را برای کاربران ایجاد نماید. پلتفرم آوالانچ به این دلیل طراحی شده تا مشکلاتی از این قبیل را رفع نماید. بر طبق گزارشات منتشر شده از وبسایت رسمی این پلتفرم، هزینه انتقال در بلاک چین آوالانچ از 0.001 توکن AVAX بالاتر نخواهد رفت. همین امر می تواند دلیلی بر کارمزد پایین این شبکه در مقایسه با اتریوم باشد.

سازگار با محیط زیست

آوالانچ با پیروی از شبکه الگوریتم اثبات سهام (PoS) جهت تایید تراکنش ها به کامپیوترهای قدرتمند و تجهیزات پرهزینه نیاز ندارد. Validator ها با توجه به سهامی که به شبکه اختصاص می دهند، می توانند در تایید شبکه و پیشبرد امور آن مشارکت نمایند. در حالی که شبکه اتریوم از کامپیوترهای قدرتمند و ماینرهای گران قیمت در انجام تراکنش ها استفاده می کند. همین امر به مصرف بالای برق منجر شده و می تواند به محیط زیست، آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.

سخن آخر

پلتفرم آوالانچ، یکی از جدیدترین و موفق ترین پروژه ها در بازار کریپتوکارنسی ها است. این پلتفرم با استفاده از تجربیات گذشته ارزهای دیجیتال موفق و با ادغام آنها با تکنولوژی جدید توانسته خدمات فوق العاده ای را برای کاربران در امور سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها فراهم نماید. این پلتفرم با ویژگی های فوق العاده ای که داشته از آن به عنوان قاتل اتریوم نام برده می شود. سرعت بالای تراکنش ها در کمتر از یک ثانیه و کارمزد پایین این شبکه از جمله مهمترین ویژگی های آوالانچ در بازار کریپتوکارنسی ها به شمار می رود. در این مقاله سعی نمودیم تا شما را با ویژگی های این پروژه موفق و تفاوت آن با شبکه اتریوم آشنا نماییم. امیدواریم که با مطالعه محتوای مقاله پیش رو به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یافته باشید.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا