آموزشمقالات اختصاصی

پی پال (PayPal) چیست و چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال دارد؟

پی پال (PayPal) چیست و چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال دارد؟

پی پال (PayPal)، یکی از بزرگترین سیستم­های پرداخت آنلاین دنیا بوده که انجام تراکنش­های بین ­المللی، خریدهای اینترنتی و دریافت پول از سراسر جهان از طریق آن میسر می شود.

مقدمه

پی پال (PayPal) را می توان یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت آنلاین دنیا دانست که از طریق آن می توان به انجام تراکنش های بین المللی، خریدهای اینترنتی، انتقال و دریافت پول از سراسر جهان و… پرداخت. PayPal، نوعی سیستم پرداخت جهانی بوده که در بسیاری از کشورها مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. در این مطلب از سایت تترفا ما را همراهی کنید تا در مورد PayPal و ارتباط آن با ارزهای دیجیتال، اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مورد پی پال (PayPal) بیشتر بدانیم
در مورد پی پال (PayPal) بیشتر بدانیم

در مورد پی پال (PayPal) بیشتر بدانیم

آن دسته از افرادی که تراکنش های بین المللی و پرداخت های اینترنتی انجام می دهند، حتما با نام پی پال آشنایی دارند. یکی از مهمترین مزایای این سیستم پرداخت، انتقال بسیار راحت و سریع پول به تمام نقاط دنیا می باشد. در حال حاضر، تمام فروشگاه های بزرگ در دنیا از این سیستم پرداخت استفاده می کنند. متاسفانه، کشور ما به دلیل تحریم های موجود امکان استفاده از این سیستم پرداخت آنلاین را ندارد. البته راه هایی وجود دارد که بتوان به کمک برخی از واسطه ها از آن طریق از ارز دیجیتال PayPal استفاده نمود.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات پرداخت پی پال، عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات مالی و اقتصادی کاربر می باشد. PayPal، خدمات پرداخت خود را هم با کسب و کارهای کوچک هماهنگ و هم از کسب و کارهای بزرگ پشتیبانی می کند. PayPal با استفاده از سیستم ضد کلاهبرداری بسیار پیشرفته، امنیت را برای کاربران خود فراهم می کند. مجموع این ویژگی ها باعث شده که بتوان از این سیستم به عنوان بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا جهت انجام تراکنش های ارزی نام برد.

گذری بر پیشینه سیستم پرداخت آنلاین پی پال
گذری بر پیشینه سیستم پرداخت آنلاین پی پال

گذری بر پیشینه سیستم پرداخت آنلاین پی پال

پی پال در سال 1999، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود. این سیستم انتقال پول در سال 2001، سهام خود را به شرکت eBay عرضه کرد. ویژگی های خدمات این پلتفرم و شراکت آن با مسترکارت باعث محبوبیت استفاده از آن در بین کاربران شده است. گزارش ها حاکی از آن است که PayPal تا سال 2010 بیش از 100 میلیون کاربر داشته و حدود 25 ارز مختلف از این طریق مورد استفاده قرار گرفته است. در سال 2022، تعداد این کاربران به 350 میلیون نفر رسیده و این پلتفرم حدود 100 رمز ارز را پشتیبانی می کند.

آشنایی با مهمترین مزایای پی پال

پی پال به دلیل طراحی ویژه آن در بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و فیزیکی مورد استفاده قرار گرفته است. کاربردهای این پلتفرم از کسب درآمد تا خریدهای مجازی را دربرخواهد گرفت. از جمله مهمترین کاربردهای PayPal می توان به موارد زیر اشاره نمود.

انجام تراکنش های بین المللی

با استفاده از حساب ساده پی پال می توان تراکنش های بین المللی را به آسانی انجام داد. استفاده از این پلتفرم پرداخت برای مهاجران، دانشجویان و افرادی که به خارج از کشور سفر  می کنند را میسر می کند.

کسب آسان درآمدهای ارزی

آن دسته از افرادی که به حوزه ارزهای دیجیتال و کسب درآمدهای ارزی علاقه مند هستند می توانند از این سیستم پرداخت آنلاین استفاده نمایند. فریلنسرها در زمینه های تولید محتوا، طراحی وب سایت و… می توانند از طریق این شیوه پرداخت به درآمدهای ارزی قابل توجهی دست یابند.

ارز دیجیتال پی پال
ارز دیجیتال پی پال

خریدهای آنلاین

پی پال به عنوان  بهترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا از فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی پشتیبانی می کند. کاربران با برخورداری از حساب پی پال و شارژ کردن آن می توانند به راحتی خریدهای آنلاین خود را انجام دهند. در صورت خریدهای فیزیکی نیاز است که حتما وب سایت پذیرنده مورد پشتیبانی سیستم PayPal باشد.

ارز دیجیتال پی پال و تاثیر آن در روند پرداخت رمز ارزها

ارز دیجیتال پی پال به صورت اختصاصی جهت اجرای امور مربوط به سیستم پرداخت آنلاین این پلتفرم ایجاد شده است. این استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا می باشد که جای پیشرفت برای آن بسیار زیاد است. با روی کار آمدن ارز دیجیتال PayPal ارتباط نزدیکی بین سیستم پرداخت آنلاین این پلتفرم و سایر تنظیم کنندگان رمز ارزها ایجاد شد. به دلیل اینکه ارز PayPal به تازگی در سال 2022 به بازار ارزهای دیجیتال ورود نمود، نمی توان در مورد تاثیر آن در روند پرداخت صنعت ارزهای دیجیتال اظهار نظر کرد.

البته پیش بینی می شد که سیستم پرداخت آنلاین پی پال برای خود یک رمز ارز اختصاصی ایجاد نماید. تا قبل از ورود PayPal به بازار ارزهای دیجیتال، تمام تراکنش ها تنها بر اساس دلار آمریکا انجام می شد. اما پی پال با ورد به این عرصه توانست از ارز دیجیتال اختصاصی خود برای انجام تراکنش های کاربران بهره ببرد. کاربران این پلتفرم می توانند از طریق این سیستم پرداخت آنلاین و کیف پول های امن آن، تراکنش های ارزی خود را به راحتی انجام نمایند.

سیستم پی پال از 350 میلیون کاربر فعال برخوردار می باشد. این کاربران می توانند از این سیستم پرداخت آنلاین جهت خرید، فروش، نگهداری، ذخیره بیت کوین، اتر، بیت کوین کش و لایت کوین استفاده نمایند. PayPal با استفاده از رمز ارز اختصاصی خود علاوه بر فشار بر صنعت ارزهای دیجیتال می تواند تاثیر مهمی بر روی سیستم های بانکداری و پرداخت سنتی خود داشته باشد.

نتیجه گیری

پی پال را می توان یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت آنلاین دانست که با توجه به ویژگی های آن مورد توجه اکثر کاربران در سراسر دنیا قرار گرفته است. این سیستم با ایجاد رمز ارز اختصاصی خود توانست انقلاب عظیمی را در صنعت ارزهای دیجیتال و سیستم های بانکداری ایجاد نماید. در حال حاضر این پلتفرم جهانی با برخورداری از 350 میلیون کاربر قادر به پشتیبانی از 100 نوع ارز دیجیتال می باشد. از آنجا که رمز ارز PayPal به تازگی به عرصه ارزهای دیجیتال ورود نموده، اما نمی توان آینده قیمتی آن را پیش بینی نمود. در ایران استفاده از سیستم پرداخت PayPal با مشکلات عدیده ای همراه است. آن هم به دلیل تحریم هایی که برای کشور ایران وجود دارد. اما راهکارهای زیادی جهت دور زدن این مشکل وجود دارد. یکی از این روش ها، ایجاد حساب PayPal توسط واسطه ها برای کاربران ایرانی می باشد.

در این مقاله سعی نمودیم تا شما عزیزان را با سیستم پرداخت آنلاین پی پال و ارتباط آن با ارزهای دیجیتال آشنا نماییم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله به دغدغه های ذهنی شما عزیزان در مورد بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین دنیا (PayPal) و تاثیر آن بر صنعت ارزهای دیجیتال پاسخ داده باشیم.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا