آموزشاخبار

پنکیک سواپ چیست؟

پنکیک سواپ چیست؟

در سال‌های اخیر در دنیای بلاک‌ چین شاهد پروژ‌ه‌های جدیدی هستیم که در جهت سهولت و افزایش سرعت تراکنش‌ها و معاملات ارزهای دیجیتال مطرح می‌شوند. یکی از این نوآوری‌ها، راه‌اندازی صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap) است. این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بایننس اسمارت چین است که در کمتر از یک سال بعد از راه‌اندازی، مورد توجه کاربران حوزه ارز دیجیتال قرار گرفت. کاربرانی که به خرید توکن‌های صرافی‌‎هایی مثل بایننس علاقه دارند، خرید و فروش توکن cake را در برنامه‌های خود قرار داده‌ند. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست و در مورد روش‌های بدست آوردن آن صحبت خواهیم کرد.

پنکیک سواپ
پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است که در سپتامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پلتفرم به دلیل نقدینگی عظیم، مجموعه ویژگی‌های گسترده و پایگاه کاربری قابل‌توجه توانسته است به پدیده‌ای مهم در دنیای بلاک‌چین تبدیل شده است.

این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد بدون اتکا به خدمات متمرکز یا از دست دادن کنترل روی کلیدهای خصوصی خود، به طور کاملاً امن، بایننس کوین (BNB) و طیف گسترده‌ای از توکن‌های BEP-20 را معامله کنند. به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تمام معاملات در پنکیک سواپ به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

اگرچه تیم سازنده کاملاً ناشناس است، اما این پلتفرم توسط چندین شرکت امنیتی برجسته بلاک‌چین مانند Certik و Slowmist مورد بررسی قرار گرفته است. این پلتفرم همچنین کاملاً منبع باز است و وب‌سایت PancakeSwap و کد قرارداد هوشمند در دسترس عموم قرار گرفته است.

این پلتفرم از زمانی که در سپتامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد، نه تنها در تعداد کاربران و نقدینگی دارایی‌های پشتیبانی شده، بلکه در ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر، PancakeSwap را می‌توان یک اکوسیستم کامل از ابزارهای DeFi در نظر گرفت که همه آنها بر اساس توکن اصلی پلتفرم، رمز ارز کیک CAKE ساخته شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا