مقالات

ارز دیجیتال اوما یا یوما (Universal Market Access) چیست؟

ارز دیجیتال اوما یا یوما (Universal Market Access) چیست؟

در این مطلب از تترفا به بررسی ارز دیجیتال یوما می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه

ارز دیجیتال اوما یا یوما (Universal Market Access) به عنوان یک پلتفرم قراردادهای مالی غیرمتمرکز شناخته می‌شود.

اوما (UMA) برای ایجاد نوآوری‌های مالی ساخته شده ‌است که توسط بلاکچین‌های خصوصی و عمومی مانند بلاک چین اتریوم قابل استفاده است.

UMA خود را به عنوان پروتكلی برای ساخت دارایی مصنوعی (synthetic asset) توصیف می‌كند.

ارز دیجیتال یوما چیست؟
ارز دیجیتال یوما چیست؟

ایجاد آزادی اقتصادی توسط دسترسی جهانی به بازارها، و قادر ساختن افراد جهت دستیابی به موفقیت و ایجاد استقلال مالی، هدف اصلی رمزارز یوما یا اوما (UMA) است.

معرفی UMA

ارز‌ دیجیتال UMA با استفاده از مفاهیمی که از مشتقات مالی فیات گرفته شده است، یک پروتکل منبع باز تعریف می‌کند که به هر دو طرف قرارداد اجازه می‌دهد قراردادهای مالی خود را طراحی و ایجاد کنند.

قراردادهای UMA برخلاف مشتقات سنتی، فقط با مشوق‌های اقتصادی تضمین می‌شوند.

این قراردادها به صورت خودکار اجرا می‌شوند و همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

توکن یوما (UMA) از استاندارد ERC-20 بر بستر بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن‌های مصنوعی و قراردادهای مشتق خود را ایجاد کنند.

ارزش توکن‌های ارز دیجیتالUMA از دو طریق تضمین می‌شود:

دارندگان توکن ارز دیجیتال یوما (UMA) بر اساس انواع قراردادها می‌توانند به سیستم توسعه آن دسترسی داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مشارکت کنند.

هنگامی که قیمت بین مبادله‌کنندگان مورد اختلاف است، دارندگان توکن UMA درخواست‌های قیمت را از طریق مکانیزم تأیید داده انجام می‌دهند.

از صاحبان توکن‌های UMA گهگاه خواسته می‌شود که در یک دوره رأی‌گیری 2 مرحله‌ای در مورد قیمت قراردادهای مالی رأی دهند.

هر مرحله به مدت 24 ساعت باز است؛ بنابراین هر دوره رأی‌گیری 48 ساعت است.

دارندگان توکن ارز دیجیتال اوما (UMA) این فرصت را خواهند داشت که قبل از رأی‌گیری درباره رأی خود در کانال UMA Slack بحث کنند.

هدف پروژه UMA چیست‌؟

پروتکل‌های DeFi در Ethereum و سایر شبکه‌های بزرگ بلاک چین، نمی‌توانند مستقیماً داده‌های عمومی را دریافت کنند.

سرویس‌دهندگانی مانند Chainlink، Band و UMA به پروتکل‌های DeFi کمک می‌کنند تا داده‌های بازار را از طریق قراردادهای هوشمند به دست آورند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران، پروژه‌های اوراکل را به عنوان بلاکچین‌های مرتبط با DeFi در نظر می‌گیرند.

به عنوان نمونه، سایت CoinMarketCap، پروژه‌های Chainlink، UMA و Band Protocol را در دسته DeFi لیست می‌کند.

با وجود اینکه UMA زیرساخت‌های اصلی پروتکل‌های DeFi را فراهم می‌کند و سرویس‌هایی مانند staking را امکان‌پذیر می‌سازد، ارز دیجیتال UMA با سیستم عامل‌هایی مانند yEarn.Finance متفاوت است.

هدف اصلی‌ که توسعه دهندگان ارز دیجیتال یوما (UMA) به دنبال آن هستند، ایجاد آزادی اقتصادی توسط دسترسی جهانی به بازارها و همچنین ایجاد بازارهای غیر متمرکز است که افراد را قادر به دستیابی به استقلال کامل مالی می‌سازد.

راهنمای خرید UMA

برای خرید ارز دیجیتال UMA ابتدا باید از بین صرافی‌های آنلاین یک صرافی معتبر را انتخاب کنیم.

شما برای خرید از صرافی‌های آنلاین، برخلاف صرافی‌های ارز فیات، نیازی به مراجعه حضوری ندارید و در هر لحظه از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید از این صرافی‌ها اقدام به خرید ارز دیجیتال موردنظر خود کنید.

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های خارجی، شما فقط به یک ثبت‌نام ساده نیاز دارید و فرآیند احراز هویت فقط در معاملات خاص ممکن است لازم باشد. برای خرید اغلب آلت کوین‌ها شما نمی‌توانید از ریال، دلار یا به طور کلی ارزهای فیات استفاده کنید.

البته برخی صرافی‌های ایرانی تعداد معدودی از این آلت کوین‌ها را که در بازار ایران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به فروش می‌رسانند، ولی برای خرید اکثر آلت کوین‌ها مانند ارز دیجیتال یوما (UMA) نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

برای این منظور شما باید بعد از مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اختصاصی یک صرافی خارجی، از طریق خدمات جفت ارز اقدام به خرید ارز دیجیتال یوما (UMA) کنید.

جهت این کار کافی است ابتدا به یکی از صرافی‌های آنلاین مراجعه کنید و مشخص کنید که با چه ارزی می‌خواهید ترید کنید.

به عنوان مثال، زمانی که شما بخواهید با استفاده از بیت کوین، یوما (UMA) بخرید، باید به جفت ارزهای شامل بیت کوین مراجعه کنید.

در حال حاضر بیشترین معاملات ارز دیجیتال یوما (UMA) در صرافی‌های OKEx، Uniswap (V2)، MXC (MoCha)، Balancer، Hotbit و Binance انجام می‌شود.

و با مراجعه به این صرافی‌ها می‌توانید اقدام به خرید UMA نمایید. در این قسمت از سایت رمزارز می‌توانید قیمت ارز دیجیتال یوما (UMA) را مشاهده کنید.

کیف پول‌هایی که UMA را پشتیبانی می‌کنند

ارز دیجیتال uma

دو دسته اصلی کیف پول جهت ذخیره ارز دیجیتال اوما (UMA) وجود دارد: گرم و سرد.

یک کیف پول گرم کلیدهای شما را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند تا تقریباً از هر نقطۀ جهان که به اینترنت متصل باشید، به راحتی قابل‌دسترسی باشند.

اما آنها قطعاً بهترین گزینه نیستند؛ زیرا می‌توانند هک شوند و بودجه شما از آنها قابل سرقت است.

از طرف دیگر، کیف پول‌های سرد، کلیدهای شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و فقط در صورت تمایل، به اینترنت وصل می‌شوند.

بدیهی است که این امر باعث می‌شود که آنها امنیت بیشتری پیدا کرده و کمتر در معرض حملات هکرها قرار بگیرند.

با توجه به اینکه ارز دیجیتال اوما (UMA) بر بستر بلاکچین اتریوم می‌باشد، شما می‌توانید از تمامی کیف پول‌های اتریوم جهت ذخیره یا انتقال ارز دیجیتال اوما (UMA) استفاده کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید از کیف پول‌های کوینومی، تراست والت، اکسودوس و جکس جهت ذخیره سازی و مبادله ارز دیجیتال اوما (UMA) بهره بگیرید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال یک پروتکل منبع باز تعریف می‌کند که به هر دو طرف قرارداد اجازه می‌دهد قراردادهای مالی خود را طراحی و ایجاد کنند.

UMA بستری را ایجاد می‌کند تا همه بتوانند به بازارهای مالی دسترسی کامل و برابر داشته باشند.

همچنین با توجه به تغییرات قیمت یوما (UMA) در سال 2020 و جایگاه مناسب این رمزارز در بین سایر رمزارزها، می‌تواند گزینه مناسبی جهت بررسی و خرید و فروش باشد.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا