مقالات

اشتباهاتی که تازه واردان ارز های دیجیتال انجام می دهند

اشتباهاتی که تازه واردان ارز های دیجیتال انجام می دهند

در این مطلب از تترفا به بررسی اشتباهات تازه واردان ارز های دیجیتال می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند هیجان‌انگیز باشد اما بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید هنگام معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در دام‌ های رایج می‌افتند.

از شیوه‌های امنیتی ضعیف گرفته‌‌‌‌‌ تا فقدان دانش در مورد بازارهای کریپتو، تازه واردان و افراد جدید ممکن است به سرعت پول خود را از دست بدهند.

ما در این مطلب 10 اشتباه از بزرگترین اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال و اینکه چگونه می توانید از آنها اجتناب کنید را پوشش خواهیم داد.

آشنایی با اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال

1. فقدان دانش پایه رمزارزها

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو ممکن است جذب هیاهوهای پیرامون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شوند اما سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی مستلزم درک طبقه دارایی و نحوه عملکرد آن است.

سرمایه‌گذاری روی دارایی‌ ای که نمی‌دانید یا تلاش برای ترید رمزارزی بدون درک اصول اولیه نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، دستور العملی برای فاجعه و یکی از اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال است.

اشتباهات تازه واردان بازار ارز های دیجیتال
اشتباهات تازه واردان بازار ارز های دیجیتال

وقت گذاشتن برای آموزش پروژه های رمزنگاری مختلف و اهداف هر شرکت رمزنگاری شما را به سرمایه گذار بهتری تبدیل می کند.

2. نادیده گرفتن هزینه ها

در حالی که راه‌های زیادی برای خرید کریپتوکارنسی وجود دارد، سرمایه‌گذاران جدید ممکن است بدون اینکه بفهمند هزینه‌های گس در صرافی‌ها چگونه کار می‌کند، به خرید ارز دیجیتال بپردازند و یکی از اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال را مرتکب می شوند.

به عنوان مثال، خرید ارز دیجیتال با کارت اعتباری ممکن است با هزینه های اضافی (3٪ یا بیشتر) همراه باشد و همچنین می تواند با هزینه های اضافی از شرکت صادرکننده کارت شما همراه باشد.

بیشتر بخوانید : مهم ترین اشتباهات در معاملات فیوچرز در رمز ارز ها

دانستن اینکه کدام صرافی‌های کریپتو کارمزد پایین و بهترین روش برای خرید و ترید کریپتو ارائه می‌دهند، در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی می‌شود.

3. تفکر کوتاه مدت

وعده “سریع ثروتمند شدن” در بازار باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران جدید فقط کوتاه مدت فکر کنند و در حالی که احتمال به دست آوردن سودهای کلان در یک سرمایه گذاری رمزنگاری وجود دارد، احتمال از دست دادن تمام سرمایه شما به دلیل یک حرکت سرمایه گذاری بد نیز وجود دارد.

داشتن یک طرز فکر سرمایه گذاری بلندمدت به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری های رمزارز خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و روی انتخاب پروژه های با کیفیت بالاتر با سابقه طولانی تمرکز کنید.

به عنوان مثال تلاش برای ثروتمند شدن در 90 روز راه سریعی برای شکست است اما فکر کردن به سرمایه گذاری در حوزه کریپتو به عنوان یک فرآیند چند ساله به شما کمک می کند سبد ارزهای دیجیتال متفکرانه تری بسازید.

4. نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول های آنلاین

ارز دیجیتال یک ارز دیجیتال است و برای ذخیره آن به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارد. در حالی که استفاده از کیف پول آنلاین راحت‌تر است اما بسیار خطرناک‌تر از ذخیره‌سازی آفلاین ارز دیجیتال است.

کیف پول های آنلاین بیشتر مستعد آسیب پذیری هستند و هکرها می توانند کیف پول شما را از طریق کلاهبرداری یا هک رمزنگاری تخلیه کنند.

امن ترین راه برای ذخیره رمزنگاری شما در یک کیف پول سخت افزاری آفلاین است که در اصل یک USB با رمزگذاری سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته برای محافظت از کلیدهای خصوصی کریپتوی شما است.

5. فراموش کردن رمزهای عبور رمزنگاری یا عبارات بازیابی

از آنجایی که ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می شود، این کیف پول ها برای دسترسی به رمز عبور نیاز دارند. اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، ممکن است ارز دیجیتال شما قابل بازیابی نباشد.

اکثر کیف پول ها یک عبارت seed backup یا عبارت بازیابی برای دسترسی به وجوه دارند اما اگر آن عبارت seed گم یا فراموش شود، ممکن است گزینه دیگری برای بازیابی وجوه شما وجود نداشته باشد.

بنابراین یکی از اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال فراموش کردن رمز یا عبارت بازیابی است.

6. آدرس کیف پول اشتباه

انتقال کریپتو بین کیف پول‌های دیجیتال به این صورت است که چگونه از یک صرافی وجوهی را از یک طرف به طرف دیگر ارسال می‌کنید.

یکی از اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال این است که سعی می کنند وجوه رمزنگاری شده را به کیف پول شما منتقل کنند اما آدرس کیف پول را اشتباه تایپ می کنند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، رمزارز به یک آدرس کیف پول اشتباه ارسال می شود و ممکن است غیرقابل بازیابی باشد.

در حالی که خدمات بازیابی وجود دارد که ممکن است بتواند به این امر کمک کند اما ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

7. کلاهبرداری

به عنوان یک طبقه دارایی جدید، بازار ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداران است.

در واقع، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تنها در سال 2021 نزدیک به 700 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری سرقت شده‌‌‌‌‌ را گزارش کرد.

این مجرمان از تکنیک های پیچیده فیشینگ برای دسترسی به کیف پول رمزنگاری شما استفاده می کنند و شما را متقاعد می کنند که وجوه را به کیف پول خود منتقل کنید.

کلاهبرداری‌های رمزنگاری می‌توانند از طریق ایمیل یا برنامه‌های پیام‌رسانی اتفاق بیفتد و مجرمان وانمود کنند که به نفع شما عمل می‌کنند.

با اتصال کیف پول آنلاین به یک برنامه و دادن مجوز دسترسی به وجوه، کیف پول ها می توانند به خطر بیفتند.

و در حالی که این روش برای بسیاری از برنامه های رمزنگاری رایج است.

کلاهبرداران می توانند از این روش برای تخلیه وجوه کیف پول رمزنگاری استفاده کنند.

برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها، هرگز کیف پول آنلاین خود را به یک برنامه غیرقابل اعتماد متصل نکنید.

و بیشتر وجوه رمزارز خود را در کیف پول های سخت افزاری آفلاین نگه دارید.

همچنین هرگز رمز کیف پول، عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی خود را ندهید.

8. استفاده از اهرم

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو ممکن است با داستان‌هایی در مورد ثروتمند شدن از طریق ترید ارز دیجیتال گمراه شده‌‌‌‌‌ و سعی کنند از اهرم‌های مالی برای چند برابر کردن بازده خود استفاده کنند.

مشکل این است که معاملات اهرمی به وثیقه اولیه نیاز دارد و اگر معامله ضعیف پیش رود، ممکن است تمام وجوه خود را از دست بدهید.

به یاد داشته باشید، اهرم به دو صورت کار می کند و می تواند ضررهای شما را نیز چند برابر کند.

سرمایه گذاران جدید ارزهای دیجیتال بهتر است از معامله با اهرم اجتناب کنند و تنها پس از کسب تجربه تجاری کافی از آن استفاده کنند.

9. استراتژی تجارت بیش از حد پیچیده‌‌‌‌‌

سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال که سعی می‌کنند مستقیماً به استراتژی‌های معاملاتی پیچیده‌‌‌‌‌ ورود کنند.

زیرا برخی به آنها گفته‌اند که ممکن است به سرعت پول خود را از دست بدهند و به طور کلی از کریپتو صرف نظر کنند.

یادگیری تحلیل تکنیکال، سفارشات مشروط و نحوه عملکرد بازارهای کریپتو به زمان نیاز دارد.

سرمایه گذاری در رمزارز در واقع می تواند ساده باشد.

نیازی به ایجاد یک استراتژی معاملاتی پیچیده‌‌‌‌‌ برای تلاش و رشد سبد سهام خود نیست.

مشابه سرمایه گذاری سنتی، می توانید بدون نیاز به تجارت فعال و چسبیدن به نمودارهای رمزنگاری 24 ساعته‌‌‌‌‌، به طور متوسط هزینه دلار را به ارز دیجیتال تبدیل کنید.

10. خطاهای سفارش

در حالی که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند کوین‌ بیس، در ساده‌سازی خرید ارز دیجیتال تخصص دارند، بسیاری از آنها فرم‌های سفارش و پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده‌ای دارند که می‌تواند کاربران جدید را گیج کند.

هنگام ثبت سفارش، یک خطای اعشاری ساده می تواند هزاران هزینه داشته باشد و ضرر را چند برابر کند و این نیز یکی از اشتباهات تازه واردها در دنیای ارزهای دیجیتال است.

در واقع، یک خطای اخیر برای فروشنده ای که یک NFT پریمیوم را به جای 75 اتر به قیمت 0.75 اتر فروخت، نزدیک به 300,000 دلار هزینه داشت.

برای جلوگیری از این اشتباهات پرهزینه، همیشه سفارشات یا نقل و انتقالات خود را قبل از ارسال مجدد بررسی کنید.

کریپتو برگشت ناپذیر است، بنابراین بهتر است قبل از ارسال تراکنش مطمئن شوید.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا