مقالات

ارز دیجیتال استپن (STEPN) چیست؟ و این ارز چه آینده ای پیش رو خواهد داشت؟

ارز دیجیتال استپن (STEPN) چیست؟ و این ارز چه آینده ای پیش رو خواهد داشت؟

در این مطلب از تترفا به بررسی ارز استپن می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

کسب درآمد زمانی در حین پیاده‌روی ایده‌ای است که بیشتر مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

فرصتی برای بیرون رفتن، ورزش‌کردن و سود بردن از فعالیت‌های روزمره، مطمئناً جذابیت خود را دارد.

این ایده‌ای است که جری هوانگ (Jerry Huang) و یاون رانگ (Yawn Rong) هنگام تأسیس و راه‌اندازی STEPN، در دسامبر ۲۰۲۱ ارز دیجیتال کسب کنید، در ذهن داشتند.

محبوبیت STEPN در حال افزایش است؛ حتی با وجود حمله سایبری در ژوئن ۲۰۲۲! هر ماه دو تا سه میلیون کاربر در این برنامه فعال هستند که برای چنین پروژه جوان NFT رقم قابل‌احترامی است.

بررسی ارز استپن
بررسی ارز استپن

این شرکت همچنین در نوامبر سال گذشته ۵ میلیون دلار سرمایه از Sequoia Capital جذب کرد و در آوریل امسال سرمایه‌گذاری نامعلومی را از بازوی سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز Binance تضمین کرد.

در ادامه مطلب دید بهتری نسبت به اینکه استپن چیست؟ پیدا می‌کنید و پیش بینی قیمت ارز استپن و آینده استپن راهنمای شما در مسیر سرمایه‌گذاری است.

نگاهی به رمز ارز استپن

پیش از ورود به بحث آینده استپن نگاهی به ماهیت آن داریم؛ استپن یک برنامه تناسب‌اندام شبیه به سایر برنامه‌های ردیابی فعالیت بدنی مانند Strava است.

که مسافتی را که در طول پیاده‌روی و ورزش طی کرده‌اید را ثبت می‌کند. اما با STEPN، کاربران می‌توانند در حین انجام این کار، رمزارز نیز کسب کنند.

می توانید مطالعه کنید : بازی استپن (STEPN) چیست؟ و این بازی چه کارایی دارد؟

شما در این شبکه امکان آن را دارید تا با فعالیت‌های ورزشی به کسب درآمد و سود برسید.

عملکرد استپن

درست مانند سایر برنامه‌های تناسب‌اندام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از پیاده‌روی یا دویدن StepN را باز کنید.

ازآنجایی‌که این برنامه از GPS برای ردیابی حرکت شما استفاده می‌کند، نمی‌توانید از آن بر روی تردمیل استفاده کنید، بنابراین باید برای ورزش به فضای باز قدم بگذارید.

قبل از شروع حرکت، باید یک کفش ورزشی دیجیتالی انتخاب کنید که با سطح فعالیت برنامه‌ریزی‌شده شما مطابقت داشته باشد.

ASICS سال گذشته با STEPN همگام شد تا یک ست کفش ورزشی NFT در نسخه محدود تولید کند که می‌توانید آن را در Binance بخرید و طرح‌های بسیار جالبی نیز دارند.

اگر سرعت شما از محدوده فعالیت کفش ورزشی انتخابی شما بیشتر یا از آن کمتر شود، ژتونی کسب نمی‌کنید.

بنابراین کفش‌های خود را با دقت انتخاب کنید. می‌توانید پیاده روی (۱-۶ کیلومتر در ساعت)، آهسته دویدن (۴-۱۰ کیلومتر در ساعت) یا دویدن (۸-۲۰ کیلومتر در ساعت) را انتخاب کنید.

در طول تمرین، ارز دیجیتال استپن یعنی GST را برای هر دقیقه حرکت کسب می‌کنید.

میزان انرژی شما به تعداد (و چه نوع) کفش کتانی دیجیتالی شما مرتبط است.

برای مثال:

اگر یک کفش ورزشی معمولی ۲ Energy دارید، به این معنی که فقط برای مدت ده دقیقه می‌توانید درآمد کسب کنید (۱ انرژی = پنج دقیقه زمان کسب درآمد).

هرچه کفش‌های کتانی بیشتری بخرید ، مدت بیشتری می‌توانید حرکت کنید و درآمد کسب کنید.

سه کفش ورزشی به شما ۴ انرژی یا ۲۰ دقیقه زمان برای کسب درآمد می‌دهد، ۹ کفش ورزشی برای شما ۹ انرژی یا ۴۵ دقیقه زمان کسب می‌کند و غیره. شما می‌توانید دارایی خود را در کیف پول‌های استپن نگهداری کنید.

کفش‌های ورزشی منحصربه‌فردتر و باکیفیت‌تر نیز انرژی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کفش‌های ورزشی غیرمعمول، کمیاب و افسانه‌ای به ترتیب ۱، ۲، ۳ و ۴ انرژی به توانایی کسب درآمد شما اضافه می‌کنند.

بنابراین، اگر دو کفش ورزشی Rare و یک کفش ورزشی معمولی دارید، در مجموع ۸ انرژی (۴ انرژی شروع + ۴ انرژی جایزه) خواهید داشت و می‌توانید برای هر جلسه ۴۰ دقیقه GST دریافت کنید.

همچنین با راهنمای خرید استپن می‌توانید در مسیر خرید و فروش آن قرار بگیرید.

با آشنایی نسبی که از این پروژه و رمز ارز آن به دست آوردید حالا وقت آن است تا به سراغ پرسش اصلی مقاله برویم: آینده استپن چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

تاریخچه قیمت استپن (GMT)

زمان زیادی از تولد پروژه استپن نمی‌گذرد؛ تاریخچه قیمت و فعالیت آن در مقایسه با دارایی‌های دیجیتال معتبرتر مانند بیت کوین و اتریوم بسیار پایین است.

ارزش فعلی آن در بازار ۳۳۹،۴۱ میلیون دلار است و این نشان می‌دهد که پروژه هنوز در مرحله اولیه خود است.

بااین‌حال، پروتکل مبتنی بر سولانا از زمان اولین حضور خود در مارس ۲۰۲۲ در حال افت و خیز بوده است و همین آینده استپن را جذاب‌تر می‌کند.

GMT، توکن حاکم بر استپن، از زمان عرضه رسمی خود تغییرات قیمتی زیر را ثبت کرده است:

  • توکن گرین متاورس (GMT) که با قیمت ۰.۱۵ دلار در کانون توجه قرار گرفت، در ۱ آوریل ۲۰۲۲ به ارزش ۳ دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش قیمت ۲۰۰۰ درصدی در یک ماه است.
  • کوین استپن از آن زمان تاکنون از رالی‌های خود کم نکرده است. بااین‌حال، کاهش جزئی در بازار کریپتو باعث شد که حدود ۲۰ درصد از سود خود را کاهش دهد.
  • زیرا دارایی GMT ​​در ۴ آوریل ارزش خود را به ۲.۱ دلار کاهش داد.
  • در همین حال، این شیب موقتی بود؛ زیرا توکن STEPN دوباره مسیر خود را پیدا کرد. این دارایی دیجیتال جایگاه ازدست‌رفته را بازیابی کرد و دو هفته بعد به رقم جذاب ۳.۳ دلار رسید.
  • GMT به افزایش قیمت خود ادامه داد؛ ارزش این ارز در پایان ماه به ۳.۷ دلار افزایش یافت.
  • پس از آن، کوین STEPN در محدوده ۲.۵ تا ۳.۳ دلار معامله شد. این دارایی دیجیتال بعداً از این پیچ‌وخم قیمت عبور کرد و در تاریخ ۲۸ آوریل به بالاترین حد تاریخ خود یعنی ۴.۱ دلار رسید.چندین دارایی دیجیتال در هفته‌های اخیر به‌شدت از سوی بازار نزولی ضربه خورده‌اند. GMT جایگاه خود را ازدست‌داده است زیرا بازار رکود قابل‌توجهی داشته است.در زمان انتشار، GMT با ۱.۴ دلار معامله می‌شود که ۶۵.۷ درصد کمتر از ATH قبلی خود است.

روند تغییر قیمت و آینده استپن

از نظر شهرت، STEPN هنوز هم پروژه‌ای است که جای پای خود را در یک صنعت تا حد زیادی پیدا می‌کند.

بااین‌حال، تمرکز پروژه بر طیف کاملاً متفاوتی از نیازهای کاربران است و باعث می‌شود طرفداران بسیاری پیدا کند.

جالب است بدانید در جهان صنعت تناسب‌اندام ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

پلتفرم‌های وب ۲ مانند یوتیوب فقط به کاربران اجازه می‌دهند محتوای تناسب‌اندام ببینند یا در تولید محتوا با کسب درآمد محدود نقش داشته باشند.

بدون اینکه راهی برای کسب سود و خلق ثروت به آنها ارائه دهد.

STEPN این مشکل را حل می‌کند، زیرا با مسیری جذاب کاربران را تشویق می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند.

محبوبیت روزافزون STEPN تصادفی نیست، معجون جادویی پروژه در توکن‌های غیرقابل‌تعویض نهفته است.

این جادو اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ نشان داده شد، NFT ‌ها از آن زمان به بعد رشد کرده و به یک اکوسیستم شکوفا تبدیل شده‌اند.

این بخش فرعی پس از راه‌اندازی ۱۰۰۰۰ آواتار الگوریتمی منحصربه‌فرد به نام کریپتوپانک، موردعلاقه طرفداران قرار گرفت.

این مجموعه‌های دیجیتالی میلیون‌ها دلار فروخته شد و در واقع می‌توان گفت NFT معروف EVERYDAYS: THE FIRST 5000 DAYS بیپل (Beeple) کاتالیزوری برای همه شد.

آینده STEPN از سال ۲۰۲۳ به بعد

بازارهای مالی در طول دوره‌هایی تحت عنوان زمستان کاهش قیمت را تجربه می‌کنند و این سرنوشتی است که فضای کریپتو نیز به آن دچار شده است.

باتوجه‌به این موضوع، پیش بینی قیمت ارز استپن و آینده استپن (GMT) نشان‌دهنده این است که ارزش این دارایی دیجیتال در محدوده قیمت ۱۶ دلار در اوایل سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

کسب درآمد از بازی استپن همانقدر که جذاب است، نگهداری و معامله‌گری با ارزهای آن هم اهمیت دارد.

قبل از هر چیز چند نکته را مرور کنیم:

  • تیم توسعه دهنده باید توجه داشته باشند که توکن دیجیتال لازم است یک‌بار دیگر سرعت خود را افزایش دهد و در مرکز توجه قرار بگیرد.
  • بازیابی پروژه بر اساس یکپارچگی و اصول اساسی خواهد بود.
  • به‌ عنوان‌ مثال، لیست شدن ارز در صرافی‌های متمرکز محبوب به طور قابل‌توجهی قابلیت معامله توکن و آگاهی از برند آن را در بین سرمایه‌گذاران کریپتو افزایش می‌دهد.
  • اخیراً پلتفرم تجاری متمرکز بیت کوین ByBit جفت معاملاتی GMT/USDT را در پلتفرم خود لیست کرده است و همین گواهی بر روند روبه‌رشد پروژه است.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های ابتکار STEPN مؤلفه احساسی آن است. همه می‌دانند که ورزش دوپامین را آزاد می‌کند و منجر به شادی و رضایت بیشتر می‌شود.
  • یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های این امر، فواید سلامتی حفظ اندامی متناسب و تأثیر زیست‌محیطی طولانی‌مدت کاهش مسائل آب‌ و هوایی است.
  • STEPN بر بستر بلاک چین Solana ساخته شده است که به‌عنوان یکی از کارآمدترین پروتکل‌های انرژی در فضای رمزارزی معرفی شده است.
  • علاوه بر این، STEPN فعالیت‌های خود را در راستای تغییرات آب‌وهوایی بیشتر کرده است و با Nor که شرکت انرژی پاک است برای کمک به پرداخت ماهانه حذف کربن به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار همکاری می‌کند.
  • این بخشی از یک ابتکار گسترده‌تر برای تسهیل انتشار کمتر کربن از طریق بازار نوری است.

پیش بینی قیمتی استپن

  • پس از تجزیه و تحلیل قیمت‌های STEPN در سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳، حداقل قیمت STEPN حدود ۲.۷۱ دلار خواهد بود.
  • حداکثر قیمت مورد انتظار GMT ممکن است حدود ۳.۲۸ دلار باشد. به طور متوسط، قیمت معاملات ممکن است ۲.۷۹ دلار در سال ۲۰۲۳ باشد.
  • بر اساس تحلیل فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت STEPN، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، GMT حداقل و حداکثر قیمت‌های زیر را داشته باشد:
  • به ترتیب حدود ۴.۱۰ دلار و ۴.۶۵ دلار. میانگین هزینه معاملاتی مورد انتظار ۴.۲۱ دلار است.
  • کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال قیمت STEPN و نوسانات آن را در سال‌های گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.
  • فرض بر این است که در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت GMT ممکن است به ۶.۰۷ دلار کاهش یابد، در حالی که حداکثر آن می‌تواند به ۷.۱۶ دلار برسد.
  • به طور متوسط، هزینه معاملات حدود ۶.۲۴ دلار خواهد بود.
  • بر اساس تجزیه و تحلیل هزینه‌های STEPN توسط کارشناسان رمزنگاری، حداکثر و حداقل قیمت GMT در سال ۲۰۲۶ پیش بینی می‌شود ۱۰.۴۴ دلار و ۸.۷۵ دلار باشد. به طور میانگین با قیمت ۹.۰۷ دلار معامله خواهد شد.
  • کارشناسان رمزنگاری دائماً در حال تجزیه و تحلیل نوسانات STEPN هستند.
  • بر اساس پیش‌بینی‌های آنها، میانگین قیمت GMT تخمینی حدود ۱۲.۹۲ دلار خواهد بود. ممکن است به حداقل ۱۲.۴۷ دلار کاهش یابد، اما همچنان ممکن است در طول سال ۲۰۲۷ به ۱۵.۴۶ دلار برسد.
  • تخمین زده می‌شود که GMT در سال ۲۰۲۸ بین ۱۷.۴۱ تا ۲۱.۴۰ دلار معامله شود.
  • میانگین هزینه آن در طول سال حدود ۱۸.۰۶ دلار پیش بینی می‌شود.
  • سال ۲۰۲۹ با حداکثر قیمت GMT 30.84 دلار پیش‌بینی می‌شود.
  • با این حال، نرخ آن ممکن است به حدود ۲۵.۲۶ دلار کاهش یابد. بنابراین، میانگین قیمت معاملاتی مورد انتظار ۲۵.۹۸ دلار است.

چشم‌انداز بلندمدت پیش بینی قیمت ارز استپن

حضور استپن در فهرست‌های صرافی متمرکزتر باید بیشتر شود و شاهد محبوب‌تر شدن STEPN در بین سرمایه‌گذاران باشیم. در ژوئن ۲۰۲۲، استپن در بیش از ۷۰ صرافی متمرکز فهرست شده است.

فهرست‌های صرافی غیرمتمرکز (DEX) به پروژه جذابیت می‌بخشد و به سرمایه‌گذارانی که صرفاً در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) فعالیت می‌کنند اجازه می‌دهد تا با پروتکل تعامل داشته باشند.

تعامل بیشتر در اکوسیستم‌های NFT و Metaverse می‌تواند ارتباطات بیشتری را تقویت کند، زیرا ارزش زیربخش‌های نوپا در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد دلار است.

STEPN باتوجه‌به عناصر اجتماعی و بازی‌سازی شده‌اش، می‌تواند بهترین پروژه M2E در سال‌های آینده استپن باشد.

آیا آینده استپن روشن است؟

کوین استپن یک ارز دیجیتال جدید است که هنوز ارزش بازار کمی دارد. پروژه STEPN) GMT) یکی از هیجان‌انگیزترین پروتکل‌هایی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش بینی قیمت آینده استپن در سال ۲۰۲۵ (GMT) یش از حد مثبت است و انتظار داریم که این دارایی دیجیتال با قیمت ۱۰۰ دلار یا بیشتر معامله شود.

برای سال ۲۰۳۰ پیش بینی آینده استپن چنین است: حداقل با قیمت ۳۷.۸۳ دلار معامله می‌شود و حداکثر حداکثر ممکن آن ۴۵.۴۰ دلار است.

بنابراین، به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت GMT در سال ۲۰۳۰ حدود ۳۸.۸۶ دلار باشد.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا