مقالات

چگونه در بازار خرسی ایمن بمانیم و ضرر نکنیم؟ + نکاتی برای ایمن ماندن

چگونه در بازار خرسی ایمن بمانیم و ضرر نکنیم؟ + نکاتی برای ایمن ماندن

در این مطلب از تترفا به بررسی نکاتی برای ایمن ماندن در بازار خرسی می پردازیم.تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

بازارهای نزولی می توانند دوره های سختی برای سرمایه گذارانی باشند.

که اغلب با مشاهده سقوط ارزش دارایی های خود، شاهد کاهش تعداد فرصت ها برای کسب سود نیز هستند.

برای برخی، بازارهای نزولی زمان‌های نگران ‌کننده‌ ای هستند که آن ها را تهدید می‌کنند.

همه بازده‌های کسب‌ شده‌‌‌‌‌ در ماه‌های گذشته را از دست می دهند.

ایمن ماندن در بازار خرسی
ایمن ماندن در بازار خرسی

در حالی که برای برخی دیگر، بازارهای نزولی فرصت‌های زیادی را ارائه می‌کنند که کمتر کسی توانایی ریسک کردن برای اجرای آن را دارد.

در این مقاله، 7 نکته برای ایمن ماندن در بازار خرسی آورده‌‌‌‌‌ شده‌‌‌ است.

دیدگاه شما هر چه باشد، یک چیز قطعی است.

اقدام غیرمنطقی و عدم کاهش صحیح خطرات می تواند منجر به عواقب فاجعه آمیزی شود.

به این ترتیب، ایده خوب این است که برای درک نحوه محافظت از خود در یک بازار نزولی، چه در برابر تهدیدهای خارجی، چه خطرات ناشناخته یا حتی تصمیمات بد خود، کمی وقت بگذارید.

نکاتی برای ایمن ماندن در بازار خرسی

بیمه غیرمتمرکز را در نظر بگیرید

رمزارزها به عنوان یک طبقه دارایی فوق‌العاده فرار شناخته شده‌اند که می‌توانند برای تضمین سودهای فوق‌العاده یا قفل کردن زیان‌های سرسام‌آور مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که بسیاری از معامله گران به دلیل اندازه دقیق پوزیشن، استراتژی های ورود و خروج مشخص و درک کامل درمورد نسبت ریسک به ریوارد، برای مقابله با نوسانات ارزهای دیجیتال به خوبی مجهز هستند.

اما در واقع تعداد کمی از آنها خطرات امنیتی ناشی از استفاده متمرکز و غیرمتمرکز را در نظر می گیرند.

تنها در سه ماه گذشته، چندین پلتفرم اصلی پس انداز ارزهای دیجیتال متمرکز تحت فشار قرار گرفته‌‌‌‌‌ اند.

نتیجه مشترک چیست؟ بسیاری از سرمایه گذاران متحمل زیان تقریباً کلی شدند.

با ادامه بازار نزولی، این احتمال وجود دارد که تعدادی از پلتفرم‌های محبوب‌تر سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، در ماه‌های آینده سقوط کنند.

اگرچه تشخیص اینکه کدام پلتفرم‌ها بیشتر در معرض خطر هستند دشوار است اما اکنون می‌توان با استفاده از بسترهای بیمه غیرمتمرکز، خطر از دست دادن وجوه ناشی از یک رویداد نامطلوب را به طور کامل کاهش داد.

توجه به بیمه غیر متمرکز:

بنابراین یکی از نکات ایمن ماندن در بازار خرسی، توجه به بیمه غیرمتمرکز است.

این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از طریق طیف وسیعی از محصولات بیمه غیرمتمرکز در برابر هک، سرقت، شکست قراردادهای هوشمند و موارد دیگر، از دارایی و سرمایه خود دفاع کنند.

با پرداخت هزینه پوشش و بیمه غیرمتمرکز به عنوان راهی برای ایمن ماندن در بازار خرسی، کاربران (همانطور که در شرایط و ضوابط خط‌مشی آنها تعریف شده است) محافظت می‌شوند.

که می‌تواند آنها را از ضررهای احتمالی فاجعه‌بار در برخی شرایط نجات دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از پلتفرم‌های بیمه غیرمتمرکز دارای یک سیستم پرداخت اختیاری هستند.

توجه به بیمه غیر متمرکز در بازار خرسی
توجه به بیمه غیر متمرکز در بازار خرسی

که بررسی می‌کند که آیا خسارت‌ها را بر اساس شرایط و ضوابط سیاست پوشش پرداخت می‌کند یا خیر.

همانطور که گفته شد، مشوق ها و مجازات ها معمولاً برای اطمینان از اینکه ارزیابان صادقانه عمل می کنند وجود دارد.

از شر دارایی های بیش از حد ارزش گذاری شده خلاص شوید

اگر شبیه اکثر سرمایه گذاران هستید، احتمال اینکه حداقل تعداد انگشت شماری از دارایی ها را در سبد خود داشته باشید وجود دارد که شانس کمی برای بازگشت به شکوه سابق خود دارند.

با این وجود، شما آن‌ها را نگه می‌دارید زیرا نمی‌خواهید ضررهای خود را قفل کنید یا همچنان برای آن احتمال اندک مقاومت می‌کنید که ممکن است ناگهان یک حرکت شهاب‌سنگی را آغاز کنند.

متأسفانه، دارایی هایی که به طور قابل توجهی بالاتر از ارزش ذاتی یا مطلوب خود معامله می شوند، به ندرت این قیمت را در طولانی مدت حفظ می کنند.

ادامه مطلب:

این موضوع معمولاً زمانی دیده می‌شود که سهام برای مدتی بیشتر از نسبت P/E خود معامله می شود و به عدد معقول‌تری باز می‌گردد .

و همچنین زمانی دیده می‌شود که ارزهای رمزپایه ضعیف اساسا تبلیغات خود را از دست می‌دهند و فشار فروش شروع به افزایش می‌کند.

با ردیابی دوره‌ای پایه‌ ای دارایی‌های انتخابی خود، از جمله وضعیت توسعه، ابزار، بودجه، اندازه و احساسات جامعه، نقدینگی و درک عمومی، می‌توانید شروع به شناسایی دارایی‌های موجود در پرتفوی خود کنید که احتمالاً در افق زمانی شما با مشکل مواجه می‌شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه ایده خوب برای ایمن ماندن در بازار خرسی این است که برای هر دارایی که در اختیار دارید، یک استراتژی خروج تعریف کنید.

و در صورت نیاز، زیان خود را در اسرع وقت کاهش دهید. ممکن است بخواهید استراتژی خروج خود را به طور خودکار با تنظیم سفارشات فروش محدود خود، درست زیر نقاط حمایتی حیاتی یا فروش بازار در جایی که نقدینگی اجازه می دهد، اعمال کنید.

فروش با زیان می‌تواند آسیب‌زا باشد اما نگه داشتن دارایی‌های از دست رفته در بلندمدت می‌تواند منجر به زیان‌های بالقوه ویرانگر شود.

شما باید از به اصطلاح «اثر انحصاری» آگاه باشید که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران وقتی می‌دانند اساساً هیچ شانسی برای بازیابی وجود ندارد، دارایی‌ها را نگه می‌دارند.

و دارایی‌هایی را می‌فروشند که پتانسیل بیشتری برای قفل کردن سود دارند.

بدون اینکه خیلی عجول باشید، این یک مهارت خوب است که بتوانید زودتر از موقعیت های از دست رفته‌‌‌‌‌ خارج شوید بدون اینکه بیش از حد دلبسته آن و درگیر احساسات شوید.

به همین ترتیب، از تمایل به تجارت انتقام جویانه اجتناب کنید که می تواند اغلب منجر به ضرر بیشتر شود.

پس به یاد داشته باشید داشتن استراتژی خروج، یکی از راه های ایمن ماندن در بازار خرسی است.

به ارزش گذاری ها بسیار توجه کنید

در طول یک بازار صعودی، ارزهای رمزنگاری شده‌‌‌‌‌ که به خوبی تبلیغ می‌شوند، تمایل به دستیابی به ارزش‌های خارق‌العاده ای در بازار دارند که اغلب به طور چشمگیری از ارزش ذاتی آنها فراتر می‌رود.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این ارزش معمولاً در یک بازار نزولی سقوط می کند زیرا ارزهای رمزپایه که از ارزش ذاتی خود دور هستند از قیمت بالای خود سقوط می کنند.

متأسفانه تعداد کمی از معامله گران به ارزش گذاری دارایی های خود توجه می کنند.

آنها به جای اینکه ارزش گذاری های بیش از حد را پیش بینی چیزهای آینده بدانند (یعنی سقوط)، در عوض معتقدند که این موضوع نشانه قدرت است.

دلتای بین ارزش بازار در گردش (قیمت توکن * عرضه در گردش) و ارزش گذاری (قیمت رمز * عرضه کل) معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد زیرا بخش بیشتری از عرضه توکن باز می شود.

به همین دلیل، برای ایمن ماندن در بازار خرسی عاقلانه است که به ارزش‌گذاری‌های انجام شده‌‌‌‌‌ در بازارهای نزولی توجه کنیم.

زیرا عرضه مازاد ناشی از باز کردن قفل، کمک هزینه‌های اکوسیستم، توکن‌های بازاریابی و غیره می‌تواند بر ارزش آن تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین اگر تقاضا کاهش یابد، دو برابر می‌شود.

این موضوع را می توان به راحتی از طریق صفحه اطلاعات کلی کوین ردیابی کرد، جایی که به جزئیات عرضه در گردش، کل عرضه و ارزش بازار اکثر ارزهای دیجیتال پرداخته‌‌‌‌‌ می شود.

اگر تفاوت زیادی بین ارزش بازار و FDV وجود داشته باشد، این موضوع می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد.

لیکویید استیکینگ (Liquid Staking) را در نظر بگیرید

استیکینگ یک روش فوق العاده محبوب برای کسب بازدهی معقول در دارایی های دیجیتال مبتنی بر POS یا DPOS و یکی از نکات ایمن ماندن در بازار خرسی است.

اما این بازده با هزینه فرصت همراه است، اکثر پروتکل‌های سهامداری از کاربران می‌خواهند دارایی‌های خود را برای مدت زمان مشخصی قفل کنند.

این کار ممکن است در برخی موارد برای روزها، هفته ها، ماه ها یا حتی چند سال باشد. (به عنوان مثال اتر)

در طول این مدت، فرصت‌های بالقوه سودآوری می‌تواند به وجود بیاید، مانند افزایش سرسام‌آور قیمت دارایی بدون دلیل موجه اما به دلیل دوره قفل اجباری، شما نمی توانید دارایی خود را برای سرمایه گذاری بفروشید.

به همین ترتیب، یک رویداد نامطلوب می‌تواند بر دارایی یا بلاک چین زیربنایی آن تأثیر بگذارد و شما نتوانید از موقعیت خود خارج شوید.

مثال:

مثال این موضوع می تواند ارز دیجیتال لونا باشد که پس از سقوط استیبل کوین UST ارزش خود را از دست داد.

سهامداران LUNA در یک دوره شرط بندی 21 روزه قفل شدند و مجبور شدند شاهد کاهش توکن هایشان از بیش از 86 دلار به کمتر از 0.001 دلار در بازه زمانی یک هفته باشند.

لیکویید استیکینگ یک راه حل بالقوه برای این چالش فراهم می کند و یک راه ایمن ماندن در بازار خرسی است.

در حال حاضر تعدادی پلتفرم وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا توکن های خود را بدون قربانی کردن نقدینگی خود به اشتراک بگذارند.

این پلتفرم‌ها از نظر نحوه کار متفاوت هستند اما معمولاً زمانی که کاربران دارایی‌های اصلی خود را به اشتراک می‌گذارند، تعداد معادلی از توکن‌های مشتق کاملاً نقدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این توکن های مشتق را می توان بدون محدودیت فروخت، معامله کرد یا استفاده کرد؛ یا می توان از آنها برای بازخرید توکن های استیک شده پس از سپری شدن یک پنجره زمانی معین استفاده کرد.

با این حال، باید توجه داشت که توکن‌های لیکویید استیک معمولاً با تخفیف جزئی نسبت به دارایی‌های بومی معامله می‌شوند.

و زمانی که دارایی پایه نوسان شدیدی را تجربه می‌کند، این تخفیف افزایش می‌یابد.

تحقیقات خود را بالا ببرید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد سرمایه‌گذاری و معاملاتی و ایمن ماندن در بازار خرسی، آگاهی بهتر است.

در عمل، این موضوع به معنای بهره برداری از منابع داده‌‌‌‌‌ مناسب و استفاده از ابزارهای مناسب برای استخراج بینش عملی است.

به هر حال، یک سرمایه‌گذار آگاه اغلب موفق است و در بازار نزولی که در آن حرکت‌های اشتباه می‌تواند منجر به عواقب اغراق‌آمیز شود، این سرمایه‌گذار موفق است.

خوشبختانه، انبوهی از اطلاعات موجود است که به شما کمک می کند نه تنها در صدر بازار بمانید، بلکه به بینش هایی که دیگران از دست می دهند و تجارب آن ها نیز دسترسی داشته باشید.

از ده‌ها پلتفرم تحلیلی موجود گرفته تا انبوهی از تحقیقات موجود، اکنون می‌توان در اکثر پروژه‌ها، بازارها و روندها به خوبی مطالعه کرد.

به عنوان مثال در CoinMarketCap، مجموعه گسترده‌ای از ابزارها و منابع ارائه می شود که می‌توانید از آنها برای مطلع شدن از فرصت‌های جدید و پیگیری پروژه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید:

یک نمونه کار بسازید و از ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود مطلع شوید.

از بهترین و بدترین ارزهای دیجیتال در 24 ساعت، 7 روز یا 30 روز گذشته مطلع شوید.

رویدادهای مهم آینده را با استفاده از تقویم رویدادهای CoinMarketCap مرور کنید.

از ویژگی فروش آینده برای پیگیری فروش NFT آتی استفاده کنید.

از برنامه CoinMarketCap برای تنظیم هشدارها و نظارت بر سرمایه گذاری های خود استفاده کنید.

برای کسانی که می‌خواهند رویکردی مبتنی بر داده‌ها را برای استراتژی سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنند، چندین پلتفرم تجزیه و تحلیل و ردیابی زنجیره‌ای را ارائه می‌دهند.

بسیاری از آنها یک طرح رایگان (یا حداقل یک آزمایش رایگان) دارند.

و می توان از آنها برای شناسایی زودهنگام روندها و شناسایی نقاط ورود/خروج، علاوه بر علائم هشدار دهنده احتمالی استفاده کرد.

برخی از محبوب ترین این پلتفرم ها عبارتند از Nansen، IntoTheBlock، Glassnode، Dune Analytics و Santiment.

سبد خود را متنوع کنید

ارزهای رمزپایه پتانسیل ایجاد بازدهی باورنکردنی یا زیان‌های سنگین را دارند مانند هر استراتژی سرمایه گذاری، هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که برد شما بیشتر از ضرر شماست.

تنوع بخشی یکی از بهترین راه ها برای انجام این امر و ایمن ماندن در بازار خرسی است.

به جای اینکه همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید و امیدوار باشید که یک سکه/توکن به صورت سرسام آور رشد کند، این کار مطمئن‌تر است.

که سهم های خود را با تقسیم وجوه خود بر روی انواع دارایی‌های نامرتبط پوشش دهید.

متأسفانه، گفتن این موضوع در مورد ارزهای دیجیتال آسان تر از انجام آن است.

زیرا اکثریت قریب به اتفاق ارزهای رمزنگاری شده‌‌‌‌‌ از بیت کوین پیروی می کنند.

با این حال، به طور بالقوه می‌توانید با تقسیم سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های مختلف، مانند DeFi، کوین‌های L1، راه‌حل‌های L2، توکن های حاکمیتی، دارایی‌های متاورس و غیره، ریسکتان را کاهش دهید.

و با انجام این کار، به خود کمک می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید.

که پورتفوی شما می‌تواند در برابر شوک‌های ناگهانی در هر بخش خاصی مقاومت کند.

در حالی که همچنان روند صعودی را که می‌تواند با انتخاب برندگان در سایر بخش‌ها همراه باشد، حفظ کنید.

ادامه مطلب:

با مجموعه ای ترکیبی از دارایی ها، می توانید به پورتفوی خود کمک کنید تا زیان را بهتر جذب کند.

و در عین حال در معرض رشد بالقوه در طیف وسیعی از بخش های نامرتبط قرار بگیرید.

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های متعددی برای کمک به ساده‌تر کردن این فرآیند پدید آمده‌اند.

یکی از ساده ترین آنها یک پرتفوی توکنیزه شده‌‌‌‌‌ است که به شما امکان می دهد از طریق یک توکن، در معرض چندین دارایی قرار بگیرید.

اینها شامل صندوق شاخص رمزگذاری شده‌‌‌‌‌ Crypto20 است که امکان تنوع به 20 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار را می دهد و همچنین شاخص پالس DeFi که طیف وسیعی از توکن های DeFi را ردیابی می کند.

برخی نیز ترجیح می دهند از طیف وسیعی از روش های سرمایه گذاری برای کاهش ریسک استفاده کنند:

به عنوان مثال، استفاده از مشتقات برای پوشش ریسک در موقعیت‌های اسپات در زمان‌های نوسان شدید یا تقسیم سرمایه‌گذاری‌ها در طیف وسیعی از پلتفرم‌ها برای کاهش خطر رویدادهای قوی سیاه، مانند هک، خرابی یا سوء استفاده.

با افزایش پیچیدگی چشم انداز سرمایه گذاری، تعداد جهت های حمله بالقوه افزایش می یابد. اگر موقعیت های شما در معرض این نوع خطرات است، عاقلانه است که اقدامات محافظتی انجام دهید.

اینفلوئنسرها را آنفالو کنید و DYOR انجام دهید

متأسفانه صنعت ارزهای دیجیتال مملو از متخصصان و دانشمندان خودخوانده است.

که بسیاری از آنها واقعاً معتقدند که می توانند آینده را پیش بینی کنند.

و اطمینان حاصل کنند که مخاطبانشان نیز همین فکر را می کنند.

اما در حالی که برخی از اینفلوئنسرها اخلاقی هستند و محدودیت ها و خطاپذیری خود را به طور کامل مورد بحث قرار می دهند.

برخی دیگر پیروانی به ظاهر فرقه ای ایجاد کرده اند که اساساً هر چیزی را که تبلیغ می کنند با تحقیقات کم یا بدون تحقیقات اضافی خریداری می کنند.

حقیقت این است که اکثر اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال در زمینه مالی کار نکرده اند.

و اکثریت قریب به اتفاق فاقد تجربه لازم برای جداسازی پروژه های واقعا امیدوارکننده از مشاغل تبلیغاتی کوتاه مدت هستند.

بیشتر از این، بسیاری از اینفلوئنسرها به سادگی برای تبلیغ میم کوین یا پروژه نیمه کاره بعدی پول می گیرند.

و نمی گویند که برای این کار دستمزد دریافت کرده اند.

تحت عبارت رایج “نه به مشاوره مالی (NFA)”، بسیاری از اینفلوئنسرها در مورد پروژه های خاص با مخاطبان اغلب ساده لوح و تأثیرپذیر صحبت می کنند.

که در نتیجه بسیاری از آنها خرید می کنند و به بهترین اتفاق ها امیدوار هستند.

نتیجه :

همانطور که اغلب شما انتظار دارید، این کاربران اغلب شکست می خورند و بیشتر آنها سرمایه خود را از دست می دهند.

همیشه وقتی کسی به شما می‌گوید چیزی بخرید، دیدگاهی شکاکانه داشته باشید، به‌ویژه زمانی که سابقه طولانی موفقیت در این صنعت ندارند و این شک کردن یکی از راه های ایمن ماندن در بازار خرسی است.

به یاد داشته باشید: همه در بازار صعودی متخصص هستند.

در زمان اوج تشنج، اغلب اشتباه کردن با هر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دشوار است. به همین دلیل، مهم است که برای انجام تحقیقات خود (DYOR) وقت بگذارید.

یعنی استفاده از منابع اطلاعاتی اولیه، ارائه دهندگان داده‌‌‌‌‌ و هر سیستم تحلیل دیگری که فکر می کنید می تواند به شما کمک کند.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا