آموزشرمز ارز

ارز دیجیتال ILV چیست؟ و نحوه استیکینگ کردن این ارز چگونه انجام می شود؟

ارز دیجیتال ILV چیست؟ و نحوه استیکینگ کردن این ارز چگونه انجام می شود؟

در این مطلب از تترفا به بررسی ارز ILV  و نحوه استیکینگ این ارز می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

به‌ کارگیری فناوری شبکه‌های بلاکچین در سال‌های اخیر، هم باعث شکل‌ گیری بازار ارزهای دیجیتال و هم موجب ظهور نسلی جدید از صنعت گیمینگ شده است.

با تمامی این اوصاف و رشد چشمگیر این فناوری هنوز هم اثری از یک بازی تمام‌عیار که مبتنی بر سیستم بلاکچین باشد، نیست.

البته، اخیراً و با اوج‌گیری پلتفرم ایلوویوم (Illuvium)، بودجه و ساختار مورد نیاز برای ارائه یک بازی از نوع P2E فراهم شده است.

در این مقاله قرار است تا قابلیت‌های ایلوویوم را بررسی کنیم و به این بپردازیم که ارز ILV چیست.

طبق وعده‌ای که تیم بنیان‌گذار و توسعه‌دهنده Illuvium داده، باید منتظر یک بازی همه‌چیزتمام بود که علاوه بر گرافیک چشمگیر، ظرفیت‌های درآمدزایی بازی‌های Play to Earn را هم دارد.

ایلوویوم قصد دارد کلاس بالاتری از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین ارائه دهد تا تجربه‌ای جدید از دنیای متاورس برای گیمرها به ارمغان آورده شود.

اما این کار چگونه عملی می‌شود و آیا بازی ایلوویوم می‌تواند به تمامی اهدافی که به آن می‌بالد، جامه عمل بپوشاند؟

پلتفرم Illuvuim چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

ایلوویوم (Illuvium) یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که در فضایی از نوع RPG و در جهان باز (Open World) اتفاق می‌افتد.

آنچه که از آن با عنوان جهان باز یاد می‌شود، محیطی از بازی‌های کامپیوتری است که در خارج از کره زمین و در کهکشانی دیگر اتفاق می‎افتد.

در بازی ایلوویوم، موجوداتی با نام‌های Illuvial زندگی می‌کنند که گیمرها باید آن‌ها را جمع‌آوری کنند تا به واسطه آن‌ها کسب درآمد داشته باشند.

همه موجودات دنیای ایلوویوم دارای کلاس بازی خاص و قابلیت‌های خودشان هستند.

بسته به سطوح (level) و مراحلی که گیمر با موفقیت پشت سر می‌گذارد، Illuvialها هم قدرتمندتر می‌شوند و برای مقابله با حریفان، صف‌آرایی می‌کنند.

در حال حاضر، دو آلتکوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 برای بازی ایلوویوم طراحی شده‌اند که روی بستر شبکه بلاکچین اتریوم قرار دارند.

توکن‌های ILV و sILV. دارندگان هرکدام از این توکن‌ها می‌توانند از ILV برای استکینگ، افزایش نقدینگی، کسب جایزه و پاداش و همچنین شرکت در رای‌گیری‌های حاکمیت شبکه استفاده کنند.

ایلوویوم (Illuvium) چیست؟
ایلوویوم (Illuvium) چیست؟

دارندگان توکن ILV پس از ماینینگ، برای یک دوره موقتی اصطلاحاً قفل می‌شوند و سپس می‌توان آن‌ها را برای کسب پاداش استفاده کرد.

این در حالی است که sILV چنین ویژگی منحصربه‌فردی ندارد و آن را می‌توان بلافاصله در محیط بازی به‌کار گرفت.

گیمرها می‌توانند از NFTها برای نشان دادن موجودات موسوم به Illuvial در محیط بازی استفاده کنند و نهایتاً این NFTها را برای کسب درآمد به‌فروش برسانند.

به‌عبارت ساده‌تر، Illuvialها چیزی جز توکن‌های NFT نیستند و با شکار آن‌ها عملاً می‌توان به آثار هنری دست یافت.

ایلوویوم (Illuvium) چگونه کار می‌کند؟

بازی ایلوویوم از نوع نقش‌آفرینی یا RPG است و گیمر باید در نقش یک شکارچی در دنیای عجیب‌وغریب هیولاها شروع به بازی کند.

گیمرها باید در محیط فانتزی و بامزه ایلوویوم به‌دنبال موجوداتی به‌نام Illuvial باشند و پس از شکست دادن، آن‌ها را در قالب NFT تسخیر کنند.

پس از اینکه گیمر، NFTهای مربوط به هیولاها را جمع‌آوری کرد، می‌تواند مجموعه هنری خود را در هر بازار دیگری در دنیای کریپتوکارنسی بفروشد.

البته گیمرها می‌توانند بیخیال فروختن NFTهای مربوط به هیولاها شوند و از موجودات تسخیرشده به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای شکست دادن رقبا استفاده کنند.

بازی ایلویم این امکان را فراهم کرده است تا کاربران هم در نقش یک معالمله‌گر ارز دیجیتال و هم در نقش یک گیمر هدفمند ظاهر شوند.

با توجه به این ویژگی‌های پلتفرم Illuvuim است که انتظار می‌رود، هیچ پروژه‌ای نتواند در صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، چنین موفقیتی به‌دست بیاورد.

ارتباط بازی ایلوویوم با ارز دیجیتال ILV چیست؟

علی‌ رغم اینکه مکانیزم اصلی بازی با توجه به جمع‌ آوری و سفارشی‌سازی NFT های داخل بازی صورت می‌گیرد، گیمرها می‌توانند با پرداخت ILV، قابلیت‌ها و امکانات مورد نظرشان را فراهم کنند.

همچنین امکان ادغام و ترکیب کردن چندین NFT مربوط به Illuvialها وجود دارد و می‌ توان پس از افزایش سطح همه آنها به یک نقطه خاص، به سودآوری قابل توجهی دست یافت.

ساختار Illuvial ها به نحوی است که باید آنها را در یک تکه یا shard نگهداری کنید.

هرچقدر یک Illuvial قدرتمندتر باشد، shard مورد نظر هم باید قدرتمند باشد تا نگهداری آن، موفقیت‌آمیز باشد.

اگر Illuvial مورد نظر آسیب ببیند، این امکان وجود دارد تا به‌مرور زمان و در طی یک دوره کوتاه، خود به‌ خود بهبود پیدا کند و سالم شود.

با تمامی این اوصاف، اگر گیمر قصد داشته باشد تا به روند بهبود Illuvialها سرعت ببخشد، می‌تواند از توکن‌ های ILV برای این کار استفاده کند.

توکن ILV چیست و چه کاربردهایی دارد؟

توکن ILV بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده و در بلاکچین اتریوم برای بهینه‌سازی محیط بازی ایلوویوم قرار دارد.

نحوه تعیین ارزش و قیمت‌گذاری توکن ILV با توجه به میزان موفقیت بازی و پتانسیل سودمندی آن در پروژه‌های استیکینگ انجام می‌شود.

دوره موقتی قفل شدن توکن‌های ILV پس از کسب پاداش، تقریباً یک‌سال است و در طی این دوره نمی‌توان به آن دست زد یا از آن در محیط بازی استفاده کرد.

مجموع عرضه کل هر دو توکن بومی ایلوویوم یعنی ILV و sILV برابر با ۷ میلیون است.

از این ۷ میلیون، ۳ میلیون توکن برای جایزه و پاداش کاربران توزیع شده و حداکثر میزان قابل توزیع آن هم برابر با ۱۰ میلیون واحد ILV است.

در حال حاضر ۳ کاربرد اصلی برای توکن ILV تعریف شده‌اند:

گیمرها می‌توانند برای کسب موفقیت و دستاوردهای مختلف در هنگام بازی، توکن‌های ILV را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

دارندگان توکن‌های ILV می‌توانند از طریق سازمان غیرمتمرکز و خودمختار ایلوویوم (DAO) در مدیریت و حاکمیت بازی شرکت داشته باشند.

شورای موسوم به Illuvinati امکان همکاری سازمان DAO با شرکت‌کنندگان، ارائه پیشنهادهایی برای بهبود بازی و سایر تغییرات را فراهم می‌کند.

دارندگان توکن ILV می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در خزانه Illuvium به ‌اشتراک بگذارند تا میزان نقدینگی سیستم افزایش یابد.

سهامداران خزانه Illuvuim، پاداش‌هایی از جنس توکن‌های ILV و sILV دریافت می‌کنند.

به‌دلیل اینکه توکن ILV با توجه به استاندارد ERC-20 طراحی شده، برای انتقال آن باید در ابتدا هزینه گس اتریوم (Gas) را پرداخت کرد.

از آنجایی که هزینه کارمزد گس اتریوم گاهی اوقات سر به فلک می‌کشد و گران است، نمی‌توان نسبت به موفقیت‌آمیز بودن تراکنش‌های داخل بازی کاملاً امیدوار بود.

نحوه استیکینگ ارز دیجیتال ILV چیست؟

کاربران و معامله‌گرانی که توکن ILV را برای استیکینگ به‌ اشتراک می‌گذارند، می‌توانند پاداش‌های خود را از ۲دو طریق زیر به‌دست بیاورند:

  1. از طریق فارمینگ (farming) توکن‌های ILV و sILV: از آنجایی که پاداش‌های مربوط به ILV تا ۱۲ ماه قفل هستند، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که به‌جای ILV، sILV می‌خواهند یا خیر؛ چرا که sILV را می‌توان بدون فوت وقت و بلافاصله در محیط بازی به‌کار گرفت.
  2. از طریق تقسیم درآمد: اتریومی (ETH) که توسط گیمرها در ایلوویوم خرج می‌شود، برای خرید ILV هم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نهایتاً در بین سهامداران توزیع شود. این مکانیزم با راه‌اندازی بازی ایلوویوم، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

برای استیکینگ ارز دیجیتال ILV باید در مورد انتقال توکن‌ها به یک کیف پول خارجی مثل Chain Wallet یا Metamsk اطمینان حاصل کنید. سپس تمامی مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • کیف پول خود را به بخش Illuvuim Staking DApp متصل کنید
  • سپس گزینه Core POOLS را انتخاب کنید
  • در ادامه، این توانایی را دارید تا توکن‌های ILV یا ILV/ETH را از Liqudity pool و از SushiSwap به اشتراک بگذارید. برای تکمیل شدن
  • استیکینگ، روی استخری که می‌خواهید به آن بپیوندید، بروید و روی گزینه STAKE کلیک کنید.
  • در نهایت، استخرهای مورد نظر خود (اعم از انعطاف‌پذیر (FLEXIBLE) یا قفل‌شده (LOCKED)) را انتخاب کنید. یک استخر قفل‌شده بسته به
  • مدت‌زمان قفل کردن دارایی دیجیتال یا سهام (تا یکسال) می‌تواند باعث دو برابری شدن پاداش شود. در این بخش، مبلغی را که می‌خواهید
  • در استیکینگ قرار دهید، مشخص و برای تایید روی گزینه STAKE کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : استیکینگ ارز دیجیتال چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

نحوه خرید توکن ILV چگونه است؟

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ILV در هر صرافی متفاوت است و برای این کار باید مراحل متفاوتی را طی کنید.

به طور کلی چند مورد از صرافی‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از:

  • Kraken
  • Coinbase
  • Binance

معرفی کیف پول‌ های ارز ILV

کیف پول‌های مناسب برای ILV، شامل طیف گسترده‌ای از Walletها هستند. از بین بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ILV، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Ledger
  • Trust Wallet
  • Trezor
  • MyEtherWallet

پیش بینی قیمت توکن ILV

ارز دیجیتال ILV در سال ۲۰۲۱ با فرازونشیب‌های فراوانی همراه بود.

سابقه تاریخی قیمت این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که عواملی همچون تحولات سیاسی‌ و احساسات اجتماعی می‌توانند روی قیمت آن تاثیر بگذارند.

پیشبینی می‌شود که آینده ILV در پایان ۲۰۲۲ با متوسط قیمت ۹۱.۱۷ دلار و حداکثر قیمت ۱۰۹.۴۰ دلار بسته شود.

همچین طبق نظر کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، پیش بینی‌ های قیمتی از این ارز تا سال ۲۰۲۵ عبارتند از:

  • سال ۲۰۲۳: میانگین قیمتی ۱۰۸۱.۵۱ دلار و حداکثر قیمت ۱۲۹۷.۸۱ دلار
  • سال ۲۰۲۴: میانگین قیمتی ۱۴۰۵.۹۶ دلار و حداکثر قیمت ۱۶۸۷.۱۵ دلار
  • سال ۲۰۲۵: میانگین قیمتی ۱۸۲۷.۷۴ دلار و حداکثر قیمت ۲۱۹۳.۲۹ دلار

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا