آموزش

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ چیست؟

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ چیست؟

منظور از Mining چیست؟

ماینینگ فرایندی است که طی آن رمز ارزهای جدید کشف شده و وارد بازار می‌شوند و بدین صورت در این بازار به گردش در می‌آیند. در فرایند Mining افراد با کمک توانایی و دانش خود در کنار استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کامیپوتری به بازار رمز ارزها کمک کرده و پاداش خود را در قالب استخراج ارز دیجیتال یا دریافت رمز ارز دریافت می‌کنند.

استخراج ارز
استخراج ارز

استخراج از معادن کاری است که انسان‌ها هزاران سال آن را انجام می‌دهند.

از زمان سکونت اولیه انسان‌ها در آفریقا تا اوج امپراطوری رومی‌ها، و حتی در حال حاضر، استخراج همچنان ادامه دارد و بهترین راه رسیدن به مواد معدنی ارزشمند است.

اما همان‌طور که به علت دیجیتالی شدن جهانمان در آستانه طلوع یک انقلاب اقتصادی جدید هستیم، دیگر نیازی نیست که برای به دست آوردن طلا و الماس تیشه برداریم و شروع به کندن سنگ‌های سخت کنیم.

در حال حاضر می‌توانیم این کار را به راحتی حرکت دادن دست‌ها و کلیک روی ماوس خود انجام دهیم.

می‌پرسید چگونه؟ با استخراج ارز دیجیتال نگران نباشید، چون ارزهای دیجیتال از چیزی که فکر می‌کنید با ارزش‌ترند.

محبوب‌ترین و پادشاه بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین می باشد.

۱۰ سال پیش بیت کوین ارزش چندانی نداشت اما ‌هم‌اکنون ارزش آن از بسیاری از چیزهایی که می‌توانید فکرش را بکنید هم بیشتر شده.

اصطلاح «استخراج ارز دیجیتال» کمی گمراه‌کننده است، چرا که شما صرفا ارزهای دیجیتال را پیدا نمی‌کنید.

بلکه در طی این فرآیند به تامین امنیت شبکه بلاک چین نیز کمک می‌کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

شاید بیت‌ کوین معروف‌ترین ارز دیجیتال تاریخ باشد، اما این همیشه بدان معنا نیست که بهترین ارز دیجیتال برای استخراج است. شاید اگر شما به سال ۲۰۰۹ برمی‌گشتید، به زمانی که بیت کوین هنوز یک ارز دیجیتال کم ارزش و ناشناخته بود، آن‌گاه استخراج آن با کامپیوترهای شخصی خوب بود.

ماینینگ
ماینینگ

اما هم‌اکنون وضعیت تغییر کرده است. بدون این‌که بخواهیم به افزایش روزافزون سختی استخراج بیت کوین اشاره کنیم، استخراج‌ این ارز دیجیتال در مقیاس کوچک عملی نیست، مخصوصا اگر شما از سخت‌افزارهای سطح متوسط استفاده می‌کنید.

اما استخراج بیت کوین برای عملیات‌های در مقیاس بزرگ ایده‌آل به نظر می‌رسد.

با گذشت زمان و ظهور دستگاه‌های ای‌سیک برای ارزهای دیجیتال مختلف، استخراج کردن با کامپیوترها دیگر منسوخ شده و کارت‌های گرافیک نیز در همین مسیر قرار گرفته‌اند.

به خاطر داشته باشید استخراج ارز دیجیتال به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم ر روز سخت‌تر می‌شود.

شما در نهایت باید سخت‌افزار خود را ارتقا دهید و سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهید تا بتواند در کورس استخراج یک ارز دیجیتال باقی بمانید.

نگاهی به آینده

حوزه ارز دیجیتال سرشار از پتانسیل‌ اتفاق‌های خوب است. نه تنها آن‌ها تراکنش‌های مالی را آسان‌تر می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که این تراکنش‌ها شفاف‌تر شده و برای همگان در دسترس‎ باشند.

ارزهای دیجیتال درحال حاضر بیشتر از چیزی که ما انتظارش را داریم در حال شکل دادن به دنیای ما هستند.

فقط مساله زمان است، این‌که چه زمانی این امر به جریان اصلی تبدیل خواهد شد. زمانی که این اتفاق بیفتد، ما باید در یک دنیای بهتری که بر پایه یک مدل اقتصادی پایدارتری برقرار است، زندگی کنیم.

گردآوری: وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا