مقالات

معرفی برترین و بهترین ارز های دیجیتال در زمینه سرگرمی

معرفی برترین و بهترین ارز های دیجیتال در زمینه سرگرمی

در این مطلب از تترفا به بررسی برترین ارز ها در زمینه سرگرمی می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها به عنوان دارایی های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین، علاوه بر این که در حوزه سرمایه گذاری بسیار جذاب و سودآور هستند.

در زمینه های دیگری از جمله خرید اینترنتی، امکان معاملات بین المللی، تسهیل معاملات سنگین، دور زدن تحریم ها و همچنین سرگرمی نیز کاربرد دارند.

ارزهای برتر در زمینه سرگرمی، در بخش هایی مثل ورزش الکترونیک، ارائه محتوای ویدیویی، موسیقی و… به کار گرفته‌‌‌‌‌ می شوند.

در این مقاله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی را بررسی می کنیم.

ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی

1- ارز دیجیتال تتا (Theta)

ارز دیجیتال تتا از جمله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی و مبتنی بر بلاک چین اتریوم می باشد که با هدف بازآفرینی استریم ویدیو برای ارائه محتواهی ویدیویی با کیفیت و کم هزینه طراحی شده است.

این ارز دیجیتال در دو حوزه سرگرمی فعالیت دارد که شامل ارائه محتواهای ویدیویی و ورزش الکترونیک (Esports) می باشد.

کاربرد تتا در ورزش الکترونیک

شبکه ارز دیجیتال تتا برای ورزش الکترونیک یک بستر بسیار مناسب محسوب می شود.

ورزش الکترونیک یک محفلی برای رویارویی حرفه ای ترین گیمرهای دنیا با یکدیگر می باشد و گیمرهایی مانند چاکوتاکو، نینجا و شرود.

ارز تتا در زمینه سرگرمی
ارز تتا در زمینه سرگرمی

خارج از محیط مسابقات Esports و به واسطه سرویس های استریم مثل یوتویوب لایو و توویچ، توانستند بسیار معروف شوند.

افراد شرکت کننده در این مسابقات معمولا جوایز بسیار بزرگ و ارزنده ای دریافت می کنند.

کاربرد تتا در ارائه محتوای ویدویی

به دلیل این که همزمان با ایجاد بسترهای پخش مسقیم ویدیویی، فناوری بلاک چین ظهور و گسترش یافت، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان این بازار اقدام به ترکیب این دو تکنولوژی (بلاک چین و لایو ویدیویی) کردند.

و ارز دیجیتال تتا را ایجاد کردند و روی بلاک چین تتا، یک شبکه ویدیویی طراحی کردند.

این شبکه، شبکه ارسال ویدیو (video delivery network) نام دارد. این شبکه ویدیویی، یک بستر غیرمتمرکز برای پخش ویدیو می باشد.

بلاک چین شبکه ارز دیجیتال تتا، بهترین و پیشروترین بلاک چین بر روی بستر این فناوری برای ارائه ویدیو می باشد.

کاربران این ارز دیجیتال علاوه بر مشاهده محتواهای ویدیویی، می توانند با پخش آن برای سایر کاربران درآمد کسب کنند و توکن ارز دیجیتال دریافت کنند.

پخش محتوای ویدیویی در شبکه ارز دیجیتال تتا نسبت به پلتفرم های سنتی مزایایی دارد که عبارتند از: کاهش هزینه های تحویل و انتشار محتوا، تامین امنیت ویدیوها و افزایش سرعت و کیفیت محتواهای ویدیویی.

با توجه به امکان کسب درآمد از طریق انتشار محتواهای ویدویی، تعداد کاربران افزایش می یابد و در نتیجه پهنای باند وسیع تری برای انتشار محتواهای ویدویی ایجاد می شود.

به همین دلیل کیفیت محتواهای ویدیویی و خلاقیت موجود در این شبکه نسبت به شبکه های سنتی، بالاتر می باشد.

دلیل امنیت بالا در شبکه ارائه محتواهای ویدیویی، وجود هزاران نود و همچنین شبکه غیرمتمرکز می باشد.

در نتیجه احتمال حمله توسط هکرها به شدت کاهش می یابد زیرا تشخیص محل اصلی ذخیره سازی اطلاعات، به دلیل نبود یک دیتاسنتر متمرکز و اصلی، به سختی صورت می گیرد.

توزیع پاداش ها، کنترل کیفیت محتواها و تایید تراکنش ها در این شبکه از طریق مکانیسم گواهی اثبات سهام (POS) صورت می گیرد.

2- ارز دیجیتال Audius

ارز دیجیتال Audius یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین و سرویسی برای پخش موسیقی به صورت غیرمتمرکز می باشد.

ارز دیجیتال Audius در زمینه سرگرمی
ارز دیجیتال Audius در زمینه سرگرمی

این ارز دیجیتال یک توکن بومی و مخصوص به خود با استاندارد ERC-20 دارد که نماد آن AUDIO می باشد و قابلیت استیک کردن را دارد.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال آدیوس (AUDIO) چیست؟ + تحلیل تاریخچه ارز آدیوس

ارز دیجیتال Audius از جمله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی می باشد که تخصص آن در زمینه موسیقی می باشد.

کاربرد ارز دیجیتال Audius در موسیقی

پلتفرم Audius متعلق به جامعه هنرمندان و طرفداران آن می باشد و هنرمندان برای استفاده کردن از امکانات این پلتفرم، بارگذاری آهنگ های خود و لذت بردن از موسیقی ها باید از توکن AUDIO استفاده کنند.

همچنین طرفداران موسیقی می توانند به صورت مستقیم با هنرمندان ارتباط برقرار کنند و موسیقی های محبوب و جدید را گوش کنند.

علاوه بر این هنرمندان می توانند رکوردهایی که توسط یک شبکه غیرمتمرکز ایمن شده‌‌‌‌‌ اند را برای آثار خود ایجاد کنند.

Audius یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین سولانا می باشد که برای پخش و اشتراک گذاری موسیقی رمزنگاری شده می باشد که در نهایت هنرمندان را به درآمد بالاتر می رساند.

حتی کاربران نیز با فعالیت در این شبکه و قرار دادن آهنگ های مورد علاقه خود در قسمت علاقه مندی ها و اشتراک گذاری با سایر کاربران، می توانند پاداش دریافت کنند.

Audius به دلیل این که مبتنی بر بلاک چین می باشد با سایر پلتفرم ها و خدمات پخش موسیقی تفاوت دارد.

هزینه بارگذاری آهنگ ها، برای هنرمندان کاملا رایگان می باشد.

همچنین کاربران می توانند به صورت رایگان به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند. این پلتفرم باعث می شود هنرمندان با کمترین میزان کسری، بتوانند درآمد داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل استفاده از پروتکل Audius، رقابت بین هنرمندان می باشد. طی این رقابت هنرمند برنده از طریق رای گیری اعلام می شود.

3- ارز دیجیتال Livepeer

ارز دیجیتال Livepeer یک سرویس با هدف به حداقل رساندن هزینه های زیرساختی برنامه های ویدیویی پخش آنلاین و مبتنی بر شبکه اتریوم می باشد.

این سرویس غیرمتمرکز یک راهکار برای سازندگان نرم افزارها می باشد که میان رایانه های مشارکت کننده، کدگذاری ویدیوها و یا تبدیل کردن آن ها از فرمتی به فرمت دیگر قبل از پخش را توزیع می کند.

ارز دیجیتال Livepeer نیز از جمله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی می باشد.

سرویس Livepeer در مقایسه با روش های سنتی و متمرکز هزینه های منابع برای تغییر کدگذاری ویدیو را کاهش داده‌‌‌‌‌ است.

پخش آنلاین ویدیو به دلیل افزایش تبلیغات یا فروش داده ها و کارمزد خدمات برای توسعه دهندگان نرم افزار پر هزینه می باشد در صورتی که لایوپیر می تواند از طریق توزیع نیاز محاسباتی، باعث کاهش هزینه ها شود .

و انواع جدیدی از مدل های تجاری و نرم افزارهای ویدیویی را ایجاد کند. همچنین افراد می توانند با اشتراک گذاری قدرت محاسباتی خود، پاداش کسب کنند.

علاوه بر این مشارکت کنندگان شبکه در قبال سپرده گذاری توکن ها و اتصال رایانه های خود به شبکه جهت تضمین نقدینگی، می توانند تشویقی دریافت کنند.

در صورتی که توسعه دهندگان از شبکه لایوپیر برای تامین قدرت برنامه های ویدیویی استفاده کنند، باید از طریق توکن لایوپیر(LPT) کارمزد خدمات کد گذاری و توزیع را بپردازند.

4- ارز دیجیتال Theta Fuel

ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) از جمله توکن های تتا و یکی از ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی می باشد که با هدف ایجاد زیرساخت غیرمتمرکز برای به اشتراک گذاشتن ویدیو، محاسبات و داده ها طراحی شده است.

تتا فیول باعث می شود که تولیدکنندگان محتوا درآمدهای بیشتری داشته باشند.

همچنین بینندگان حاضر در شبکه با داشتن خدمات پخش با کیفیت بهتر، پاداش کسب کنند.

پلتفرم های ویدیویی در هزینه های ایجاد زیرساخت ها صرفه جویی می کنند و درآمد تبلیغات و اشتراک خود را افزایش می دهند.

شبکه تتا عدم وجود یک بستر امن برای منتشر کردن ویدیوها در فضای اینترنت، را برطرف کرده است و کاربران در این شبکه از صحت و درستی ویدیوها اطمینان دارند.

و تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی نیز این اطمینان را دارند که محتواهایشان به سرقت نمی رود زیرا در شبکه بلاک چین، امکان ردیابی ویدیوها از طریق بلاک چین فراهم می باشد.

5- ارز دیجیتال Famcentral

ارز دیجیتال Famcentral یک پلتفرم سرمایه گذاری جمعی و ایجاد تعاملات می باشد که از طریق صدور توکن برای پروژه های هنری، سرمایه ها را افزایش می دهد.

FAM یک بستر برای حمایت از هنر و جامعه هنرمندان فراهم کرده است.

همچنین هنرمندان با صدور توکن برای خود، با هدف افزایش سرمایه از پلتفرم FAM استفاده می کنند.

FAM Central دنیای مالی غیرمتمرکز را به یک دنیای سرگرمی تبدیل کرده است و از این طریق موجب تغییر نحوه دسترسی ها به سرمایه می شود و باعث افزایش جامعه طرفداران می شود.

FAMCENTRAL به عنوان یک پلتفرم، مکانیزمی برای مهار قدرت ناشی از نفوذ فرهنگی و اقتصادی و همچنین اشتراک گذاری ارزش ها برای همه افراد داخل شبکه می باشد.

ارز دیجیتال Famcentral، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی شناخته شده است.

چگونه FAM CENTRAL مشکلات را حل می کند؟

FAM Central برای ایجاد ابزارهای مالی به بلاک چین متکی است که به جامعه طرفداران اجازه می دهد منافع مالی خود را به رشد و توسعه هنرمندان محبوب و پروژه های مورد علاقه خود گره بزنند.

FAM Central خدمات B2B و B2B2C را برای هنرمندان ارائه می دهد، پروژه هایی که عبارتند از: طراحی توکنومیک، توسعه فناوری، ویژگی ها، مشاوره استراتژی جمع آوری سرمایه برای برندسازی، مدیریت دارایی و سایر خدمات.

شرکای دامنه، اشخاص حقوقی شرکت هایی هستند که در زمینه فیلم/هنر فعالیت می کنند. آنها دقیقاً می توانند Fanvestor و همچنین پروژه هایی را که برای این مدل جذب سرمایه مناسب هستند، قرار دهند.

FAM Central به پلتفرمی تبدیل شده‌‌‌‌‌ است که تمام ابزارها و فناوری‌ها را برای برآوردن نیازهای تجارت کریپتو برآورده می‌کند و سرمایه برای فیلم/ هنر را افزایش می‌دهد.

6- ارز دیجیتال StarLink

ارز دیجیتال StarLink از جمله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی و پروژه ای کاملا غیرمتمرکز می باشد.

STARL به طور تصادفی توسط توسعه دهنده LEASH راه اندازی شده است و آن را تبدیل به پروژه ای متعلق به جامعه کرد که توسط DAO کنترل می شود.

7- ارز دیجیتال Nobility

ارز دیجیتال Nobility نیز از دیگر ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی می باشد که توکن آن NBL به عنوان یک توکن دیفای با سازماندهی و ارائه مسابقاتی با جایزه های بسیار ارزشمند و بزرگ به تحول در چشم انداز ورزش های الکترونیکی، می پردازد.

همچنین برای کسب درآمد بیشتر از طریق بازی ها، به تولیدکنندگان محتوا کمک می کند.

این ارز دیجیتال برتر در زمینه سرگرمی، با هدف رفع چالش های مربوط به محدودیت های فعلی صنعت بازی های الکترونیکی ایجاد شده‌‌‌‌‌ است.

Nobility به وسیله ایجاد نوآوری در صنعت استفاده از فناوری بلاک چین، به همراه مزایای مالی غیرمتمرکز، یک مدل متعادل، منصفانه و پایدار برای همه شرکت کنندگان در بازار می باشد.

8- ارز دیجیتال Bloktopia

ارز دیجیتال Bloktopia از جمله ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی و یک متاورس غیرمتمرکز با نماد BLOK می باشد.

این ارز دیجیتال توسط پالیگان ایجاد و حمایت می شود. کسانی که این رمز ارز را نگهداری می کنند، Bloktopian نامیده‌‌‌‌‌ می شوند.

کاربران می توانند در این شبکه از طریق بازی ها سرگرم شوند.

گیمرها از بازی های موجود در این شبکه علاوه بر سرگرم شدن، می توانند در مسابقات شرکت کنند و پاداش دریافت کنند.

9- ارز دیجیتال MovieBloc

ارز دیجیتال MovieBloc یک پروژه ICO معکوس و یکی از ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی می باشد.

این ارز دیجیتال به وسیله Pandora.tv که یک پلتفرم پخش ویدیو کره ای است، هدایت می شود. ارز دیجیتال MovieBloc یک پلتفرم غیرمتمرکز در حوزه پخش فیلم و محتوا می باشد.

هدف و ماموریت ارز دیجیتال MovieBloc، حل مشکلات و معضلات ناشی از تسلط conglomerates بر صنایع تئاتر و سرگرمی خانگی با فناوری بلاک چین می باشد.

در این شبکه فیلم ها و محتواهای متنوعی در اختیار بینندگان قرار داده‌‌‌‌‌ شده‌‌‌‌‌ است.

ببیندگان در این شبکه می توانند با ارائه زیرنویس ها و مطالب بازاریابی، پاداش دریافت کنند.

در این شبکه بیش از 100 فیلم سینمایی به اکران درآمده است.

ارز MovieBloc در زمینه سرگرمی
ارز MovieBloc در زمینه سرگرمی

برنامه آتی MovieBloc ایجاد بزرگترین اکوسیستم فیلم را با محوریت شرکت کنندگان می باشد.

در مارس 2020، MovieBloc MBL Media، یک شرکت توسعه IP محتوا را تأسیس کرد.

توسعه IP، تولید و مدیریت حق چاپ را با محوریت محتوای انیمیشن و فیلم به عنوان تجارت اصلی خود انجام خواهد داد.

Ahn Hong-ju، یکی از مشاوران MovieBloc، به عنوان مدیر عامل MBL Media منصوب شد.

نتیجه گیری

جنبه سرگرمی ارزهای دیجیتال باعث شده‌‌‌‌‌ که ارزهای دیجیتال بیش از پیش بین سرمایه گذاران محبوب شود و افراد علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از آنها، برای سرگرمی ها به خصوص در حوزه موسیقی، فیلم و گیم به سراغ این بازار می آیند.

در این مقاله به بررسی 9 مورد از ارزهای دیجیتال برتر سرگرمی پرداخته‌‌‌‌‌ ایم.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا