آموزشرمز ارز

معرفی کامل ارز دیجیتال WAVES + بررسی مزایا و معایب این ارز

معرفی کامل ارز دیجیتال WAVES + بررسی مزایا و معایب این ارز

در این مطلب از تترفا به بررسی  و معرفی کامل ارز دیجیتال ویوز می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

بسیاری از تحلیلگران از ارز ویوز به‌عنوان تک‌ستاره نوظهور آسمان کریپتوکارنسی یاد می‌کنند که در حال ایجاد انقلاب بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال است.

پروژه‌ای که در حال حاضر برای این ارز دیجیتال راه‌اندازی شده، روند بسیار چشمگیری را شروع کرده و انتظار می‌رود که آینده ارز ویوز درخشان و پرثمر باشد.

شاید بتوان تمامی این ویژگی‌ها و اتفاقات مثبت را به خاصیت شگفت‌انگیز اکوسیستم این ارز دیجیتال یعنی WAVES نسبت داد که نسبت به سایر پروژه‌های اتریوم متمایز است.

معرفی ارز دیجیتال WAVES
معرفی ارز دیجیتال WAVES

آینده ارز ویوز از قلب توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 بیرون خواهد آمد و باید آن را در طبقه‌بندی پروژه‌های شبکه بلاکچین اتریوم ۲.۰ قرار داد.

آنچه که ویوز را از سایر پروژه‌ها مجزا می‌کند، شبیه‌سازی بیش‌ازحد ساختار آن به اتریوم است؛ اما ویژگی خاص ارز ویو چیست؟

پروژه ویوز در مقام مقایسه با رقبای خود دارای ویژگی‌های خاص‌تری است.

کاربران می‌توانند با ویوز، توکن‌های سفارشی خود را ایجاد و راه‌اندازی کنند. با تترفا همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد آینده ارز ویوز به‌دست آورید!

وضعیت قیمتی ارز ویوز

قیمت کنونی ارز ویوز در زمان نگارش این مقاله (یعنی در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰) برابر با ۳.۳۳ دلار آمریکا و با حجم معاملاتی ۴۱,۷۷۵,۴۷۰ دلار در شبانه‌روز گذشته ارزیابی می‌شود.

 رتبه‌ای که در رسانه معتبر Coinmarketcap در فهرست ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار درج شده، جایگاه ۹۰ است و ارزش واقعی بازار آن هم در حال حاضر برابر با ۳۶۵,۲۹۰,۲۳۸ دلار برآورد می‌شود.

ضمناً مقدار توکن در حال گردش آن هم برابر با ۱۰۹,۵۹۹,۱۴۲ کوین ویوز است.

این ارز دیجیتال هم‌اکنون در صرافی‌های معتبر بین‌المللی همچون Binance، BTCEX، XT.COM، Bitrue و OKX مورد معامله قرار می‌گیرد.

و کاربرانی که به این پلتفرم‌ها دسترسی دارند، می‌توانند رمزارز ویوز را از این صرافی‌ها تهیه کنند و در کیف پول‌های ویوز آن را نگه دارند.

معرفی مختصر ویوز و مروری بر اساس بنیادین آن

اکوسیستم WAVES یک شبکه بلاکچین چندمنظوره است که از امکانات مختلفی همچون برنامه‌های غیرمتمکرکز (DApps) و همچنین قراردادهای هوشمند پشتیبانی کامل می‌کند.

پروژه ویوز در ژوئن سال ۲۰۱۶ و به‌دنبال یکی از اولین پروژه‌های عرضه اولیه کوین (ICO) در کریپتوکارنسی راه‌اندازی شد.

آینده ارز ویوز از آنجایی درخشان شد که هدف اصلی آن، ارتقای پلتفرم‌های بلاکچین قرار گرفت و سپس برای توسعه و بهره‌مندی تمامی امکانات موجود در حوزه ارزهای دیجیتال هدف‌گذاری شد.

اکوسیستم ویوز در حال حاضر دستخوش تغییرات بنیادین بسیاری شده و ویژگی‌های شگفت‌انگیزی به آن اضافه شده‌اند.

این تغییرات، امکان خلق توکن‌های شخصی مبتنی بر ERC-20 را ارتقا بخشیده‌اند و کاربران بیش‌ازپیش از محیط آن راضی هستند.

توکن بومی ویوز با عنوان WAVES شناخته می‌شود و معمولاً ابزاری برای پرداخت‌های درون‌شبکه‌ای استاندارد مثل پاداش بلاک‌های جدید در سیستم Waves است.

یک محقق و دانشمند اوکراینی‌الاصل با نام الکساندر ایوانف (Alexander Ivanov) که با نام مستعار ساشا هم شناخته می‌شود، پشت این پروژه خوش‌آتیه قرار دارد.

ایوانف پیش از پروژه ویوز در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت داشت و صرافی سابق Coinomat و سایت Cooleindex را در اختیار داشت.

آینده ارز ویوز از نسخه‌های اولیه یک استیبل کوین با نام CoinoUSD نشات گرفته است که ارزش آن با دلار آمریکا گره خورده بود.

ایوانف همواره در حال تبلیغ پروژه ویوز است و مصاحبه‌های بسیاری را در مورد این پلتفرم و روند پیش روی آن انجام می‌دهد.

او بر این باور است که آینده ارز ویوز نسبت به رقبای دیگر آن که در فضای اتریوم قرار دارند، درخشان‌تر است و به‌همین دلیل، بیش از ۱۸۰ کارمند متخصص از سرتاسر دنیا از جمله سوئیس و روسیه دارد.

آنچه که ویوز را از دیگر پروژه‌های کریپتویی متمایز می‌کند

مهم‌ترین هدف پروژه ویوز که کاربران را از همان ابتدا به خود جذب کرد، پیشنهاد ارتقا و بهبود پلتفرم‌ها و فرآیندهای دنیای کریپتوکارنسی بود.

ضمناً توسعه‌دهندگان این پروژه از ابزارهای مدرنی همچون قراردادهای هوشمند و برنامه‌های DApps هم استفاده می‌کردند.

تا سرعت و سهولت در استفاده از این اکوسیستم نسبت به سایر رقبا افزایش یابد.

از زمان شروع پروژه ویوز، پروژه‌های دیگری با همین اهداف (مثل Gravity و پلتفرم غیرمتمرکز Neutrino) راه‌اندازی شدند تا در مسیر آینده ارز ویوز قرار بگیرند.

همچنین جالب است بدانید که این پروژه دارای یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال با عنوان Waves DEX هم است که خود، مزیتی ویژه محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۰ بود که اکوسیستم ویوز اعلام کرد، پلتفرم اختصاصی خود را با همکاری شبکه اتریوم و با انتشار توکن WAVES راه‌اندازی خواهد کرد.

احتمالاً همکاری با اتریوم، تیر آخر این پروژه به بدنه رقبا بود تا مهار موفقیت آینده ارز ویوز حالاحالاها دست‌نیافتنی باقی بماند.

چه مقدار WAVES در حال گردش است؟

ارز دیجیتال WAVES به‌عنوان یک توکن با سقف عرضه ثابت ۱۰۰ میلیونی برای پلتفرم Waves راه‌اندازی و منتشر شد.

در پروژه عرضه اولیه یا ICO این توکن، حدود ۳۰ هزار بیت کوین (BTC) جمع‌آوری شد که این مقدار به ازای نفرات و طرح‌های زیر، پخش شدند:

  •  85 % برای شرکت‌کنندگان در امر فروش ویوز
  •  4 % برای شرکای پروژه و حامیان مالی آن
  •  9 % برای توسعه‌دهندگان پروژه ویوز
  • یک درصد برای حامیان و متولیان اولیه پروژه
  • یک درصد برای طرح‌های پاداشی در سیستم بلاکچین

آینده ارز ویوز بعدها آنقدر درخشان شد که تیم توسعه‌دهنده آن در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت، سقف ثابت عرضه آن را حذف کند و مسئولیت تصمیم‌گیری‌ها را هم به شرکت‌کنندگان در شبکه انتقال دهد.

در حال حاضر، پاداش درنظرگرفته‌شده برای ایجاد هر بلاک جدید، ۶ واحد ارز ویوز است و هر تغییری هم باید به‌صورت رای‌‎گیری، تایید و اجرا شود.

همچنین کاربران فعال باید انتخاب کنند که آیا اضافه کردن ۰.۵ ویوز به‌ازای ایجاد هر ۱۱۰ هزار بلاک جدید اجرایی شود یا خیر.

با تمامی این اوصاف، آینده ارز ویوز چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه فعالیت در بلاکچین و دریافت پاداش، وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

چگونه WAVES به مسئله مقیاس‌پذیری پایان داد؟

مقیاس‌پذیری (Scalability) همواره به‌عنوان یک مسئله حل‌نشدنی و دشوار برای پلفترم‌های ارزهای دیجیتال مطرح شده است.

توسعه‌دهنگان و متخصصین سیستم‌های بلاکچین همواره روی مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری کار می‌کنند و ویژگی‌های جدیدی را برای حل آن ارائه می‌دهند.

آنچه که آینده ارز ویوز را از سایرین متمایز کرده، حل شدن این مسئله تا حدود بسیار زیادی است که باعث انعطاف در فضای ذخیره‌سازی و همچنین کاهش اندازه یا سایز شبکه‌های بلاکچین می‌شود.

قابلیت Waves-NG که مخفف عبارت کامل Waves Next Generation (نسل بعدی ویوز) است، برای بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش تاخیر در معاملات و افزایش توان تولید توکن‌ها طراحی و ارائه شده است.

بلاکچین ویوز در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار تراکنش در هر ثانیه (TPS) را در شبکه‌ای متشکل از ۲۵۰ اعتبارسنج (Validators) پشتیبانی می‌کند.

پروژه ویوز دارای پروتکلی مشابه با سیستم بلاکچین بیت کوین است و به مکانیزم‌های ابتکاری مختلفی گره خورده که عملکرد کلی معاملات را بهینه می‌سازند.

پروتکلی که هم‌اکنون در پروژه ویوز تعبیه شده، تعیین‌کننده این است که بلاک جدید توسط کدام گره (Node) تولید و ایجاد شود.

این ابزار (Waves-NG) اساساً بلاکچین را به کلیدهای مختلفی تقسیم می‌کند که با توجه به مکانیزم PoS و با کمک ماینرها فعالیت می‌کنند.

هدف از ارائه این ابزار، کاهش مشکلات مربوط به تراکنش‌ها و بهبود سرعت کلی معاملات در آینده ارز ویوز است.

معرفی رودمپ قابلیت‌های خلاقانه ویوز

با وجود رقابت شدیدی که بین ویوز، اتریوم و کاردانو برقرار است، پروژه Waves راه‌حل‌ها و روش‌های کارآمدتری را ارائه کرده که آینده آن را تضمین می‌کنند.

تیم توسعه‌دهنده قدرتمند این پروژه همواره در حال آزمایش‌های جدید و خلق ویژگی‌های مثبت برای بهبود آینده ارز ویوز و پروژه آن هستند.

بسیاری از کاربران، اکوسیستم ویوز را به‌دلیل خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و امکانات جدید، آن را به‌عنوان ابزاری در جهت ایجاد ارزهای دیجیتال جدید می‌دانند.

اکوسیستم ویوز در سال ۲۰۱۸، پلتفرمی هوشمند با عنوان Mainnet را به ساختار خود افزود که به اشخاص ثالث کمک می‌کرد، برنامه‌های DApps را روی این پلتفرم بسازند.

تیم ویوز همه توسعه‌دهندگان پروژه‌های مربوط به دیفای را با ارائه چندین ابزار مدرن به ادامه فعالیت تشویق کرده است.

علاوه بر تمامی موارد فوق، توسعه‌دهندگان در ویوز می‌توانند برنامه‌های مربوط به مجموعه‌های مختلف NFT را هم راه‌اندازی کنند.

برای مثال، پروژه Waves Ducks مجموعه‌ای دیجیتالی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در یک بازی سودآور شرکت کند و به کسب درآمد ارزی دست پیدا کند.

در ادامه به بخش‌های مختلف و خلاقانه رودمپ ویوز اشاره خواهیم کرد.

نسخه Waves ۱.۰

پلتفرم Waves 1.0 برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ پس از یک روند توسعه ۱۸ ماهه ارائه شد.

پیش از انتشار این نسخه، ساشا ایوانف رودمپ دقیقی ارائه کرده بود که مواردی همچون الگوریتم اثبات سهام (PoS)، بهینه‌سازی در فضای ذخیزه‌سازی بلاکچین، قراردادهای هوشمند و متدهای بهبود بازار ارزهای دیجیتال در آن تعریف می‌شدند.

هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون کیف پول دیجیتال در اکوسیستم ویوز وجود دارند.

نسخه Waves 1.0 باعث شد که چندین پروژه موفقیت‌آمیز بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC funding) راه‌اندازی شوند.

نسخه Waves ۲.۰: یک اجماع جدید و هوشمندانه

 این نسخه Waves 2.0 باعث شد تا با اضافه شدن ویژگی‌های نوآورانه، آینده ارز ویوز تضمین شود.

وب‌سایتی که جزئیات ارتقای ویوز به نسخه ۲.۰ را ارائه می‌کند، از این اکوسیستم جدید با عنوان «یکی از پررونق‌ترین پلتفرم‌های بلاکچین در سطح جهان» یاد کرده است.

آینده ارز ویوز با تکیه بر نسخه ۲.۰ در فوریه سال ۲۰۲۲ شروع شده و هم‌اکنون یکی از بزرگترین مجموعه‌هایی است که از ماشین مجازی اتریوم (EVM) هم پشتیبانی می‌کند.

ماشین EVM این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد تا با استفاده از ابزارهای مدرن، DAppهای جدید بسازند.

پشتیبانی از EVM باعث شده‌‌‌‌‌ تا هم امنیت شبکه و هم سرعت معاملات در ویوز افزایش یابند.

این در حالی است که با استفاده از این قابلیت می‌توان شبکه ویوز را غیرمتمرکز نگه داشت و ساختار آن را برای توسعه بیشتر، در دسترس دیگر توسعه‌دهندگان قرار داد.

رودمپ نسخه ۲.۰ در آوریل ۲۰۲۲ و ماشین مجازی اتریوم هم در تابستان ۲۰۲۲ منتشر شدند.

مدل‌های حکومتی جدید و نوآورانه

آینده ارز ویوز با ارائه قابلیت Waves Open Collective و در قالب یک جایگزین برای مدل DAO درخشان‌تر شده است.

با استفاده از این چارچوب جدید و اجرای آن در اکوسیستم ویوز می‌توان ساختار آن را بیش‌ازپیش گسترش داد و مدرنیزه کرد.

این شیوه حکومتی جدید، باعث افزایش شفافیت و کمک به بهبود روند توسعه این پلتفرم خواهد شد.

کاربران با استفاده از این چارچوب جدید DAO می‌توانند فرآیندهای معاملاتی و تصمیمات اخذشده در اکوسیستم را به‌راحتی مشاهده و رصد کنند.

قابلیت تامین مالی Cross-Chain

فناوری Cross-Chain Finance در ویوز باعث شده تا شبکه‌های بلاکچین مختلف به‌راحتی به یکدیگر متصل شوند و امکان تبادل اطلاعات در بین آن‌ها راحت باشد.

این قابلیت با تکیه بر پل‌های گرانشی موسوم به Gravity Bridges برای متصل شدن بخش عمده‌ای از برنامه‌ها و کاربران آن‌ها استفاده می‌کند.

این قابلیت در نسخه ۲.۰ ارائه شده و با اتصال شبکه‌های سازگار با EVM (مثل بیت کوین، اتریوم، سولانا و BSC) آینده ارز ویوز را تامین می‌کند.

دنیای متاورس

آینده ارز ویوز همواره با بازی‌ها و مجموعه‌های NFT گره خورده و یکی از پروژه‌هایی که رودمپ آن برای ویوز ارائه شده، متاورس است.

در حال حاضر قابلیتی با عنوان Inter-Metaverse سطح ۰ برای ویوز و کاربران آن فراهم شده که به طراحان و سازندگان بازی کمک می‌کند تا توابع مربوط به NFTها را به‌راحتی به یک API (رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن) متصل کند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ویوز

نمودار ارز دیجیتال ویوز
نمودار ارز دیجیتال ویوز

اگر به نمودارهای تاریخی توکن WAVES نگاهی بیندازید، احتمالاً متوجه خواهید شد که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال چقدر دشوار و پیچیده است.

برای پیگیری آینده ارز ویوز، باید تحرکات قیمتی آن را از ژانویه ۲۰۲۱ در نظر گرفت؛ چرا که قیمت آن از پارسال تاکنون دچار جهش‌های مختلف شده‌‌‌‌‌ است.

پایین‌ترین قیمت ویوز از سال پیش با ۴.۱۶ دلار و بالاترین آن در مارس ۲۰۲۲ با ۶۳.۳۶ دلار بسته شده‌‌‌‌‌ است.

جالب اینجاست که قیمت هر توکن WAVES از جولای امسال (۲۰۲۲) با ارزشی کمتر از ۵ دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید : توکن ویوز چیست؟ + تحلیل بنیادی و تکنیکال توکن ویوز

البته با توجه به سابقه تحرکات قیمتی ویوز، این امکان وجود دارد که قیمت توکن‌ها افزایش یابد.

چندین ویژگی خلاقانه برای اجرا در سال ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند که ممکن است روی افزایش قیمت ویوز موثر باشند.

از آنجایی که این پلتفرم می‌تواند بستر خوبی برای NFTها باشد، آینده ارز ویوز با توجه به رشد NFTها درخشان خواهد بود.

مزایا و معایب برجسته پروژه Waves

مهم‌ترین مزایای پروژه ویوز شامل موارد زیر هستند:

  • برخورداری از صرافی غیرمتمرکز موسوم به Waves DEX
  • امکان مشارکت با بانک‌های مالی کشورهای اروپایی
  • سازگاری با محیط زیست به‌دلیل برخورداری از پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS)
  • برخورداری از سیستم منحصربه‌فرد Leased Proof of Stake برای کسب سود پلکانی از ارز ویوز

حالا که نگاهی به درخشان‌ترین بخش‌های آینده ارز ویوز داشتیم، بهتر است که با نقاط منفی این پروژه هم آشنا شوید:

از آنجایی که این پروژه در روسیه راه‌اندازی شده‌‌‌‌‌، امکان بروز اختلال به‌دلیل جنگ اخیر در آن وجود دارد.

بررسی مزایا و معایب ویوز
بررسی مزایا و معایب ویوز

بازار تامین مالی (Crowdfunding) به‌دلیل حضور اتریوم و دیگر بازیگران برجسته کریپتوکارنسی اشباع شده‌‌‌‌‌ و معلوم نیست که ویوز بتواند در این حوزه کارآمد باشد.

آیا آینده ارز ویوز برای سرمایه‌گذاری روشن است؟

بدیهی است که پیش از سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی در ابتدا باید با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف، میزان ریسک و نوسانات آن را ارزیابی کرد.

آینده ارز ویوز هم با توجه به نکاتی که در این مقاله ارائه کردیم، قابل اتکاست.

شما می‌توانید با استفاده از راهنمای خرید ارز ویوز و قابلیت خریدوفروش ارزهای دیجیتال در صرافی والکس، این ارز را خریداری کنید.

با توجه به توضیحات بالا، پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ویوز از نظر شما چگونه است؟ آیا در شرایط فعلی بازار، این پروژه ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا