مقالات

بررسی مهم ترین ویژگی ها و کاربرد های ارز تتر در بازار رمز ارز ها

بررسی مهم ترین ویژگی ها و کاربرد های ارز تتر در بازار رمز ارز ها

ما سعی می کنیم در این مقاله از تترفا به بررسی کاربرد ها و ویژگی های مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم.

به بررسی میزان اهمیت تتر در بازارهای صعودی بپردازیم و نحوه استفاده از تتر برای تهیه سایر ارزها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین.

که مشتاقین بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سود دهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست.

همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی ارائه می کنه.

ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره و برای جلوگیری از این مشکلات باید آموزش های لازم فرا گرفته بشه.

ادامه مطلب :

قبل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین.

بدون داشتن این دانش بسیاری از موانع ممکن هست باعث از دست رفتن مبالغ قابل توجهی از پول شما بشه.

بنابراین، زمانی که از نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاهی پیدا کردین و در مورد انواع مختلف کاربردها و چیزی که ارائه میدن بیشتر آگاه شدین، بتونین بهترین استراتژی لازم رو برای سرمایه گذاری خودتون تعیین کنین.

کاربرد تتر
کاربرد تتر

همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و این نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه و شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سود به دست بیارین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاصی دارن.

یکی از این رمز ارزها نیز تتر هست.

ارز دیجیتال تترچیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید برای شما نیز این سوال پش اومده که ارز دیجیتال تتر چیست؟

بهتره بدونین ارز دیجیتال با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست.

که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 65.85 میلیارد دلار و سهم 6.25 درصدی از کل بازار در رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره و به عنوان محبوب ترین و معروف ترین استیبل کوین بازار شناخته شده.

همچنین ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین هست که قیمت اون همیشه ثابت و یک دلار آمریکا هست.

به عبارت دیگه، تتر نوسان قیمتی زیادی نداره و شما می تونین با خرید تتر سرمایه خودتون رو از نوسانات شدید قیمتی حفظ کنین.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز مبتنی بر بلاک چین هست که ارزش سکه های در گردش اون ثابت و برابر با مقدار ارزهای فیات رایج مثل دلار و یورو هست.

همچنین پشتوانه ارز دیجیتال تتر مقدار پول فیاتی هست که توسط شرکت تتر در موسسه ها ذخیره شده.

بنابراین، به ازای هر تتر ایجاد شده در شبکه بلاک چین، ارزش دلاری اون در موسسه نگهداری و ذخیره میشه.

ادامه مطلب :

البته اخیرا به جای ذخیره دلاری، شرکت از اوراق و سرمایه گذاری های خودش نیز به عنوان پشتیبان تترهای ایجاد شده استفاده می کنه.

همین موضوع نیز باعث ایجاد شک و تردیدهایی زیادی نسبت به استفاده از ارز دیجیتال تتر شده.

نکته قابل توجه این هست که ارزش ارز دیجیتال تتر در طول زمان ثابت و همواره برابر با 1 دلار آمریکا هست و سرمایه گذاری در اون همانند سرمایه گذاری در دلار هست.

ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نوعی رمز ارز هست که با قیمت ثابت خود از شما در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت می کنه و با اون می تونین به صورت دیجیتالی دلار منتقل کنین.

همچنین ارز دیجیتال تتر در ابتدا روی بلاک چین اومنی توزیع شد، ولی در حال حاضر بلاک چین های زیادی از جمله اتریوم، ترون و… هم از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنند.

5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

ارز دیجیتال تتر نیز کاربردهای زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این کاربردها آشنایی داشته باشین.

5 کاربرد مهم تتر

1. یکی از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال، این هست که در تراکنش های بین المللی مورد استفاده قرار می گیره.

بهتره بدونین شما می تونین با استفاده از ارزهای دیجیتال به سایر نقاط جهان پول بفرستین.

به این ترتیب، از اونجایی که ارز دیجیتال تتر نوسانات قیمتی نداره و ارزش اون همیشه ثابت هست، گزینه مناسبی برای این کار محسوب میشه.

2. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال ترید و معامله گری هست.

استفاده از پول نقد برای معامله ارزهای دیجیتال هزینه های زیادی رو داره و ممکنه تا چند روز زمان ببره.

یه گزینه ساده برای معامله ارزهای دیجیتال، تتر هست.

شما می تونین تتر بخرین و اون رو در حساب صرافی یا کیف پول تتر خودتون نگه دارین .

 سپس اون رو با ارز دیجیتال دیگه ای معامله کنین.

3. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال، سیستم وام دهی هست.

بهتره بدونین بیشتر صرافی ها به شما این امکان رو میدن تا توکن های خودتون رو وام بدین و این کار رو با هر استیبل کوینی می تونین انجام بدین. تتر نیز یکی از گزینه های خوب برای سیستم وام دهی ارز دیجیتال محسوب میشه.

4. یکی دیگه از انواع کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال این هست که شما می تونین در زمان نوسانات شدید بازار، ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو به رمز ارز تتر تبدیل کرده و اون ها رو از نوسانات بازار حفظ کنین.

5. یکی دیگه از انواع کاربردهای در بازار ارزهای دیجیتال این هست که می تونه به عنوان روش پرداخت نیز مورد استفاده قرار بگیره.

آیا احتمال سقوط تتر وجود دارد؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، احتمال سقوط تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه و دارای پشتوانه دلار هست.

همچنین به ازای هر واحد ارز تتر که در بازار در گردش هست، یه دلار در بانک مرکزی آمریکا و موسسه تتر نگهداری میشه تا قیمت اون همیشه ثابت بمونه.

همونطور که گفتیم، موسسه Tether اخیرا بخشی از سرمایه های خودش رو هم به عنوان پشتوانه دلار تعیین کرده .

که همین موضوع باعث شده تا شک و تردیدهایی در بین معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال به وجود بیاد.

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که آیا احتمال سقوط تتر وجود دارد؟

بهتره بدونین هر رمز ارز متمرکزی ممکنه روزی از بین بره.

جالب اینجاست که بدونین مکانیسم رمز ارز تتر همانند سیستم ارزهای فیات هست. این شباهت فقط به دلیل داشتن پشتوانه دلار اون نیست، بلکه به دلیل متمرکز بودن و بر اساس اعتماد به شرکت Tether هست.

بنابراین، ما به این شرکت اعتماد کرده و باور می کنیم که واقعا به ازای هر واحد تتر یه دلار پشتوانه دارن و هیچ وقت با سرمایه گذاری در تتر ضرر نمی کنیم.

نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال تتر از اونجایی که به صورت متمرکز فعالیت می کنه، تحت نظارت بانک مرکزی آمریکا و شرکت تتر قرار داره.

به همین دلیل میشه گفت که ممکنه تتر روزی سقوط کنه.

بنابراین، توصیه می کنیم تا سرمایه زیادی در تتر نزارین بمونه.

شرکت ارائه دهنده ارز دیجیتال تتر یعنی موسسه Tether ادعا می کنه که ارز دیجیتتال تتر نوعی رمز ارز با پشتوانه دلار آمریکا و با ارزش ثابت هست و هیچ وقت از بین نمیره، ولی باید توجه داشته باشین که ممکنه ارز دیجیتال تتر روزی سقوط کنه و سرمایه شما از دست بره.

برای اینکه از میزان ریسک این موضوع کم کنین، توصیه می کنیم تا از ارز دیجیتال تتر برای معامله های کوتاه مدت استفاده کنین.

وضعیت پشتوانه تتر چگونه است؟

ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین هست که در حال حاضر یکی از 10 رمز ارز برتر در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب میشه .

استفاده از اون می تونه ضامن سلامت سرمایه شما در بازار کریپتوکارنسی ها باشه.

وضعیت پشتوانه تتر چگونه است؟

سوالی هست که احتمالا بعد از آشنایی با ارز دیجیتال تتر فکر شما رو به خودش مشغول کرده.

نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال تتر به گروهی از رمز ارزها تعلق داره که به اون ها استیبل کوین گفته میشه.

هدف این دسته از ارزهای دیجیتال نیز این هست که برخلاف نوسانات دیده شده در ارزهای محبوب مثل بیت کوین و اتریوم، رمز ارزها رو ثابت نگه داره و سرمایه شما رو از نوسانات بازار حفظ کنه.

این ویژگی ارز دیجیتال تتر باعث میشه تا به جای واسطه گری سرمایه گذاری های سوداگرانه، تتر برای مبادله و به عنوان روشی برای ذخیره کردن دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار بگیره.

همچنین تتر به اون دسته از استیبل کوین هایی تعلق داره که پشتوانه اون ها ارز فیات هست.

یعنی ارز فیاتی مثل دلار آمریکا و یورو پشتوانه تتر یا سایر استیبل کوین های با وثیقه هست.

علاوه بر این، ارز دیجیتال تتر با هدف ایجاد پلی بین ارزهای فیات و رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی ها ایجاد شده.

و ثبات، شفافیت و کاهش هزینه تراکنش اصلی ترین مزایای تتر محسوب میشه.

ادامه مطلب :

این مزایا نیز باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره.

و به یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در بازار با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

استیبل کوین تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی میشه و ذخایر تتر در اختیار موسسه های مالی ایالات متحده قرار داره.

همچنین ذخایر تتر کاملا به صورت نقدی و تعهدات کوتاه مدت دولت آمریکا نگهداری میشه که شامل اوراق خزانه داری ایالات متحده با سررسید 3 ماه یا کمتر هست.

از زمان راه اندازی این استیبل کوین در سال 2018 شرکت سیرکل گواهی های ماهانه از یه شرکت حسابداری مشهور جهانی منتشر کرده که نشون میده ارزش ذخایر تتر حداقل به اندازه تعداد تتر های در گردش بازار هست.

استفاده از تتر برای تهیه سایر ارزها چگونه است؟

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر کاربردهای زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و تقاضا برای خرید اون بیشتر بشه.

بهتره بدونین بیشترین حجم معامله در بازار کریپتوکارنسی ها مربوط به ارز دیجیتال تتر هست. یکی از کاربردهای تتر این هست که در ترید و معامله ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره.

به عبارت دیگه، شما می تونین با استفاده از ارز دیجیتال USDT اقدام به خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال مورد نظر کرده و سود به دست بیارین.

برای این کار باید ابتدا مقداری تتر در حساب صرافی یا کیف پول خودتون داشته باشین و سپس تترهای خود را به رمز ارزها تبدیل کنین.

جالب اینجاست که بدونین خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از ارز فیات هزینه های زیادی رو به دنبال داره و یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استفاده از ارز دیجیتال تتر هست.

ادامه مطلب :

به همین دلیل، خیلی از معامله گران و تریدرها در بازار کریپتوکارنسی ها همیشه مقداری ارز دیجیتال تتر در اختیار دارن تا هر زمان که دوست داشته باشن اقدام به خرید و فروش سایر رمز ارزها کنند.

به این ترتیب، شما نیز می تونین به جای اینکه ارزهای دیجیتال خودتون رو به پول نقد تبدیل کنین.

اون ها رو به تتر تبدیل کرده و در ولت یا حساب صرافی مورد نظر خود نگه دارین تا هر زمان که خواستین اون ها رو به پول نقد یا سایر رمز ارزها تبدیل کنین.

همچنین می تونین در زمان خرید ارزهای دیجیتال نیز از تتر استفاده کنین.

تریدرها و معامله گران زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها سعی دارن تا روزی یه ماشین بوگاتی بخرن. همچنین اون ها سعی دارن تا با مبادله یه ارز با ارز دیگه و کسب سود زیاد به این هدف برسن.

با این حال تا رسیدن به هدف هاشون به یه جای امن برای سرمایه فعلی خودشون نیاز دارن. فکر کنین اون ها چه حالی میشن وقتی مازراتی یا بوگاتی اون ها به دلیل عدم وجود ثبات قیمتی به یه پراید تبدیل بشه.

اینجاست که تتر وارد بازی میشه و زمانی که تریدر نمی خواد معامله انجام بده دارایی خودش رو به اون ارز تبدیل می کنه.

آیا تتر معادل دلار است؟ (بررسی کامل موضوع)

احتمالا برای شما سوال پیش اومده باشه که آیا تتر معادل دلار است؟

بهتره بدونین از اونجایی که پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا هست، تتر قیمتی ثابت با دلار داره و تحت تاثیر نوسانات قیمتی دلار قرار می گیره.

البته این موضوع فقط در ایران صدق می کنه چون یک تتر همیشه یک دلار و یک دلار نیز همیشه یک دلار هست، ولی در ایران قیمت دلار همواره نوسان داره و ممکنه قیمت اون بالا و پایین بشه.

بنابراین، فردی که در ارز دیجیتال تتر سرمایه گذاری کرده، مثل این هست که در دلار سرمایه گذاری کرده و با بالا و پایین شدن قیمت دلار سرمایه اون نیز در ارز دیجیتال تتر کم و زیاد میشه.

به این ترتیب، شما می تونین به جای سرمایه گذاری در دلار، تتر بخرین و اون رو نگه دارین.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، ارز دیجیتال USDT نوعی رمز ارز با ارزش ثابت هست و سرمایه گذاری در این رمز ارز سودده نیست.

با اینکه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر سودده نیست، ولی استفاده از اون در معاملات می تونه بسیار مفید باشه.

نکته :

نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال تتر همیشه قیمتی مساوی با 1 دلار آمریکا داره، ولی در بعضی زمان ها نیز دچار نوساناتی شده.

همچنین شما با خرید و سرمایه گذاری تتر مثل این هست که دلار خریدین و سرمایه گذاری کردین و با افزایش قیمت دلار در ایران می تونین سود به دست بیارین.

البته در کشور آمریکا یک دلار همیشه یک دلار هست و سرمایه گذاری در تتر برای کاربران آمریکایی هیچ سودی نداره.

اما کشور ایران به دلیل نوسانات قیمت دلار، سرمایه گذاری در تتر هم می تونه ضررده و یا سودده باشه.

قیمت دلار در ایران همیشه نوسانات قیمتی داره و میشه از این نوسانات قیمتی سود به دست آورد.

به همین دلیل شاید دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید دلار کنین. برای این کار باید به صرافی های حضوری در سطح شهر مراجعه کنین تا دلار بخرین.

این کار نیز مشکلات و معایب زیادی مثل ترافیک خیابون ها و… داره.

ولی شما می تونین به جای خرید دلار، تتر بخرین و سرمایه گذاری انجام بدین.

برای این کار نیز کافیه تا وارد یکی از صرافی های ارز دیجیتال بشین و تتر بخرین.

تاثیر موجودی تتر بر قیمت سایر ارزها:

بهتره بدونین موجودی تتر یا عرضه ارز دیجیتال تتر ارتباط مستقیمی با قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال داره.

همچنین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال USDT حدود 1.7 میلیارد توکن از این رمز ارز رو در سال 2019 تولید کردن که این موضوع باعث شد تا قیمت بیت کوین افزایش پیدا کنه.

تحقیقات نشون میده که افزایش تعداد توکن تتر باعث میشه تا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنه.

طبق اطلاعات به دست اومده، عرصه ارز دیجیتال تتر در شبکه ERC-20 تاثیر زیادی بر افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نسبت به عرضه این رمز ارز بر پروتکل شبکه بلاک چینی Omni داره.

چون خیلی از صرافی های بزرگ از ارز دیجیتال بر بستر شبکه اتریوم استفاده می کنند و این دارایی سهم زیادی از تراکنش های صرافی ها رو از آن خودش کرده.

جالب اینجاست که نوع تزریق ارز دیجیتال تتر به بازار می تونه در روند قیمت بیت کوین و ارزهای دیگه تاثیر بزاره.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2019 با افزایش تولید ارز دیجیتال تتر ERC-20 ارتباط مستقیمی داشته.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که ارز دیجیتال تتر در قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذار هستش.

موجودی تتر نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ارزهاست.

زمانی که در صرافی های ارز دیجیتال تتر به سایر رمز ارزها تبدیل میشه نشون دهنده افزایش قیمت هست.

همچنین وقتی هم که موجودی تتر در صرافی های ارز دیجیتال کم میشه، نشون دهنده تبدیل سایر رمز ارزها به تتر برای جلوگیری از ضرر هست.

میزان اهمیت تتر در بازارهای صعودی:

ارز دیجیتال تتر اهمیت زیادی در بازارهای صعودی داره.

برای مثال شما می تونین در بازار صعودی برای سیو سود و ذخیره کردن سود، ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو به تتر تبدیل کنین و سود خودتون رو حفظ کرده و نزارین ارزش سرمایتون پایین بیاد.

همچنین در بازار نزولی نیز اهمیت زیادی به همراه داره.

در بازار نزولی نیز می تونین دارایی های خودتون رو به تتر تبدیل کنین.

سرمایه خودتون رو از نوسانات زیادی حفظ کرده و ضرر نکنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم.

به بررسی میزان اهمیت تتر در بازارهای صعودی بپردازیم و نحوه استفاده از تتر برای تهیه سایر ارزها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر کاربردهای زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت اون بیشتر بشه.

از جمله از کاربردهای تتر می تونیم به ترید و معامله، جلوگیری از نوسانات بازار، سیستم های وام دهی و… اشاره کنیم.

همچنین تاثیر موجودی تتر بر قیمت سایر ارزها رو برای شما مورد بررسی قرار دادیم .

تا بتونین از تاثیر تتر بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باخبر بشین.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا