مقالات

انواع کیف پول های بیت کوین کش و بررسی ویژگی هایشان

انواع کیف پول های بیت کوین کش و بررسی ویژگی هایشان

در این مطلب از تترفا به بررسی کیف پول های بیت کوین کش  می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه

بیت‌کوین کش یکی از کوین‌های محبوب دنیای رمزارز است.

قبل از شروع استخراج یا ماین آن، به کیف پول بیت کوین کش برای ذخیره کوین نیاز دارید. یک کیف پول از دو مجموعه بسیار طولانی از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده است.

یکی از آن‌ها آدرس عمومی کیف پول شما است که سایر کاربران از آن برای ارسال بیت‌کوین به شما استفاده می‌کنند.

مورد دوم کلید خصوصی شما است که به شما امکان دسترسی به بودجه شما را می‌دهد و برای امضای تراکنش استفاده می‌شود

. همیشه مطمئن شوید که کلید خصوصی خود را ایمن نگه می‌دارید، زیرا اگر دسترسی به آن را از دست دهید، یا آن را فراموش کنید، دیگر نمی‌توانید به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.

به همین ترتیب، اگر کسی کلید خصوصی شما را به دست آورد، تمام وجوه موجود در کیف پول شما به سرقت می‌رود.

اگر در صرافی رمزارزی که از بیت‌کوین کش پشتیبانی می‌کند ثبت نام کرده‌اید، صرافی به طور خودکار کیف پول را برای شما فراهم می‌کند.

با این ‌حال، برای ایمنی توکن‌های شما، توصیه می‌شود که آن‌ها را در یک کیف پول متفاوت ذخیره کنید.

این امر به این دلیل است که صرافی‌های ارائه‌دهنده خدمات کیف پول در اصل کلیدهای خصوصی شما یعنی بودجه شما را در اختیار دارند.

کیف پول های بیت کوین کش
کیف پول های بیت کوین کش

علاوه بر این، موارد زیادی مبنی بر هک شدن صرافی‌ها و از دست دادن دارایی‌های مشتریان وجود داشته است، بدون اینکه قادر به بازپرداخت آن‌ها باشند، و حتی برخی تعطیل شدند یا با پول کاربران فرار کردند.

در این مطلب نگاهی به چند کیف پول بیت کوین کش می‌اندازیم.

کوین‌های رایگان بیت‌ کوین کش

اگر قبل از اول آگوست سال 2017، زمانی که انشعاب سخت بیت‌کوین کش اتفاق افتاد، توکن‌های بیت‌کوین را در اختیار داشتید، شما مجاز به دریافت همان مقدار توکن‌های بیت‌کوین بودید.

روش‌های کسب کردن توکن‌های رایگان بیت‌کوین کش بسته به نوع کیف پول مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود.

bitcoin-cash-wallets-beginners-guide

اگر از یک کیف پول گره کامل استفاده می‌کنید (که کیف پولی است که نیاز به بارگیری کل بلاک‌چین دارد) درواقع تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را در یک فایل wallet.dat پشتیبانی بگیرید.

پس از اتمام کار، کافی است آن را در یک گره کامل کیف پول بیت‌کوین کش مانند بیت‌کوین ABC وارد کنید، که جایی است که توکن‌های بیت‌کوین کش در دسترس شما خواهد بود.

برای امنیت، توصیه می‌شود گره کامل کیف پول بیت کوین کش خود را بر روی رایانه دیگری نصب کنید.

این امر به این دلیل است که برخی از کیف پول‌های گره کامل از یک دایرکتوری داده استفاده می‌کنند، بنابراین نصب یک نسخه جدید ممکن است باعث نادیده گرفتن داده‌های قبلی شود.

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است شما هر دو توکن بیت‌کوین و بیت‌کوین کش خود را برای همیشه از دست دهید.

اگر کیف پول SPV (تأیید پرداخت ساده) سبک‌تری را ترجیح می‌دهید، ( که کیف پولی است که نیاز ندارد که کل بلاک‌چین را بارگیری کند) کار کمی ساده‌تر است.

بیشتر این کیف پول‌ها از دانه بازیابی (recovery seed) استفاده می‌کنند، که کلیدهای خصوصی بیت‌کوین و یا کلیدهای خصوصی بیت‌کوین کش شما را در خود جای داده است.

در زیر لیستی از چند کیف پول بیت کوین کش وجود دارد:

Electrum
Trezor
Ledger
Breadwallet
Bitfinex
Airbitz

کیف پول کاغذی

درواقع، یک کیف پول کاغذی فقط یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است که معمولاً برای راحتی به شکل QR چاپ می‌شود.

کیف پول کاغذی نوعی «ذخیره سازی سرد» است. که امن‌ترین راه برای ذخیره رمزارزهای شماست، زیرا به معنای واقعی کلمه ارتباطی با اینترنت ندارد.

این امر باعث می‌شود کیف پول‌های کاغذی کاملاً غیرقابل هک باشند.

پس از چاپ – می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید با آن انجام دهید: آن را در صندوق امانات قرار دهید، آن را زیر بالش خود نگه دارید یا حتی آن را در حیاط خلوت خود دفن کنید.

به‌ این‌ ترتیب، بودجه شما با خیال راحت باقی خواهد ماند تا زمانی که تصمیم به خرج آن‌ها بگیرید.

آسان‌ترین راه برای ایجاد کیف پول بیت کوین کش کاغذی، ذخیره کردن فایل wallet.dat از یک کیف پول نگه‌ دارنده کلیدهای خصوصی شما بر روی رایانه و پس‌ازآن چاپ کردن کلید و پاک کردن نسخه اصلی از رایانه بعدازآن است.

از طرف دیگر، می‌توانید از یکی از چندین سرویس آنلاین استفاده کنید که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. WalletGenerator و BCCAdress محبوب‌ترین سرویس‌هایی از این ‌دست هستند.

آن‌ها مولدهای منبع باز کلیدها و آدرس‌های تصادفی هستند و مهم‌تر از همه، آن‌ها از موتور جاوا اسکریپت مرورگر شما برای تولید کیف پول استفاده می‌کنند.

این بدان معناست که هیچ کلیدی از طریق اینترنت برای شما ارسال نمی‌شود.

بسیاری از خدمات مشابه دیگر مانند BitcoinPaperWallet وجود دارد که یک کیف پول کاغذی بیت‌ کوین کش را با یک طراحی رنگارنگ ایجاد می‌کند.

و به شما پیشنهاد خرید برچسب‌های ضد دست‌کاری و Mycelium را می‌دهد که یک دستگاه USB است که شما آن را به یک پرینتر وصل می‌کنید و کلاً کاری با رایانه‌ها ندارید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری بیت‌کوین کش

کیف پول بیت کوین کش به شکل نرم‌افزاری نیز وجود دارد. روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما نصب می‌شوند.

و برخلاف کیف پول‌های ارائه شده توسط صرافی‌ها، بیشتر آن‌ها کلیدهای خصوصی شما را به‌صورت آفلاین در دستگاهی که نصب می‌شوند ذخیره می‌کنند.

تمام کاری که شما باید برای ایجاد یک کیف‌پول نرم‌افزاری برای خودتان انجام دهید این است.

که یک کلاینت را در دستگاه خود بارگیری کرده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

بسیاری از کلاینت‌های کیف پول نرم‌افزاری از چندین رمزارز پشتیبانی می‌کنند و به شما امکان می‌دهند چندین کیف پول را ایجاد کنید.

علاوه بر این، کیف‌هایی مانند Exodus و Jaxx دارای ShapeShift هستند، که امکان تبادل فوری بین رمزارزهای مهم را در کلاینت فراهم می‌کند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت‌کوین کش

در دنیای رمزارز، کیف پول‌های سخت‌افزاری به همان اندازه ایمن هستند که نگه‌داری می‌شوند.

آن‌ها بسیار شبیه به دیسک‌های سخت قابل‌حمل معمولی هستند اما به طور خاصی طراحی شده‌اند که برای ذخیره رمزارزها استفاده می‌شوند.

آن‌ها تراکنش‌ها را به‌صورت آفلاین و به‌صورت قابل‌ حمل تولید می‌کنند، به این معنی که می‌توانید برای انجام تراکنش، آن‌ها را به هر رایانه‌ای وصل کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز دقیقاً مانند کیف پول‌های کاغذی، در برابر حملات سایبری و هک شدن، مصون هستند، زیرا به اینترنت متصل نیستند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری مدرن به گزینه‌های پشتیبان مجهز شده‌اند و با یک تأیید اعتبار دوعاملی یا رمز عبور PIN می‌توان آن‌ها را حتی بیشتر ایمن کرد.

این روزها، همه کیف پول‌های مهم سخت‌افزاری به صفحه‌نمایش نیز مجهز شده‌اند، بنابراین می‌توانید برای انجام تراکنش‌ها در خود دستگاه امضاء کنید.

بااین‌حال، آن‌ها از یک کیف پول بیت کوین کش گران‌تر هستند اما ارزش قیمتشان را دارند.

به‌خصوص اگر شما مقدار قابل‌توجهی از بیت‌کوین کش را ذخیره می‌کنید. پس اول به هزینه خود نگاه کنید سپس دست به تهیه یک کیف پول بزنید.

سخن پایانی

در صورتی که می‌خواهید از بیت کوین کش برای انجام تبادلات خود استفاده کنید یا از این رمزارز برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید، استفاده از کیف پول بیت کوین کش یکی از ضروریات است.

در این مطلب نگاهی به جنبه‌های مختلف آن انداختیم. موارد گفته شده را به دقت بررسی کنید تا در این بازار متلاطم رمزارز با ضرر و زیان مواجه نشوید.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا