آموزشمقالات اختصاصی

در مورد پلتفرم هارمونی (Harmony) چه می دانید؟ آشنایی با ارز دیجیتال One

در مورد پلتفرم هارمونی (Harmony) چه می دانید؟ آشنایی با ارز دیجیتال One

پلتفرم هارمونی (Harmony)، یکی از موفق ترین پروژه ها در بازار ارزهای دیجیتال می باشد که هدف خود را رفع محدودیت های شبکه هایی چون: اتریوم می داند. این پلتفرم در دنیای ارزهای دیجیتال توانسته انقلاب عظیمی را جهت رفع مشکلات شبکه های مبتنی بر بلاک چین ایجاد کند. در این مطلب از تترفا با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در در اینباره اختیارتان قرار دهیم.

مقدمه

پلتفرم هارمونی (Harmony) را می توان یکی از موفق ترین پروژه ها جهت رفع محدودیت های اتریوم دانست. ایجاد ترافیک های بالا بر روی شبکه اتریوم باعث بروز مشکلاتی چون: سرعت پایین و کارمزد زیاد شده بود. با وجود محدودیت های زیاد در این شبکه، بنیانگذاران هارمونی بر آن شدند تا این دسته از مشکلات را رفع نمایند. در واقع آنها با طراحی یک بلاکچین اختصاصی با ساختار ویژه توانستند که بر مشکلات و چالش های شبکه اتریوم فائق آیند. در این مقاله از سایت تترفا قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با ارز دیجیتال هارمونی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید، آشنا نماییم.

معرفی پلتفرم هارمونی (Harmony)
معرفی پلتفرم هارمونی (Harmony)

معرفی پلتفرم هارمونی (Harmony)

پلتفرم هارمونی یک نوع پلتفرم مبتنی بر بلاکچین بوده که طراحی آن با هدف حمایت از توسعه و استفاده از برنامه های کاربردی غیرمتمرکز DApps انجام شده است. موسس و مدیر عامل Harmony فردی به نام Stephen Tse بود که با همکاری سایر اعضای تیم توانست بهترین پلتفرم را جهت رفع محدودیت های اتریوم طراحی نماید.

این پلتفرم به عنوان یک زنجیره لایه دوم روی بلاک چین اتریوم بوده که توانسته با استفاده از فناوری شاردینگ، مشکلات توسعه دهندگان را جهت ساخت برنامه های غیر متمرکز DApps کاهش دهد. پلتفرم Harmony را نمی توان به عنوان یک رقیب برای شبکه اتریوم در نظر گرفت. اما شاید برایتان عجیب باشد که این پلتفرم چگونه می تواند مشکلات اتریوم را رفع کند.

پروتکل هارمونی با تبدیل بلاک چین به چند زنجیره متوالی باعث افزایش بهره وری و سرعت پردازش شبکه ها و همچنین کاهش هزینه ها می شود. با استفاده از فناوری شاردینگ در پروتکل هارمونی، انجام تراکنش ها کمتر از 3 ثانیه و کارمزد آن در مقایسه با شبکه های دیگر تا چند برابر کاهش خواهد یافت.

توضیحی مختصر در مورد تاریخچه پلتفرم هارمونی
توضیحی مختصر در مورد تاریخچه پلتفرم هارمونی

توضیحی مختصر در مورد تاریخچه پلتفرم هارمونی

پلتفرم هارمونی با نماد One در ماه می 2019 به عنوان بخشی از عرضه اولیه مبادله بایننس IEO شروع به فعالیت نمود. البته قبل از تاریخ 2019 با عنوان یک شرکت جهت تحقق هدف خود شروع به فعالیت کرد. کاربران زیادی جهت سرمایه گذاری بر روی این پروژه اقدام نمودند. به نحوی که در آوریل 2019 شاهد جمع آوری 18 میلیون دلار جهت راه اندازی این پروژه بوده ایم.

هدف از راه اندازی پلتفرم هارمونی چه بود؟

پلتفرم هارمونی با یک سری برنامه ریزی های مشخص شده و رفع برخی از چالش ها در بازار ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت نمود. توسعه دهندگان این پلتفرم بر این باور هستند که دیگر شبکه ها به اندازه هارمونی نتوانسته اند مشکلات مقیاس ­پذیری و تمرکز­زدایی را به طور کامل رفع نمایند. به همین خاطر درصدد راه اندازی پلتفرمی بودند که جهت رفع مشکلات زیر، موثر واقع شود.

·        رفع مشکلات مربوط به تبدیل ارز به ارزهای قابل مبادله

یکی از مشکلات بیت کوین در مورد مسئله مقیاس پذیری بوده که محدودیت های زیادی را جهت خرید و فروش برای کاربران در این شبکه به وجود آورد. پلتفرم Harmony از فناوری شاردینگ جهت ایجاد امنیت و اعتبارسنجی در تراکنش ها استفاده می کند.

·        انجام تراکنش های بالا در پلتفرم هارمونی

یکی از مهمترین هدف های این پلتفرم، انجام تراکنش های بالا می باشد. در واقع توسعه دهندگان این پلتفرم با استفاده از راهکارهای رقابتی درصدد رفع مشکلات اتریوم می باشند. به دلیل استفاده از گروه های تایید کننده، امکان پردازش همزمان تراکنش ها وجود داشته که در پی آن با افزایش تعداد کاربران، تعداد تراکنش ها هم بیشتر خواهد شد.

·        بهبود سرعت پردازش تراکنش ها و مصرف انرژی

پلتفرم هارمونی از پروتکل FBFT یا همان Fast Byzantine Fault Tolerant  استفاده می کند. این پروتکل با پردازش چند لایه تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بر اساس سایز شبکه می تواند مشکل تاخیر در تراکنش ها را حل نماید. علاوه بر آن این پلتفرم با پشتیبانی از هزار گره (نود) می تواند جهت تولید بلاک جدید در دو ثانیه اقدام نماید.

با مهمترین ویژگی های ارز دیجیتال هارمونی و آینده قیمتی آن آشنا شویم

این ارز دیجیتال یک سری ویژگی هایی داشته که در وب سایت رسمی هارمونی به آنها اشاره شده است. از جمله مهمترین ویژگی های این ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • به کارگیری فناوری شاردینگ
  • مقیاس پذیری و تمرکززدایی پلتفرم جهت بهبود فرایندهای تراکنش
  • تمرکز این پلتفرم بر اعتبارسنجی و سرعت ایجاد هر بلاک

با در نظر گرفتن ساختار و قابلیت پلتفرم هارمونی می توان آینده قیمتی خوبی را برای ارز دیجیتال وان متصور شد. با استناد به این مقاله می توان گفت که قیمت رمز ارز هارمونی در سال 2022، 2023 و 2027 به ترتیب به 0.21 و 0.31 و 1.27 دلار خواهد رسید. از آنجا که این ارقام تنها، پیش بینی بوده پس نمی توان به طور کلی در این باره اظهار نظر نمود.

آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال هارمونی
آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال هارمونی

آشنایی با کیف پول های ارز دیجیتال هارمونی

هر سرمایه گذاری می داند که بعد از خرید ارز دیجیتال باید از کیف پول های دیجیتالی جهت نگهداری و ذخیره آن استفاده نماید. جهت ذخیره ارز دیجیتال هارمونی باید از کیف پول هایی که آن را پشتیبانی می کنند، استفاده نمود. از جمله این کیف پول های دیجیتالی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • Trust Wallet
  • Math Wallet
  • Moonstake
  • Ascendex
  • Binance
  • Ledger
  • Guarda
  • Ethereum

فرایند خرید ارز دیجیتال هارمونی به چه نحوی می باشد؟

در ابتدا جهت خرید ارز دیجیتال هارمونی به یک کیف پول نیاز دارید. سپس با ثبت نام در صرافی و احراز هویت خود می توانید جهت خرید این رمز ارز اقدام نمایید. جهت اطمینان از اینکه کدام صرافی از شرایط معامله با رمز ارز مورد نظر شما برخوردار می باشد، باید حتما به سایت صرافی مورد نظر خود مراجعه نمایید. جهت خرید رمزارز وان از بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی توصیه می کنیم که مقاله تترفا را در این رابطه مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

پلتفرم هارمونی را می توان یک شبکه بلاک چین غیر متمرکز دانست که تمام تلاش خود را جهت رفع محدودیت های معامله در دنیای ارزهای دیجیتال بنا نهاده است. از جمله اهداف این شبکه می توان به مقیاس‌پذیری، افزایش سرعت تراکنش‌ها و ایجاد بازاری برای تبدیل توکن‌های قابل تعویض به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اشاره نمود. این پلتفرم، رمز ارز خود را با نام One در سال 2019 به بازار ارزهای دیجیتال معرفی نمود. هدف از تهیه این مقاله، ارائه اطلاعات جامع به سرمایه گذاران دنیای ارز دیجیتال می باشد که بتوانند راحت تر در مورد خرید و فروش این رمز ارز تصمیم گیری نمایند.

گردآوری: تیم تولید محتوای وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا