آموزشرمز ارز

ارز دیجیتال Shikoku Inu چیست؟ و این ارز چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال Shikoku Inu چیست؟ و این ارز چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب از تترفا به بررسی ارز شیکوکو اینو می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.‌‌‌‌‌‌‌

تا به امروز، ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم (میم کوین) زیادی با تقلید از شیبا اینو (SHIB) و با امید کسب موفقیت‌های مشابه به بازار عرضه شده‌اند.

با این حال، بسیاری از این میم کوین‌ها فاقد ویژگی‌های خاص، برنامه توسعه و انگیزه برای ادامه کار بوده و کاربران، دلیلی برای سرمایه‌گذاری در آنها نمی‌بینند.

در این میان اما، ارز دیجیتال شیکوکو اینو (توکن SHIK) نه تنها به عنوان یک «قاتل شیبا» معرفی شده، بلکه با هدف شروع یک جنبش جهانی برای تسلط بر صنعت کریپتو و ایجاد تحول در آن راه‌اندازی شده است.

در واقع، در دنیای امروز که داشتن آزادی و دسترسی به دارایی‌های غیرمتمرکز یکی از اهداف اصلی معامله‌گران است.

ارز دیجیتال Shikoku Inu قصد دارد به تدریج به یک اکوسیستم بزرگ تبدیل شود، جامعه خود را ارتقا دهد و فضای امنی را برای کاربران فعال در حوزه دیفای فراهم کند.

برای آشنایی بیشتر با رمزارز شیکوکو اینو که اغلب با نام «شیبا اینوی بعدی» نیز شناخته می‌شود، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تاریخچه راه‌اندازی شیکوکو اینو

پس از سقوط اخیر ارزهای دیجیتال که بسیاری از فعالان بازار را به زانو درآورد، علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران رمزارزها تشنه چیزهای بیشتر و جدیدی بودند.

آنها می‌خواستند زمان را به عقب برگردانند و هیجان سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرمتمرکز سودآور مانند شیبا اینو را دوباره زنده کنند. یکی از این افراد، شیکوشی (Shikoshi) بود، بنیانگذار ارز دیجیتال شیکوکو اینو.

شیکوشی روزها و شب‌ها در مورد هر توکن فانتزی جدیدی که راه‌اندازی می‌ شد تحقیق می‌ کرد.

معرفی ارز Shikoku Inu
معرفی ارز Shikoku Inu

عرضه اولیه کوین (ICO) آنها را بررسی می‌کرد و در تلاش بود تا پتانسیل‌هایی را که زمانی در شیبا اینو می‌دید، دوباره بیابد، اما همه چیز بی‌فایده بود.

آن جرقه و پتانسیلی که برای اولین بار در شیبا اینو دیده‌‌‌‌‌ شده‌‌‌‌‌ بود، دیگر وجود نداشت.

شیکوشی در تحقیقات و تلاش‌های بی‌وقفه خود، به طور تصادفی با داستان ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق و بنیانگذار اتریوم، برخورد کرد که به هنگام جست‌وجوی راه‌هایی برای بهبود حفره‌های موجود در بیت کوین، دچار مشکلات مشابهی شده بود.

بوترین زمانی که به بن‌بست رسید، متوجه شد که چاره‌ای جز حل معمای خود با ایجاد آنچه که می‌خواهد (اتریوم) باقی نمانده است.

و نیازی به گفتن بقیه ماجرا نیست!

داستان بوترین چنان الهام‌ بخش شیکوشی شد که به جای تلاش طاقت‌فرسا برای جست‌ و جوی شیبا اینوی بعدی، او تصمیم گرفت این تلاش‌ها را برای ایجاد شیبا اینوی بعدی صرف کند.

به این ترتیب، او ارز دیجیتال شیکوکو اینو را در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد.

ارز دیجیتال Shikoku Inu، شیبا اینوی بعدی!

فرزند رؤیایی شیکوشی، توکن SHIK، فقط برای برآوردن خواسته‌های او خلق نشده، بلکه برای حل مشکل توده‌ مردم راه‌اندازی شده است.

با این طرز تفکر، ارز دیجیتال Shikoku Inu غیرمتمرکزسازی و شفافیت را به سطوحی می‌رساند که پیش از این دیده نشده بود.

شیکوشی و تیمش فقط توسعه‌دهندگان این پروژه هستند و برخلاف توسعه‌دهندگان دیگر، هدف آنها حفظ اکثریت سهام برای خود نیست.

بلکه آنها قصد دارند یک جامعه واقعاً غیرمتمرکز را ایجاد کنند که در آن، هر فرد سرمایه‌گذار در این پروژه از فرصتی برابر برخوردار باشد.

شیکوشی برای اثبات تعهد و ازخودگذشتگی خود، کلید خصوصی‌اش را در وبسایت ارز دیجیتال شیکوکو اینو منتشر کرده تا همه ببینند و استفاده کنند.

بنابراین، هیچ مالک اختصاصی دائمی برای ارز دیجیتال Shikoku Inu وجود ندارد.

تک تک اعضای انجمن توکن SHIK می‌توانند به کیف پول توسعه‌دهنده آن دسترسی داشته باشند و پروژه رؤیاهای خود را با یکدیگر بسازند.

ویژگی‌ های هیجان‌انگیز ارز دیجیتال شیکوکو اینو

در زمستان اخیر ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان اعتماد خود را به صرافی‌ های رمزارزی از دست دادند و این بی‌ اعتمادی با فروپاشی صرافی FTX بیشتر هم شد.

به منظور مبارزه با این ناامنی و عدم اطمینان، ارز دیجیتال شیکوکو اینو قصد دارد ایده خودحضانتی (self-custody) رمزارزها را ترویج کند.

به این ترتیب، ارز دیجیتال Shikoku Inu به کاربران اجازه می‌دهد که ضمن دسترسی به دنیای غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، دارایی‌های خود را با خیال راحت و به صورت ایمن ذخیره کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال شیکوکو اینو
ویژگی های ارز دیجیتال شیکوکو اینو

ممکن است فکر کنید ایده خودحضانتی دارایی‌های دیجیتال، کاری دلهره‌آور و پیچیده‌‌‌‌‌ است، اما نگران نباشید.

چون تیم توکن SHIK همچنین قصد دارد این فرآیند را به ساده‌ترین و کارآمدترین روش، به جامعه خود آموزش دهد.

علاوه بر این، برای تحقق این رؤیا، پلتفرم ارز دیجیتال Shikoku Inu روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و بنابراین، بالاترین استاندارد غیرمتمرکزسازی موجود تا به امروز را تضمین می‌کند.

همچنین، ساید (SIDE یا Shikoku Inu Decentralized Ecosystem)، اکوسیستم غیرمتمرکز ارز دیجیتال شیکوکو اینو، به اعضای خود اجازه می‌دهد که در مدیریت جامعه مشارکت داشته باشند.

برای این منظور، هولدرها و متولیان ارز دیجیتال شیکوکو اینو بسته به میزان توکن SHIK که در اختیار دارند، حق رأی خواهند داشت.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال شیکوکو اینو

بر اساس داده‌ های تاریخی موجود در وبسایت کوین گکو (Coingecko)، ارز دیجیتال شیکوکو اینو در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ و با قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۱۹۱۸ دلار وارد بازار شد که پایین‌ ترین قیمت تاریخی این رمزارز نیز محسوب می‌شود.

تا پایان سال ۲۰۲۲، قیمت این رمزارز نزدیک به ۲۷۵ درصد رشد کرد و تا حدود ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۷۲۱۳ دلار افزایش یافت. اما این پایان کار نبود.

قیمت ارز دیجیتال شیکوکو اینو از ابتدای سال ۲۰۲۳ وارد یک چرخه صعودی شد.

که در نتیجه آن، قیمت توکن SHIK در ۴ ژانویه، تا ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۶۲۶۹ دلار افزایش یافت.

که به معنای رشد چشمگیر تقریباً ۳،۲۰۰ درصدی نسبت به قیمت این رمزارز در آغاز کار آن است.

با این حال، روزهای اوج ارز دیجیتال شیکوکو اینو نیز چندان دوامی نداشت و قیمت توکن SHIK روز بعد تا ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱۲۹۴ دلار سقوط کرد.

از آن زمان تاکنون، قیمت ارز دیجیتال شیکوکو اینو در یک روند پرنوسان قرار داشته است و نتوانسته عملکرد قابل‌توجه دیگری را از خود به نمایش بگذارد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال شیکوکو اینو و ویژگی‌های منحصر به‌ فرد آن پرداختیم.

انتظار می‌رود که اکوسیستم غیرمتمرکز توکن SHIK در طول زمان به رشد خود ادامه دهد؛ زیرا جامعه آن نیز در کنار آن رشد می‌کند و در هر مرحله، در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت دارد.

به عبارت دیگر، تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Shikoku Inu اطمینان می‌دهد که صدای اعضای جامعه نه تنها شنیده می‌شود، بلکه اجرا هم می‌شود.

این معنای واقعی یک جامعه غیرمتمرکز است. این رویایی است که می‌خواهیم با هم به آن برسیم!

با این حال، این نکته را هم فراموش نکنید که اگرچه میم کوین‌ها ممکن است سرگرم‌کننده باشند.

اما همچنان سرمایه‌گذاری‌های بسیار پرریسکی هستند و ممکن است ارزش ذاتی کمی داشته باشند یا اصلاً ارزش نداشته باشند.

بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی حتماً تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و از خطرات آن، آگاهی پیدا کنید.

گردآوری : وبلاگ تترفا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

دکمه بازگشت به بالا